Gå til innhold

God pizzasaus?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei! Nå har jeg lett og lett over hele internettet i mange uker, men har ikke funnet en god pizzasaus enda. Er det noen som har en pizzasaus som er kjempegod? er så lei av Toro-krydderet nå.. :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er kjempegodt å koke en boks hermetiske tomater sammen med en løk, 3-4 fedd hvitløk, et par ss olje, en buljonterning, litt soyasaus, kanskje litt chili eller tabasco, pepper, oregano, basilikum og et par ss ketsjup eller en ts sukker for å runde av tomatsmaken. Lar alt koke på svak varme en times tid og moser med hurtigmikser.

Jeg lager bunn, har på saus (bruker ca 1/3 av sausen til en stor pizza), ost og kjøtt, grønnsaker etter smak.

Sikkert mange andre måter å gjøre det på også, men denne liker jeg best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lager saus av

1 boks hakkede tomater

3ss heinz barbeque saus

1 løk

2 fedd hvitløk

chili (fersk eller pulver)

basilikum

oregano

salt

pepper

Steker løk, hvitløk og chili - har på tometer, bbq saus og krydder. Kjører alt i en blender til slutt

Har først på saus - så ost og til slutt fyllet. fyllet varierer har ofte spekeskinke, peperoni, sopp, rødløk, mais, paprika, biffstrimler og mozerella ost..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Jeg har en superenkel og supergod pizzasausoppskrift: Jeg surrer finhakket hvitløk i olivenolje på svak varme til den blir myk, tilsetter passata, rører og varmer opp til olivenoljen er godt blandet inn (den trenger ikke koke opp), og smaker til med salt.

Passata kan forresten bare brukes som den er også, dvs uten smakstilsetninger og oppvarming. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bruke Dolmio - Ekstra krydret eller den med hvitløk. Et glass er nok til to store pizzaer (Rektangulære). Tilsetter da 3 spiseskjeer med tomatpure i et glass dolmio :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bruke Dolmio - Ekstra krydret eller den med hvitløk. Et glass er nok til to store pizzaer (Rektangulære). Tilsetter da 3 spiseskjeer med tomatpure i et glass dolmio :)

:jepp: Bare uten tomatpure (og gjerne med litt ekstra chili og hvitløk), og hos oss rekker et glass til tre langpanner. Men vi lager veldig tynn pizza og liker derfor ikke så mye tomatsaus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker alltid pesto som pizzasaus, for jeg tåler ikke tomat. Pesto er kjempegodt som pizzasaus! Jeg var skeptisk, men ble fort overtalt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...