Gjest Gjest_Bente_* Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 Poster sikkert denne feil, men vil bare høre hva dere synes.. Jeg kjøpte mat på en cafe/spisested i dag, og mener jeg så like før de gikk og serverte maten til meg at en av de som jobbet der stakk to fingre i maten min og forsynte seg med en klype pommes frites..?? Jeg er ganske sikker på at jeg så det, men vedkommende nektet for det da jeg spurte.. Mistet helt matlysten jeg, mulig jeg er litt pysete sånn da.. det er jo en mulighet for at jeg så feil, men er ganske sikker på at det er det jeg så.. Hva ville dere gjort? Noen som har opplevd noe liknende?
Gjest Gjest_Bente_* Skrevet 4. april 2009 #2 Skrevet 4. april 2009 Tydeligvis ingen som mener noe om dette... Har fått det litt på avstand, og er såpass sikker i min sak på hva jeg så at jeg nok ikke kommer til å spise der igjen (selvom det der ikke er det verste som kan skje..) I og med at hun nektet for å ha gjort det blir det mitt ord mot hennes, derfor kommer jeg ikke til å forfølge dette videre.. Håper virkelig dette ikke er så vanlig!!!
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2009 #3 Skrevet 4. april 2009 Har fått det litt på avstand, og er såpass sikker i min sak på hva jeg så at jeg nok ikke kommer til å spise der igjen (selvom det der ikke er det verste som kan skje..) I og med at hun nektet for å ha gjort det blir det mitt ord mot hennes, derfor kommer jeg ikke til å forfølge dette videre.. Jeg kan ikke se at du kan gjøre noe annet enn å unngå dette spisestedet. Å bevise tyveriet, blir nok umulig. Om de hadde anmeldt det, ville neppe politiet etterforsket det, da noen få strimler pommes frites ikke har så stor verdi at de kan prioritere etterforskning av saken. Jeg forstår likevel ikke at du mistet appetitten. De som serverer, vasker seg stadig på hendene, og risikoen for at du blir syk pga at hun kan ha kommet borti din mat, er nærmest lik null.
Gjest Gjest_Bente_* Skrevet 4. april 2009 #4 Skrevet 4. april 2009 Det er ikke det at jeg er redd for å bli syk eller at jeg ser på dette som tyveri.. Ja, jeg mistet apetitten da jeg så hun som serrverte stakk fingrene sine i maten min og forsynte seg. Jeg synes det er frekt og udelikat. Jeg er klar over at man vasker fingrene ofte på slike steder, men da jeg var der så jeg at hun vekslet på å servere gjester og å vaske/rydde bord. Om hun ikke har vasket fingrene etter å ha vasket bord med filla si synes jeg de er direkte heslig, men det skal jeg ikke spekulere i. Jeg synes ikke dette er akseptabelt, og synes det er forunderlig om det bare er meg som hadde reagert på dette...
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2009 #5 Skrevet 4. april 2009 Hvor var dette? Så jeg og kan unngå dette stedet. Jeg hadde og mistet matlysten min helt hvis servitøren hadde spist av maten så jeg så det. Jeg tror nok det er ganske vanlig at det skjer inne på kjøkkenet, men det man ikke ser skader ikke. Hvis de hadde gjort det foran meg så hadde jeg ikke reagert så pent.
Kitsune Skrevet 4. april 2009 #6 Skrevet 4. april 2009 Det er helt ukseptabelt! Poenget er ikke at det er tyveri, men at det er en slik ting servitører bare ikke gjør! Jeg jobbet på et sted der en av de ansatte konstant spiste av pommes fritesen som var kastet. Dette var strengt forbudt!!
Gjest Gjest_Bente_* Skrevet 4. april 2009 #7 Skrevet 4. april 2009 Hvor var dette? Så jeg og kan unngå dette stedet. Jeg hadde og mistet matlysten min helt hvis servitøren hadde spist av maten så jeg så det. Jeg tror nok det er ganske vanlig at det skjer inne på kjøkkenet, men det man ikke ser skader ikke. Hvis de hadde gjort det foran meg så hadde jeg ikke reagert så pent. Det var i Trondheimsområdet.. vil ikke være mer spesifikk.. Det er helt ukseptabelt! Poenget er ikke at det er tyveri, men at det er en slik ting servitører bare ikke gjør! Jeg jobbet på et sted der en av de ansatte konstant spiste av pommes fritesen som var kastet. Dette var strengt forbudt!! Akkurat det jeg mente, takk Takk for svar
Kamikatze Skrevet 5. april 2009 #8 Skrevet 5. april 2009 Kan ha vært hennes egen tallerken. Hvis det er mye å gjøre, er det ikke utenkelig at hun nafser i seg ei klype her og ei klype der, innimellom løpinga mellom bord og kjøkken. Området der den ferdige maten som skal ut til kundene står, blir da det naturlige stedet å ha sin egen mat stående, også.
Gjest Gjest_Bente_* Skrevet 5. april 2009 #9 Skrevet 5. april 2009 Kan ha vært hennes egen tallerken. Hvis det er mye å gjøre, er det ikke utenkelig at hun nafser i seg ei klype her og ei klype der, innimellom løpinga mellom bord og kjøkken. Området der den ferdige maten som skal ut til kundene står, blir da det naturlige stedet å ha sin egen mat stående, også. Nja..så ikke sånn ut. Det så ut som det var akkurat MIN tallerken hun tok fra før hun tok akkurat den tallerkenen alene og bort til bordet mitt..
