Lovis Skrevet 2. april 2009 #1 Skrevet 2. april 2009 Lurer rett og slett på når barna deres får dusje selv. Har en jente på 6 som mener hun er stor nok til å dusje på egenhånd, men jeg mener hun ikke er stor nok til å ta hårvasken alene. Har langt hår, så det er ikke bare- bare.
Mo9qa Skrevet 2. april 2009 #2 Skrevet 2. april 2009 Min 6-åring vil gjerne dusje selv, og klarer det fint - men jeg hjelper henne med hårvasken 8-åringen har dusjet selv en god stund nå, og tar også hårvasken alene. Men ca en gang i uka så vasker jeg håret hennes litt mer nøye; synes noen ganger det lukter litt "hår" av håret hennes, selv om det er nyvasket, og da tar jeg en skikkelig grundig vask på det (De har begge langt hår...) Foreslår at du hjelper henne med håret jeg, og lar henne få dusje på egenhånd; de blir jo ikke akkurat kjempeskitne nå på vinteren i hver fall, så det blir sikkert bra nok...!
Susan Sto Helit Skrevet 3. april 2009 #3 Skrevet 3. april 2009 2-åringen min dusjer alene, men jeg hjelper med hårvask og annen såpe.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2009 #4 Skrevet 3. april 2009 2-åringen min dusjer alene, men jeg hjelper med hårvask og annen såpe. Dusjing er vel forsåvidt såpe og hårvask, så da dusjer han/hun vel ikke alene.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2009 #5 Skrevet 3. april 2009 11 åringen min vil gjerne bli skrubbet på ryggen hun, så når hun dusjer så må jeg være med på badet. Hun klarer helt fint å vaske seg selv, også det lange håret. Men skal det gå fort , så tar jeg håret for henne. Begyne å ta året alene da hun var 9-10 år. Kroppen har hun tatt alene siden hun var 6-7 år. Men jeg var på badet og minnet henne på "under armer, mellom tærne etc"
suzie Skrevet 3. april 2009 #6 Skrevet 3. april 2009 Mi fireåring tar kroppen selv, og har begynt å hjelpe til med håret. Regner med hun får det til før hun fyller fem. Men nå har hun ganske kort hår etter hun klipte seg selv, og da er det enklere. Hun tok såpass mye at jeg regner med hun kan vaske det selv helt før det er langt igjen...
Nasseline Skrevet 3. april 2009 #7 Skrevet 3. april 2009 6-åringen her i huset dusjer selv, men jeg minner henne viktige steder hun må vaske. Hun øver seg på å vaske håret sitt selv. Hun har veldig tykt og langt hår.
Cilla Skrevet 3. april 2009 #9 Skrevet 3. april 2009 Min jente har nylig blitt 5 år, og begynte nylig å dusje alene. Hun vasker seg og shamponerer håret selv, men jeg tar som regel en titt på håret hennes etter hun er ferdig for å være sikker på at hun har skylt ut all såpen.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2009 #10 Skrevet 3. april 2009 Lurer rett og slett på når barna deres får dusje selv. Har en jente på 6 som mener hun er stor nok til å dusje på egenhånd, men jeg mener hun ikke er stor nok til å ta hårvasken alene. Har langt hår, så det er ikke bare- bare. Hvis hun har lyst å gjøre det selv så burde hun få forsøke, så kan du heller sjekke håret etter på.
Susan Sto Helit Skrevet 3. april 2009 #11 Skrevet 3. april 2009 Dusjing er vel forsåvidt såpe og hårvask, så da dusjer han/hun vel ikke alene. Nå er det ikke så mye såpe som brukes i dagligvask av 2-åring, så om ikke håret trenger en vask, og h*n ikke er veldig skitten, så dusjes det faktisk alene.
cilja Skrevet 3. april 2009 #12 Skrevet 3. april 2009 Vår gutt på sju begynte å dusje alene da han var seks.
Leanne Skrevet 3. april 2009 #13 Skrevet 3. april 2009 jenta på 4 kan dusje alene - vasker kropp og håret selv,håret er ganske langt, men veldig tynt... Hun dusjer ofte sammen med lillebror på to, som er flink til å vaske magen sin selv! Storesøster hjelper med rygg, armer, hår og bein... Jeg er alltid på bade sammen med de og følger med... Bruker tiden på å vaske vasken, toalettet, eller sortere klessvask... Liker ikke å la de være alene på badet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå