Gå til innhold

Hvorfor er Østfoldinger så dumme?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Ser man på NRK østkantnytt/østlandsnytt/østfoldsending, ser man at programlederne snakker tregt og langsomt. Og reportasjoeinnslagene byr på folk fra Østfold som virker helt fjerne.

Hvorfor er Østfoldingene så dumme?

Hva brast så høyt?

Glad jeg ikke bor der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er tilflytter til Østfold fra Oslo. Kan ikke si jeg merker denne "dumheten" du påpeker, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Spørs vel hvor i Oslo man kommer fra da...er man fra Grorud merker man vel ikke store forskjellen?

Jeg synes også at alle østfoldinger jeg har møtt (og det er mange) framstår som stokk dumme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice
Spørs vel hvor i Oslo man kommer fra da...er man fra Grorud merker man vel ikke store forskjellen?

Jeg synes også at alle østfoldinger jeg har møtt (og det er mange) framstår som stokk dumme.

Snakk om å skjære alle over én kam! Kan du eksemplifisere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra et lite høl i Østfold. Ja, jeg er nok ikke den skrapeste kniven i skuffen, men i vennegjengen jeg hadde fikk de fleste bare 5 og 6. Er ikke bare dumme mennekser her, selv om det er en god del rare mennseker her. :fnise: Tror du finner en del dumme mennseker i oslo eller trondheim eller sndre steder også for å si det sånn. Så er nok ikke bare her.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er østfoldinger dumme, Hvorfor er mennesker fra Ålesund så gjerrige, hvorfor er Bærumsfolk så klysete, hvorfor er drammensere harry, hvorfor er sørlendinger så kristne, hvorfor er blondiner så billige, hvorfor er kortvokste menn så kresne... Slike spørsmål er sjeldent fruktbare. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det er ingen hemmelighet at østfoldingene er trege og mindre smarte. Men hvorfor er det få som vet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice
Det er ingen hemmelighet at østfoldingene er trege og mindre smarte. Men hvorfor er det få som vet!

Ettersom det skinner igjennom at du vet det, kunne du kanskje dele det med oss uvitende. By the way, jeg har bodd i Oslo i mange år, på nest beste vestkant. Da har jeg vel mer å fare med ettersom jeg ikke er ekte østfolding? :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ettersom det skinner igjennom at du vet det, kunne du kanskje dele det med oss uvitende. By the way, jeg har bodd i Oslo i mange år, på nest beste vestkant. Da har jeg vel mer å fare med.

Tja..tror nok ikke det kvalifiserer til mer intelligens.

Det er noe med mangelen på høflighet og dannelse i Østfold som gjør at østfoldingene er mer usiviliserte enn andre.

Sparta, fotball, industri og en lavmålsstandard på "humor" a'la Raymond og "Tre Kæll" gjør dette fylket til et taperfylke. Til og med sykeshuet Østfold har det dårligste omdømme i hele Norge. Østfold topper de verste statistikkene:

- Flest folk på trygd

- Flest sosialklienter

- Mest overvekt i befolkningen

- Dårligst utdanningsnivå

- Flest rånere

- Mest fotball- og hockeydominert

- Mest arbeiderindustri

Dialekten er fæl som få og høres bare dum ut. Personlige erfaringer med østfoldinger er forferdelig.

Glad jeg bor i utlandet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt en del folk fra Østfold og alle har vært hyggelige og oppegående, flere av dem har vært helt fantastiske faktisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jaja, var jeg ikke stolt av å bo i Østfold fra før a, så blir jeg det hvartfall ikke det nå...

:fnise: Noen må ja ta ansvaret og være den verste fylket.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...