Gå til innhold

Sårende ting et vilt fremmed menneske har sagt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått så mye dritt at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Vet ikke hvor mange dager av mitt liv jeg har tilbragt i senga med å bare gråte og gråte på grunn av hva andre har sagt til meg. Sendte rundt tiggebrev om en ekstrem makeover til diverse plastikkirurger da jeg var yngre, følte meg som et tredjerangs menneske og ville bare dø på grunn av alt jeg fikk høre.

Det har vært alt fra halvsubtile kommentarer fra jenter i klassen, til at både halvkjente og fremmede gutter har kommet rett bort til meg og sagt: "Du er så stygg du! Æsj!"

Til slutt greide jeg å opparbeide meg sinne, etter hvert selvrespekt, og nå utstråler jeg selvtillit. Har ikke fått slengt kommentarer til meg på noen år nå, men av og til kan jeg likevel krympe meg og føle meg sårbar hvis jeg kommer borti en full guttegjeng. Blir like overrasket hver gang de bare går forbi uten å kommentere meg.

Føler meg som et nytt menneske og er komfortabel med hvordan jeg ser ut. En liten trøst er også hvordan det har gått med meg i livet i forhold til mange av de som har gitt meg dritt. De fleste jentene ble igjen i hjembygda og sitter der med unger, utro menn og annet drama. Noen flyttet hit for å ta høyere utdannelse og de viker fra blikket mitt når de ser meg på gata. Jeg går med hevet hode, skammen er deres. Flere gutter har bedt meg om unnskyldning og et par av dem har i tillegg blitt forelska i meg, synd for dem.

Videoannonse
Annonse
Gjest tenk først, snakk etterpå
Skrevet

Var ute og gikk en dag da en fyr begynte å glo og uttalte "You are very fat". Javel, takk for info, det visste jeg virkelig ikke fra før liksom... :klaske:

Jeg snudde meg etter at jeg hadde gått et stykke videre fra der han sto, da kom det ei som er større enn meg forbi. Hørte ikke om han sa noe fælt til henne også, men regner nesten med det... Hva er det med folk egentlig? :overrasket:

Det virker også som om enkelte mennesker tror de har opplysningsplikt ovenfor andre. "Du burde slanke deg" har både jeg og andre blitt fortalt noen ganger. Og vi VET jo VELDIG GODT det fra før, så hvorfor mase om det? Det blir ikke enklere å slanke seg fordi noen andre fikk den geniale ideen som vi helt opplagt aldri hadde kommet på selv, og så vil de ha æren for ideen hvis en får det til..?? :kjefte:

Gjest Helene* ikke innlogget
Skrevet

Har opplevd endel episoder i min tid jeg også.

Da jeg var veldig ung og nettopp hadde begynt å gå ut på byen kom en vilt fremmed mann og stilte seg opp foran meg og sa: Fy fan så feit du er. Og så gikk han videre... Hadde aldri sett han før, aldri siden.

Jeg var også VELDIG sjenert da jeg var yngre. Men fikk hele tiden høre at jeg var både sur og arrogant av mennesker som jeg knapt nok visste hvem var.

Det verste var likevel dengang jeg bodde for meg selv og vanket i en trivelig kameratgjeng. Der var både jenter og gutter, og vi var passert 20 årene. I helgene overnattet flere hos meg da jeg bodde sentralt. Bare en praktisk greie. Likevel presterte min egen mor å kalle meg for hore.

Jeg har ikke bodd i den byen på veldig veldig mange år...

Gjest Gjest
Skrevet

Er du sikker på at Lars ikke ville hatt en annen mamma som ikke gikk med kjole?

En varm sommerdag da jeg skulle hente i barnehagen,kjolen var meget tekkelig. Han har spesielle behov og de trodde det var min feil. Dette er desidert det mest sårende jeg har hørt, hjertet mitt har grått i timesvis.

Gjest kristian82
Skrevet
For mange år siden, faktisk var det 14. februar, satt jeg på bussen på vei hjem etter en lang dag. Jeg hadde 2 jobber på den tiden og var trøtt og sliten og ufiks...

Det kommer på en gjeng ungdommer. De har tydelig drukket, de går og setter seg bak i bussen.

Han ene sier til de andre; " Så dere hun ekle? Jeg må gå og se igjen.."

Så snubler han fremover i bussen og jeg ser ei jente foran meg krympe seg i frykt for at han skal gå bort til henne. Men han stopper ved meg. Lener seg over meg, sier ingenting, men går tilbake til gjengen sin. "Hun er faen meg griseekkel!" sier han høyt til de andre, som blir tydelig flaue.

