Gjest hjertoo Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Hei Jeg er da en gutt på 17 år. I går kveld følte jeg en ujevn hjerterytme og det gjør jeg i dag også. Avogtil kjenner jeg også små stå "støt " rund hvor hjertet sitter i kroppen. for meg virker det som om hjerterutmen er noe ustabil og at det kan komme "ekstra slak " innimellom. Jeg aner ikke hva jeg burde gjørte, gå på legevakten? jeg tror selv at jeg har små hypokonter tanker men er ikke sikker. altså for ikke så lenge siden så mente jeg selv at jeg pustet tungt. Men det er så vanskelig å skille mellom rett og galt for en hypokonter, er du hypokonder så kan du tro at du kjenner symptomene men de er på en måte reell. Siden i går sp har jeg kjent mine egne hjertebank selv når jeg ser på film og annet, utrolig plagsomt å kjenne det og jeg blir også veldig redd av det. Hva sier dere, burde jeg ta en tur innom legevakten?
Gjest Papirkurven Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 Av og til kan hjerterytmen føles litt ujevn hvis væskebalansen er lav. Jeg opplever også kramper i musklene rundt hjertet og har vært redd for at dette er hjerteproblemer. Det er det altså ikke, men det kan føles som stikk og smerter i hjertet,
Frustrert Skrevet 5. april 2009 #3 Skrevet 5. april 2009 Jeg fikk noe lignende fra stress. Det kjennes ut som en hånd som trykker hard rundt hjertet, i tillegg til små stikk og "harde" hjerteslag. Pluss at jeg hadde veldig høy puls (På det meste 218) Dette var noe som het tachycardi, abnorm rask hjerterytme, som kom fra stress på jobben. Jeg er mer eller mindre kvitt dette nå, men må holde meg til 2, maks 3 kopper kaffe om dagen. Kardiologen (hjertespesialist) fortalte meg at hjertet slår jevn innforbi en viss grense. Det kan slå litt ujevnt (som på meg), men likevel være innforbi denne grensen. I verste fall kan du be fastlegen din henvise deg til en kardiolog for å være sikker på at det ikke er noe galt. Det er ikke noe greit å gå rundt å lure. Lykke til
Gjest hjertoo Skrevet 5. april 2009 #4 Skrevet 5. april 2009 Jeg fikk noe lignende fra stress. Det kjennes ut som en hånd som trykker hard rundt hjertet, i tillegg til små stikk og "harde" hjerteslag. Pluss at jeg hadde veldig høy puls (På det meste 218) Dette var noe som het tachycardi, abnorm rask hjerterytme, som kom fra stress på jobben. Jeg er mer eller mindre kvitt dette nå, men må holde meg til 2, maks 3 kopper kaffe om dagen. Kardiologen (hjertespesialist) fortalte meg at hjertet slår jevn innforbi en viss grense. Det kan slå litt ujevnt (som på meg), men likevel være innforbi denne grensen. I verste fall kan du be fastlegen din henvise deg til en kardiolog for å være sikker på at det ikke er noe galt. Det er ikke noe greit å gå rundt å lure. Lykke til [/quote Tusen takk " frustrert " og " Papirkurven " Så fint å høre fra andre som også har / hatt det slik som meg. Ikke noe gøy å gå rundt å tenkte på det hele tiden Det som er rart er at jeg tror jeg har hypokonder tanken MEN jeg kan huske helt tilbake til 4-5 års alderen min hvor jeg vekket mine foreldre fordi jeg var komt ut av " puste rytmen " Jeg har også slete med flere angst problemer fra 8 års alderen og opp mot 13 år. Derreter forsvant alle tankene men nå da jeg fylte 17 år så kom tankene tilbake ;( Jeg kjenner også at det er noe ved puls åren i høyre arm. Vanskelig å beskrive men det er akuratt som om jeg kjenner det Pumper / går " tett " Det har jeg kjent i mange år, helt siden jeg var liten. Jeg skjønner selv at jeg sliter med flere problemer, psysiske ( tror det skrives slik :D ) Men er dette noe jeg må jobbe med meg selv eller gå til lege for å bli kvitt det?
