Gå til innhold

Ridebukselårene skal vekk!


Gjest hestejenta

Anbefalte innlegg

Gjest hestejenta

Har sett i det siste at lille meg som alltid har vært slank, jaggu har begynt å få ridebukselår... altså fett og derfor også celulitter på sidene av hofte/lår leddene(litt under)

Dette skal ikke bli større, og det skal vekk!!!

Men trenger hjelp fra dere til å finne ut åssen? Hva er effektivt, og innebærer ikke treningsstudiobesøk? Er ganske utilgjengelig for meg pga stram økonomi og bosted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

trening som styrker bena, er blant annet styrke, spinning, step.. så dette burde du jo holde deg borte fra hvis du ikke vil få mer muskler i lårene.

trening som ikke belaster bena såå mye er blant annet: jogging, svømming, turer..

men hvis du vil fjerne fettet derifra (bli slankere), så må du benytte deg av de øverste øvelsene, og vil du få bukt med celulittene så ville jeg trenet mer styrke på lårene slik at de ble mindre synlige...

er du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine øvelser for rumpe og lår er markløft, knebøy og såkalte "utfall". Vær imidlertid oppmerksom på at du ikke overbelaster ryggen din. derfor må øvelsene gjøres med rett rygg (stram magemusklene mens du jobber). Knebøy kan gjøres med bena i ca. skulderbreddes avstand. Gå rolig med til ca. 90 grader i knærne og rolig opp. Tenk at du skal sette deg på en liten krakk. Tyngden skal være på hælene dine. Utfall gjøres ved å stå med samlede føtter og "fall" frem med annenhver fot. Kne over tå. Disse øvelsene kan også gjøres bakover og ut til siden slik at du også får trent innside/utside av lår. Markløft: (Bruk gjerne en vektstang om du har)Ta tak i stangen. Bruk styrkeløftgrep med håndflatene vendt mot hverandre. Sett deg ned til du har 90 graders vinkel i kneleddet. Løft så vekten opp med strak rygg. Rett deg helt opp før du setter vektene på gulvet igjen. Pass på: Løft med beina først og deretter med ryggen.

Jeg anbefaler 3 serier av 12-15 repetisjoner minst 3 ganger i uken.

Du kan gjerne bruke vekter, kjøpe deg en koffert med vektmanualer for å kunne øke tyngden etterhvert.

finner masse videoer for riktig utførelse på youtube.com

Prioriter også kondisjonstrening. Raske eller lange spaserturer, løping, sykling, svømming, dansing osv..

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

jeg vil trene styrke for å opprettholde den rompen jeg har.. trener med vekter hjemme( ca tre kilo i hver hånd).

er dette for mye hvis jeg ikke vil bli større,eller vedlikeholder dette?

hvor mange ganger i uken kan jeg trene uten å bli større da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...