Gå til innhold

Parsnips?


MarianneE

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ouh! *stjeler oppskrift*

Mer om pastinakk her. Veldig vanlig i England, men jeg synes jeg ser det sjeldent i Norge, da stort sett på store supermarkeder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Sverige noen dager siden og fant ut at pastinakk er mye billigere der. Noe som er ganske irriterende, siden jeg synes pastinakk er veldig godt.

I Norge er det jo ti-femten kroner per liten brett, i Sverige var det 20 svenske kroner per kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Ouh! *stjeler oppskrift*

Mer om pastinakk her. Veldig vanlig i England, men jeg synes jeg ser det sjeldent i Norge, da stort sett på store supermarkeder.

"I klosterene var den imidlertid ikke vel ansett, da den anses å stimulere kjønnsdriften." He he, kanskje verd å prøve? :sengekos: For vår del funker mørk sjokolade bra, da er vi plutselig veldig "på" hverandre... :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Sverige noen dager siden og fant ut at pastinakk er mye billigere der. Noe som er ganske irriterende, siden jeg synes pastinakk er veldig godt.

I Norge er det jo ti-femten kroner per liten brett, i Sverige var det 20 svenske kroner per kilo.

Coop Obs pleier å ha pastinakk i løsvekt. Jeg husker ikke prisen i farten, men de bruker både å være større og billigere enn den pastinakken man får på sånne brett. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I klosterene var den imidlertid ikke vel ansett, da den anses å stimulere kjønnsdriften." He he, kanskje verd å prøve? :sengekos: For vår del funker mørk sjokolade bra, da er vi plutselig veldig "på" hverandre... :yvonne:

Haha! Det la jeg ikek emrke til! :ler:

Jeg spiser endel pastinakk når jeg er i England, og jeg kan ikke si jeg har merket noe til den, ehm, effekten... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coop Obs pleier å ha pastinakk i løsvekt. Jeg husker ikke prisen i farten, men de bruker både å være større og billigere enn den pastinakken man får på sånne brett. :)

Vi handler ofte på Coop Obs faktisk, men for meg har det alltid virket som om det er bare de dyre brettene der. Hmm.

*lete bedre neste gang*

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie
Vi handler ofte på Coop Obs faktisk, men for meg har det alltid virket som om det er bare de dyre brettene der. Hmm.

*lete bedre neste gang*

Da handler dere nok på en annen Obs! enn jeg. Jeg så nemlig pastinakk til 39 kr/kg sist jeg var der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da handler dere nok på en annen Obs! enn jeg. Jeg så nemlig pastinakk til 39 kr/kg sist jeg var der. :)

Det var flere uker siden jeg letet sist, så skal definitivt sjekke bedre neste gang.

Elsker nemlig pastinakksuppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Parsnips veldig godt....men guri å fise-trengt man blir etterpå! Så kom ikke hit og si at du ikke ble advart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var flere uker siden jeg letet sist, så skal definitivt sjekke bedre neste gang.

Elsker nemlig pastinakksuppe :)

Oi, suppe! ...kan ikke du dele oppskrift med oss a? :sjenert:

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, suppe! ...kan ikke du dele oppskrift med oss a? :sjenert:

Har ikke noe spesiell oppskrift, lager litt sånn jeg lager blomkålsuppe. Blomkålsuppen blir nemlig veldig god med lignende oppskrift ;)

Ta 2 store løk og steke de i smør til de er gulne og myke (men ikke brente). Tilsetter omtrent 600g med pastinakk, 1 gulrøt og 1 potet i biter og vann/kraft til å dekke det hele.

Koker til alt er mørt og da moser jeg hele tingen med stavmikser. Tilsetter litt fløte for å få litt rundere smak, smaksetter med salt/pepper + yrter (brukte en god del dill siste gang siden jeg hadde fersk dill i kjøleskapet som var litt trist). For servering - stekt bacon og kyllingbiter som er stekt med chilli.

Suppen får jo litt søt-aktig smak, så jeg synes det passer veldig godt med bacon.

Syntes det var ganske bra, men ikke helt perfekt ennå, må forandre litt neste gang. Vet ikke om det er nødvendig med potet der egentlig (jeg bare ville være sikker at det ikke blir for tynn).

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...