Piper Skrevet 5. april 2009 #10 Skrevet 5. april 2009 Jeg kan ikke se at du kan gjøre noe annet enn å unngå dette spisestedet. Å bevise tyveriet, blir nok umulig. Om de hadde anmeldt det, ville neppe politiet etterforsket det, da noen få strimler pommes frites ikke har så stor verdi at de kan prioritere etterforskning av saken. Jeg forstår likevel ikke at du mistet appetitten. De som serverer, vasker seg stadig på hendene, og risikoen for at du blir syk pga at hun kan ha kommet borti din mat, er nærmest lik null. Så du mener helt seriøst, at det er greit å gjøre noe slikt? Jaja, regner med at du tenker pås amme måte som personen som gjorde det, og da bør ingen av dere ha en slik jobb. Klarer man ikke å la andres mat være i fred, da har man et stort problem. Og jeg hadde blitt rasende om jeg så noe slikt, og nektet å betale for maten. Har ingenting med å bli syk å gjøre, men man bare gjør ikke slikt. Ekkelt rett og slett, og hvordan kan du vite at personen hadde vasket seg på hendene? Kan man gjøre slike ting, er det ikke sikkert at personen er så nøye med hygiene heller. Selv om personen har en slik jobb, er ikke det dermed sagt at denne personen er nøye med hygiene.
kinkeline Skrevet 5. april 2009 #11 Skrevet 5. april 2009 Hvorfor vil du ikke dele akkurat hvilken restaurant det er?
Gjest kristian82 Skrevet 5. april 2009 #13 Skrevet 5. april 2009 Tydeligvis ingen som mener noe om dette... Har fått det litt på avstand, og er såpass sikker i min sak på hva jeg så at jeg nok ikke kommer til å spise der igjen (selvom det der ikke er det verste som kan skje..) I og med at hun nektet for å ha gjort det blir det mitt ord mot hennes, derfor kommer jeg ikke til å forfølge dette videre.. Håper virkelig dette ikke er så vanlig!!! hadde seff reagert på det, og ikke spist den maten der!
Ritz Skrevet 5. april 2009 #14 Skrevet 5. april 2009 Hva man ville gjort ? Ja, hva skal man gjøre når personen nekter ved konfrontasjon ? Du kan jo ikke bevise det, og det eneste du kan gjøre er å unngå å spise der igjen...
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #15 Skrevet 5. april 2009 Skjønner ikke helt problemet. Problemet er at servitøren spiser av gjestens tallerken.
Sol79 Skrevet 5. april 2009 #16 Skrevet 5. april 2009 Problemet er at servitøren spiser av gjestens tallerken. Tror TS ja, men hun er ikke sikker...
The Kitten Skrevet 5. april 2009 #17 Skrevet 5. april 2009 Poster sikkert denne feil, men vil bare høre hva dere synes.. Jeg kjøpte mat på en cafe/spisested i dag, og mener jeg så like før de gikk og serverte maten til meg at en av de som jobbet der stakk to fingre i maten min og forsynte seg med en klype pommes frites..?? Jeg er ganske sikker på at jeg så det, men vedkommende nektet for det da jeg spurte.. Mistet helt matlysten jeg, mulig jeg er litt pysete sånn da.. det er jo en mulighet for at jeg så feil, men er ganske sikker på at det er det jeg så.. Hva ville dere gjort? Noen som har opplevd noe liknende? Jeg har ikke opplevd noe lignende. Uten håndfast bevis, kun synsing så har ville jeg vært forsiktig med beskyldninger.
Gjest A.P katt utlogget Skrevet 5. april 2009 #18 Skrevet 5. april 2009 Jeg tror ikke hun spiste av maten din! Jeg er sikker på at om hun var skikkelig sulten kunne hun bare bedt om en tallerken med pomefrits istedenfor å naske i din tallerken.Om hun var så dum å gjøre det ville hun kke gjort det åpentlyst så evt du eller andre så dette! La oss si at hun gjordet dette så har du ihvertfall gjort henne oppmerksom på at hun så det og hun gjør det nok ikke flere ganger! Uansett så har du spist masse mat andre steder der kokken/serveringspersonen har tatt på maten din.
Gjest Tanita Skrevet 5. april 2009 #19 Skrevet 5. april 2009 Æsj, jeg hadde nok lagd en scene der og nekta å betale for maten og sagt fra hva jeg mener om det - om det var så at jeg var helt sikker på at hun tok i maten. Hvilke restaurant er det, jeg vil gjerne vite det, send meg en pm om du kan. Jeg har selv jobbet som servitør og det er IKKE vanlig at servitører/kokker forsyner seg fra fatet før de serverer maten - heller ikke etter!
Gjest A.P katt utlogget Skrevet 5. april 2009 #20 Skrevet 5. april 2009 Æsj, jeg hadde nok lagd en scene der og nekta å betale for maten og sagt fra hva jeg mener om det - om det var så at jeg var helt sikker på at hun tok i maten. Hvilke restaurant er det, jeg vil gjerne vite det, send meg en pm om du kan. Jeg har selv jobbet som servitør og det er IKKE vanlig at servitører/kokker forsyner seg fra fatet før de serverer maten - heller ikke etter! Hadde du virkelig gjort det dersom du bare TRODDE at servitøren spiste av maten din?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå