Gå til innhold

Hunde-/kattehatere


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hva er det med folk som sier at de sterkt misliker hunder eller katter? Skjønner ikke hvordan noen kan bare avskrive en hel dyreart, kanskje fordi de har hatt et par negative opplevelser med et dyr. Det blir som jeg skal si at jeg ikke liker mennesker, fordi jeg har møtt noen idioter i løpet av livet. Og jeg har sikkert mye oftere møtt idioter av menneskerasen enn disse hunde-/kattehaterne har møtt usympatiske hunder/katter. Holdningene til hunde-/kattehatere kan faktisk minne om rasisme, og jeg er klar over at det sannsynligvis er frykt som ligger i bunnen. Men hadde det ikke vært lettere å møte verden med litt mer åpent sinn...? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg tror det er enklere å si "jeg hater hunder" enn å si "jeg hater hundeeiere", selv om det jo egentlig er hundeeieren som har skylda når bikkja bjeffer hele dagen, driter på fortauet og graver opp hagen til naboene. Det er mindre kontroversielt å hate dyret enn mennesket hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

Tror du tar fullstending feil. Jeg hater ikke, men jeg er ikke så begeistret for hunder. Noen av de er søte og fine. Har hatt hunder i familien som jeg har vært glad i. Har aldri opplevd noe negativt med hunder, men liker de ikke så godt rett og slett.

Jeg er et kattemennekse og er veldig glad i katter. Å kalle det rasisme at noen ikke liker en type dyr er vel å dra det litt langt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Helt enig med deg, TS.

Jeg tror katte-og hundehatere, har problemer med seg selv. Jeg tror vel også at folk som hater katter og hunder, lettere tiltrekker seg slike dyr, fordi dyra kan lukte/være at noe er galt. Katter/hunder merker det fort når mennesker ikke liker dem. Dermed oppstår det negative ting som f.eks aggressivitet o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Driver

Når du ser holdningene til en del katte-eiere i en annen tråd her forstår jeg veldig godt at noen hater katter. (egentlig er det jo eieren som er årsaken, men det er jo vanskelig å hate noen bare for at dem er dum)

Om folk skaffet seg rotter eller ildere og bare slapp dem fritt ut i boligstrøk ville vel folk hatet rotter og ildere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Når du ser holdningene til en del katte-eiere i en annen tråd her forstår jeg veldig godt at noen hater katter. (egentlig er det jo eieren som er årsaken, men det er jo vanskelig å hate noen bare for at dem er dum)

Om folk skaffet seg rotter eller ildere og bare slapp dem fritt ut i boligstrøk ville vel folk hatet rotter og ildere også.

Når ble bolig"strøk" bare for mennesker? Tror du ikke at verden er ment for noe annet levende vesen enn mennesker og huset ditt?

Du forpester og plager andre med bilen din, røyker din, ungen din, båten din, gressklipperen din osv. Men det er jo ikke plass til løse katter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...