Gå til innhold

Caron skriver dagbok

Guinevere

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hjemme igjen etter en lang dag. Nå har jeg spist middag og er god og mett, og skal sette meg ned med nyeste Elle. Det blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: Gratulerer med ny dagbok! Du er jammen ikke den eneste som har snudd døgnet opp ned. Godt det er flere av oss! :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortimot en side oppgaveskriving ble det - og mye henging på KG for å finne inspirasjon. Skal straks hoppe til sengs, forøvrig, må tidlig opp i morgen.

Er forøvrig både trist og sjokkert over tråden inne på samliv, om ting folk har fått høre fra familie og slektninger. Hva er det med foreldre/besteforeldre/søsken/tanter, som ikke klarer å se at barna deres har behov for kjærlighet, rettledning og trygghet istedetfor kjefting og stygge ord? Hva er meningen med å slenge dritt til et barn fordi h*n ikke ser perfekt ut? Og hva er det med de som gir f... når barnet kommer og forteller at det har blitt voldtatt? Jeg har opplevd mye, men har heldigvis vært skånet for incest og seksuelle overgrep, takk og lov. Men når jeg leser om de som blir utsatt for slikt og forteller det til foreldrene og bare blir møtt med avvisning eller kjeft og ikke får noen støtte i det hele tatt... jeg fatter for det første ikke at det går an å være så kald at man reagerer slik, og for det andre forstår jeg ikke hvordan et barn klarer å komme seg igjen etter noe slikt. Det er et dobbelt svik, og jeg er nesten ikke sikker på hva som gjør mest vondt - selve overgrepet, eller reaksjonen fra de som skulle beskyttet barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å skrive oppgave da :) Jeg merker jeg er i virkelig feriemodus så jeg får dårlig samvittighet av å lese i dagboka di .. :sjenert: Burde vel komme i gang med litt lesing snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er til å skrive oppgave da :) Jeg merker jeg er i virkelig feriemodus så jeg får dårlig samvittighet av å lese i dagboka di .. :sjenert: Burde vel komme i gang med litt lesing snart..

Flink, nei... Jeg sliter som bare det med den oppgaven. Har så utrolig lyst til å skrive den, og av og til tenker jeg at joda, jeg skal få det til, dette skal gå bra. Men så er jeg så "flink" til å utsette ting, og når jeg til slutt setter meg ned og åpner dokumentet, mister jeg motet igjen. Hadde egentlig ikke trodd at det var slik det skulle gå, men...

Er forøvrig i feriemodus selv også! Det er så varmt og fint ute, jeg gleder meg til sommeren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble imponert over at du hadde gjort noe, jeg har ikke gjort en døyt enda siden jeg fikk ferie. Som du sier, lett å miste motivasjonen ! :rolleyes:

Ønsker deg en super fredag og fin påskehelg! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Araminta

Merket meg tråden din om masterskrivesperre, og da jeg snublet over dagboken din nå, bestemte jeg meg for å si hei. Så: Hei! :hallo:

Tror det er veeeldig vanlig med berg-og-dalbane-frustrasjon når man skriver master! :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske til deg også Tornerose! :) Og lykke til med lesingen. Det vanskeligste er å komme i gang...

Araminta: Hei til deg også! :) Ja, det er nok, som du skriver, veldig vanlig å være frustrert under arbeidet med en master. Det finnes vel de som synes det går som en lek, men ikke denne jenta, dessverre. Men en dag er det over, håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Araminta

Hvis masteren er en lek, så har de kanskje valgt for enkel oppgave? :filer: Jeg har tro på at man presterer bedre om man møter et par-tre-tolv motbakker underveis. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis masteren er en lek, så har de kanskje valgt for enkel oppgave? :filer: Jeg har tro på at man presterer bedre om man møter et par-tre-tolv motbakker underveis. :Nikke:

Ja, du sier noe der, det er mange som skriver veldig banale oppgaver. Men de får som regel ikke særlig gode karakterer, da...

Min egen oppgave er ikke vanskelig i den forstand, men det er nokså mye pirk, og jeg har aldri klart å formulere en skikkelig hypotese, så det er såvidt jeg vet selv hva det er jeg skal finne ut av. Veileder er søt og grei, men jeg har inntrykk av at h*n er vant til å ha turbostudenter som er veldig selvstendige, fullfører på normert tid med et smil og tar ph.d etterpå, så jeg tror faktisk ikke at h*n helt vet hvordan h*n skal forholde seg til sånne som meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for tiden dilla på sjokoladecookies, og har spist én hver kveld denne uken, fra forskjellige steder. Nå har jeg nettopp fortært den beste cookien jeg har smakt, den er seig, myk, søt og med et bittelite hint av saltsmak. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...