Alle på bussen hørte dette. De i gjengen hans virket veldig flaue og prøvde få han til å sette seg ned. Jeg ble så sint og lei meg at jeg skalv og angrer den dag i dag på at jeg ikke sa noe tilbake. Han ødela kvelden min. Jeg og samboeren min skulle feire valentinsdagen, men jeg var utrøstelig. Og jeg er sikker på at han ødela mye av kvelden til vennene sine også.

Trøster meg med det jeg fant ut på ungdomsskolen at de som mobber verst er de som har det verst hjemme og er mest usikre på se selv...men det han sa satt i meg lenge lenge.

fyf...mennesker kan være så sykt slemme de :( :(

Gjest Gjest
Skrevet

"Ta på deg buksa igjen du... dette vil ikke funke!"

"Er det alt?"

"Ja, ja.... vi får gjøre det beste ut av det da...."

"Du... er det greit vi bare er venner?"

"Du... skal vi ikke heller bare kose?"

"Seriøst? Er den helt stiv? Jeg går med på å suge deg, men det er alt!"

"Gjør det noe om vi bare legger oss og sover nå? Jeg kom på at jeg skulle tidlig opp i morgen..."

"Jeg mener... blir den ikke større?"

Også lurer folk på hvorfor jeg aldri dater lenger.... Nok er nok...

Gjest strykebrett
Skrevet (endret)

Fikk høre av "svigertante" en gang:

"æsj, så tynn du er! Si meg; får du ikke mat hjemme?"

Dette var første og eneste gang jeg møtte henne, og det aller første hun sa til meg (ikke hei først en gang..)

Gutten var snill han, men familien var ganske ubehagelige. Like greit at vi ikke er sammen lengre.

Endret av strykebrett
Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Tusen takk til dere alle som skrev innlegg. Jeg er sjokkert at folk kan være så utrolig ondskapsfulle og tankeløse. Jeg føler med dere :blomst:

Gjest Kanalje
Skrevet

:overrasket:

Herregud, at folk kan være så slemme!

*gi kollektivdask til alle dustene som har blitt nevnt*

Gjest celina
Skrevet

En sommerkveld skulle vi ut en gjeng - kjente og ukjente. Jeg hadde pynta meg i sommerkjole, sandaler, lakka negler og var i kjempegodt humør.

Da vi sto og venta på taxi greidde ei perifer kjærring å si i fullt alvor;

"håper at jeg aldri får så stygge tær som du har"

Hæ? ok, har litt problemer med et par tær som ikke er snor-rette, men likevel......

Ble så paff at jeg greidde ikke å svare. Kanskje like greitt, men noen ganger er det riktig å si ifra, slik at de ikke får ture fram med urimelighetene sine. Skulle sjølsagt sagt noe sånt som; "look who's talking". :)

Skrevet (endret)

Jo, ei i klassen min sa en gang: "jeg skal ihvertfall IKKE få enebarn, jeg vil ikke at de skal bli sånn bortskjemt som deg!". Sier hun, som fikk alt hun pekte på, mens jeg var den eneste i klassen med jobb og som ikke fikk ukepenger (dette var vel i 9.-10. klasse, og overraskende mange fikk ukepenger hjemme).

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Gjest gjest22
Skrevet

Har ikke opplevd at noen har sagt noe stygt i edru tilstand, men har opplevd en del drittslenging på byen! Enkelte "pene" pappagutter tror de kan si hva de vil til folk fordi de har fått i seg litt alkohol...

En gang gikk jeg hjem fra byen med noen venner, når vi gikk forbi et utested ropte en fyr:" Du tror du er så deilig fordi du har så store pupper, men du er bare feit!" Aner ikke hvem han var, og ikke hadde jeg ikke utringa topp heller.

Hadde med meg en ganske kjekk fyr hjem den kvelden, så takla den kommentaren helt greit :)

Andre gangen jeg opplevde det gikk jeg med to venninner mot byen, også denne gangen helt normalt kledd. Så gikk det en fyr forbi og visket "Feita" i det han passerte. ( Den ene venninna mi er kraftigere enn meg!)

Tredje gangen møtte jeg på en bekjent og kompis gjengen hans, de gikk like ved meg og han hilste. Så sier den ene kameraten "er det der ho feite vi møtte på forrige helg" Høyt og tydelig. Merka han som jeg kjenner litt ble flau!

I tillegg til dette har jeg opplevd at enkelte guttegjenger har prøvd å dytte meg av dansegulvet, skumpet til meg så jeg sølte ut ølen.. Veldig koselig opplevelse!

Bortsett fra dette har jeg hatt mye gøy på byen, som regel alltid funnet meg en kjekk fyr å danse/flørte med også :)

Men så er det jo en del av disse drittsekkene der ute da, som tror de er så mye bedre enn alle andre! Blir kvalm av sånn gutter. Om jeg så slanka meg og ble syltynn og penere ville jeg aldri vurdert en sånn engang!

