vildee Skrevet 11. mai 2009 #121 Skrevet 11. mai 2009 Den kommentarer fikk jeg også i garderoben. "Æsj!" sa de. Nå når jeg er blitt voksen er jeg ganske formfull, mens hun jenta som kommenterte meg verst på barneskolen har nå en tynn gutteaktig kropp. Til pass for henne! TAKK FOR DEN! Jeg har slitt med akkurat de samme kommentarene opp gjennom livet. Og nå fikk jeg til og med høre det av ei som selv har vært i samme situasjon; at jeg har guttekropp. Takk.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #122 Skrevet 11. mai 2009 Denne er kanskje ikke så ille, men den kommentaren fratok meg mye glede på det tidspunktet.... Begynte i ny jobb i et miljø som fra gamle dager har vært veldig mannsdominert. Flere kvinner har kommet til etterhvert, men akkurat der jeg skule begynne var jeg første kvinne, ung sådan, blant menn på 45 og oppover. Gledet meg sykt til første dag, men han som skulle sette meg inn i ting og tang var så sur og tverr at jeg ble så usikker på hva jeg skulle si og gjøre og ble ganske klønete. Dermed ble det en del kommentarer av typen: "detta klarernte dere kvinnfølk", "skjønner ikke hva du har her å gjøra jeg", "gå og lag kaffe da, det er vel det eneste vi kan bruke deg til her". Og det verste var den siste kommentaren da jeg skulle gå for dagen:"sånn da kan du få den feite kvinnfølkræva di hjem, så kan vi andre få noe gjort i dag" Jeg grudde meg sånn til neste dag at jeg skjønner ennå ikke hvorfor jeg fortsatt å gå dit. Men nå er det noen år siden og jeg er der enda. Har kommet ei jente til hit, og vi begge er blitt en av gutta. Men det er klart om det er skjedd en feil et sted er det automatisk vi jentene som får skylda. Hvem som fikk skylda før vi kom dit må gudene vite.....
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #123 Skrevet 11. mai 2009 TAKK FOR DEN! Jeg har slitt med akkurat de samme kommentarene opp gjennom livet. Og nå fikk jeg til og med høre det av ei som selv har vært i samme situasjon; at jeg har guttekropp. Takk. Nei, da misforstod du. Alle som er tynne har jo ikke guttekropp. Var bare denne dama som hadde det. Kate Moss har jo for eksempel en feminin tynn kropp. Vel, vi får være glad for variasjonen.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #124 Skrevet 12. mai 2009 Hei alle sammen:) vi lever i en urettferdig verden, press på kropp og utseendet..vi kan aldri innrømme feil og er eksperter på å skylde på andre hvis ting ikke går som akkurat VI vil ;) Jeg håper dere forstår at mennesker som disser andre har problemer med seg selv på en eller annen måte og at man bare må lære seg å HEVE SEG OVER DET og gi en god F, ikke la en såre men gi rolig, saklig beskjed og etter det ikke ofre det en tanke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå