Gå til innhold

øke kaloriinnholdet per dag


Gjest Gjest_lina_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

noen?

Det er veldig vanskelig å si noen om uten mer spesifikke opplysninger. Hvor mye brød? Hvor mye og hva slags pålegg? Hva slags melk? Hva slags middag? Hva slags frukt og juice?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_kristina_*
Det er veldig vanskelig å si noen om uten mer spesifikke opplysninger. Hvor mye brød? Hvor mye og hva slags pålegg? Hva slags melk? Hva slags middag? Hva slags frukt og juice?

bare ca. da...

brød er vel brød og pålegg er litt forskjellig.

lettmelk og forskjellige middager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare ca. da...

brød er vel brød og pålegg er litt forskjellig.

lettmelk og forskjellige middager.

Fortsatt umulig å si noe om. Aner jo ikke porsjonene dine heller. Middag kan være kyllingfilet og grønnsaker = veldig lite kcal, eller spaghetti/lasagne/pannekaker etc = veldig kaloririkt.

Pålegg kan også være så mangt. Jeg tar gjerne på 30 g peanøttsmør = nesten 200 kcal. Og så har du en skive skinke som er ca 15 kcal. Som du skjønner er det ikke lett å si noe generelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mange kalorier er det i dette kostholdet ca?

frokost: 2 skiver med pålegg og 2 glass melk

mellom: 1 skive md pålegg

lunch: 4 skiver med pålegg og 1 glass juice

mellom: 2 skiver med pålegg

middag: 2 middagsporsjoner (varierer veldig her)

kveld: 2 skiver med pålegg og juice og 1 frukt

Veldig veldig ca og gjennomsnittelig vil jeg tippe 2700-2800 kcal. Men som allerede nevnt kommer det veldig ann på type middag, pålegg etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_kristina_*
Veldig veldig ca og gjennomsnittelig vil jeg tippe 2700-2800 kcal. Men som allerede nevnt kommer det veldig ann på type middag, pålegg etc...

hvis middagen er 2 normale porsjoner...

(1 porsjon er f.eks 1/3 pasta, ris, 2 poteter, 3 kjøttkaker, 2 pølser, 1 stor kotelett, 2 pannekaker, 4 fiskeboller, 1,5 dl saus, grønnsaker osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KateW

Du er redd for å legge på deg fem kg, er du redd for å veie 41 kg?

Jeg vil anbefale deg å ha mer kontakt med lege og ernæringsfysiolog, du bør ha et mer variert kosthold, hvis ikke kan du fort utvikle intoleranse ovenfor visse matvarer du spiser masse av, spesielt hvis du har spist lite av noe lenge.

Du må ha lykke til og husk at på et slikt forum er det synsing, mange kan mye, men du trenger eksperthjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...