Men de få dårlige opplevelsene har såret sinnsykt mye!! har vurdert å slutte å gå ut pga. det..Syke folk som ødelegger for andre! ( og jeg er ikke SÅ feit, har former og ganske normalt utseende) Lurer på hva folk får ut av dette?

Gjest LanaLane
Skrevet

Da jeg var fjortis var vi en vennegjeng som møttes mye på togstasjonen. Etterhvert kom det nye ungdommer og etter noen mnd var vi gamle i mindretall. Husker det var ei lita og rund ei, med MASSE mørk sminke som hang sammen med en skranglete, høy fyr. Da jeg stod foran dem sa hun til ham "synes du ikke hun er stygg?Æsj,jeg blir kvalm altså" hvorpå han nikka. Hun sa det til flere, så jeg tok det ikke så hardt.

Dette er ikke et vilt fremmed menneske, men min onkel som jeg har lite kontakt med. Hele slekta skulle i bryllup, jeg hadde nettopp operert foten og hadde lagt på meg noen kilo i tillegg til at jeg var noen kilo overvektig fra før.

Bryllupskaka var satt fram og jeg humpa bort dit for å ta meg et stykke hvorpå onkelen min kommer bort og sier "du må holde deg borte fra kaka du vettu,om du skal få deg kjæreste"

Har ikke snakket til ham siden.

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

"Jeg hadde tatt på meg noe annet neste gang"

Fra en fyr på et utested, da jeg var 18 og nettopp hadde begynt å komme over sjenansen min...

At det skal være nødvendig

Skrevet

En gammel bekjent jeg traff på fest tok meg på magen og rundt livet og sa:

"Fy fader, du har jo blitt fin igjen! Du var jammen ikke særlig snasen de første to årene etter at du fikk barn, og det var jo så trist, jeg tenkte at "Nå er der over for henne også"!"

Han mente det nok som et kompeliment, stakkars, og jeg ble ikke det minste støtt, synes bare synd på fyren. Men jeg likte ikke at han var så frekk å "klå" på meg! Han har mistet alle stjerner hos meg, synes han er patetisk.

Skrevet

Syns vektkommentarer er en gjenganger her, hvorfor skal alle ha rett til å kommentere det når man har noen, eller mange, kilo for mye?

Har ikke fått mange kommentarer, men har fått noen, en av en voksen forbipasserende som ropte ut: "Du bør spise mindre godteri og slutte å drikke brus du." Joda, tusen takk for at du ga meg mirakelkuren, det ante jeg virkelig ikke.....

Gjest Dutta
Skrevet

Jeg hadde spontanabortert i uke 13 (det hele var ganske dramatisk, jeg blødde så kraftig at jeg måtte kjøres til sykehuset i ambulanse), da jeg kom hjem og var ganske nedbrutt, ringte min bestemor: "Hva var det du gjorde som forårsaket det?". Hun har sagt mye sårende opp igjennom, men å insinuere at spontanaborten var min feil var lavmåls. Vi har snakket minimalt de siste årene.

Gjest Naria
Skrevet
Syns vektkommentarer er en gjenganger her, hvorfor skal alle ha rett til å kommentere det når man har noen, eller mange, kilo for mye?

Det er ikke bare den veien det går. Folk er veldig flink til å kommentere, hvis de mener at du har noen kilo for lite også.

At noen synes det er greit å være kritisk til andre menneskers kropper, er virkelig spesielt. Lurer på hva slags oppdragelse de har fått.

Gjest Gjest
Skrevet

Har ikke fått mange kommentarer, men har fått noen, en av en voksen forbipasserende som ropte ut: "Du bør spise mindre godteri og slutte å drikke brus du." Joda, tusen takk for at du ga meg mirakelkuren, det ante jeg virkelig ikke.....

"Og du bør ta deg et kurs i normal folkeskikk!" hadde jeg replisert. Jeg tror noen mennesker har det så vondt med seg selv at de ikke klarer holde kjeft om ting de vet at sårer andre. De skal liksom prakke på andre mennesker sitt dårlige humør.

Skrevet
Jeg hadde spontanabortert i uke 13 (det hele var ganske dramatisk, jeg blødde så kraftig at jeg måtte kjøres til sykehuset i ambulanse), da jeg kom hjem og var ganske nedbrutt, ringte min bestemor: "Hva var det du gjorde som forårsaket det?". Hun har sagt mye sårende opp igjennom, men å insinuere at spontanaborten var min feil var lavmåls. Vi har snakket minimalt de siste årene.

Ekstremt stygg :haar:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...