Frustrert Skrevet 5. april 2009 #5 Skrevet 5. april 2009 Tusen takk " frustrert " og " Papirkurven " Så fint å høre fra andre som også har / hatt det slik som meg. Ikke noe gøy å gå rundt å tenkte på det hele tiden Det som er rart er at jeg tror jeg har hypokonder tanken MEN jeg kan huske helt tilbake til 4-5 års alderen min hvor jeg vekket mine foreldre fordi jeg var komt ut av " puste rytmen " Jeg har også slete med flere angst problemer fra 8 års alderen og opp mot 13 år. Derreter forsvant alle tankene men nå da jeg fylte 17 år så kom tankene tilbake ;( Jeg kjenner også at det er noe ved puls åren i høyre arm. Vanskelig å beskrive men det er akuratt som om jeg kjenner det Pumper / går " tett " Det har jeg kjent i mange år, helt siden jeg var liten. Jeg skjønner selv at jeg sliter med flere problemer, psysiske ( tror det skrives slik :D ) Men er dette noe jeg må jobbe med meg selv eller gå til lege for å bli kvitt det? Hjerteproblemene: Jeg synes du skal prate med fastlegen om dette. Du kan gjerne bruke litt tid på å skrive ned det du har opplevd fra du var liten, for det er lett og glemme når du sitter på legekontoret Når det gjelder de psykiske problemene, er dette noe du kan gjøre noe med selv, dersom det ikke er for store problemer. Hvis det er dårlig selvtillitt kan du si en positiv ting til deg selv hver dag. Stå foran speilet og nevn en god/fin ting med deg selv. (Det føles skikkelig teit ut i begynnelsen, men det hjelper) Hvis det er større problemer kan er psykolog hjelpe deg godt på vei Det kan godt være at psykiske problemer har ført til de fysiske hjerteproblemene du merker. Når du blir kvitt de psykiske, vil de fysiske forsvinne etterhvert.
Gjest hjertoo Skrevet 5. april 2009 #6 Skrevet 5. april 2009 Hjerteproblemene: Jeg synes du skal prate med fastlegen om dette. Du kan gjerne bruke litt tid på å skrive ned det du har opplevd fra du var liten, for det er lett og glemme når du sitter på legekontoret Når det gjelder de psykiske problemene, er dette noe du kan gjøre noe med selv, dersom det ikke er for store problemer. Hvis det er dårlig selvtillitt kan du si en positiv ting til deg selv hver dag. Stå foran speilet og nevn en god/fin ting med deg selv. (Det føles skikkelig teit ut i begynnelsen, men det hjelper) Hvis det er større problemer kan er psykolog hjelpe deg godt på vei Det kan godt være at psykiske problemer har ført til de fysiske hjerteproblemene du merker. Når du blir kvitt de psykiske, vil de fysiske forsvinne etterhvert. Tusen takk, veldig bra skrevet og jeg skal teste det ut Andre som har sine tanker?
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #7 Skrevet 5. april 2009 Hei Jeg er da en gutt på 17 år. I går kveld følte jeg en ujevn hjerterytme og det gjør jeg i dag også. Avogtil kjenner jeg også små stå "støt " rund hvor hjertet sitter i kroppen. for meg virker det som om hjerterutmen er noe ustabil og at det kan komme "ekstra slak " innimellom. Jeg aner ikke hva jeg burde gjørte, gå på legevakten? jeg tror selv at jeg har små hypokonter tanker men er ikke sikker. altså for ikke så lenge siden så mente jeg selv at jeg pustet tungt. Men det er så vanskelig å skille mellom rett og galt for en hypokonter, er du hypokonder så kan du tro at du kjenner symptomene men de er på en måte reell. Siden i går sp har jeg kjent mine egne hjertebank selv når jeg ser på film og annet, utrolig plagsomt å kjenne det og jeg blir også veldig redd av det. Hva sier dere, burde jeg ta en tur innom legevakten? Det kan være muskler i brystet. Tenk etter om du sitter mye, eks pc,jobber feil,løfter tungt feil osv. Om du kjenner at du puster tungt, så kan du gå til legen å få en sjekk. Det er ikke uvanlig at man kjenner det du gjør,men blir man engstelig i tillegg, så kjennes det enda mere. ta en tur til fastlegen din du, kansje du blir beroliget
Gjest hjertoo Skrevet 5. april 2009 #8 Skrevet 5. april 2009 Det kan være muskler i brystet. Tenk etter om du sitter mye, eks pc,jobber feil,løfter tungt feil osv. Om du kjenner at du puster tungt, så kan du gå til legen å få en sjekk. Det er ikke uvanlig at man kjenner det du gjør,men blir man engstelig i tillegg, så kjennes det enda mere. ta en tur til fastlegen din du, kansje du blir beroliget Tusen takk! Jeg tenkte meg en tur til legen i morgen, er jeg heldig så slipper jeg til. Det som er problemet er om jeg " ovelever " så lenge, altså hel til i morgen. Angsten tar helt over og det er ikke noe gøy, iverfall jeg som har vært plaget med det siden jeg var 8 år.. dette har rett og slett stjelt min barndom. Men takk, jeg skal oppsøke lege i morgen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå