Gå til innhold

Sommer dåp.......Anntrekk til mann.


Mette

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvor dette høere til jeg, men, men.

Skal i dåp i sommer.Problemet er antrekket til min mann.

Jeg og ungene skal ha lyse lette sommer klær, dvs jeg lyst skjørt m/ topp og de med lyse bukser,og blå skjorte med korte armer.Så er det han da, pleier jo alltid å ha dress ved slike annledninger, men hva hvis det blir kjempefint vær? En mørk dress kan jo bli litt i meste laget da.

Han har en lys fin kaki farget bukse som er ny.Kan han bruke denne og en fin skjorte til?

ps dåpen er fra kirketiden til utpå dagen en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Hvorfor ikke kjøpe en sommerdress- de fleste herrelinjer har slike dresser til bruk i den varme årstid- og den kan han jo ha til senere også. De kommer gjerne i farger som lys grå, kaki, beige mm.

Sort dress en varm julidag blir for mye- det er jeg enig i.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Han har en lys fin kaki farget bukse som er ny.Kan han bruke denne og en fin skjorte til?

Hvorfor ikke?

Det behøver jo ikke å være så formelt, og en fin lys kakifarget bukse med en pen kortarmet skjorte synes jeg er fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Minnie, problemet er at det vil han ikke.Han syntes ikke at lyse dresser er fint.En dress skal være mørk :-?

Dessuten passer det best med mørk dress når jeg og ungene ved de fleste annledninger bruker bunad, sier han.

Så kan han da bruke en lys bukse? Må bare innrømme at jeg er i kjempe tvil og trenger hjelp :oops:

Håper nesten at det blir en tung mørk dag, slik at vi kan bruke bunaden og han dressen. :roll: (huff det var ike fint sagt, men orker ikke å gå i bunad i fullt solskinn og tyve grader)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Da bør du oppdra han litt i kleskodeks og stil- det er noe de fleste norske menn trenger.

En sommerdress hører med i enhver manns garderobe- kakibukser og kortermet skjorte blir for uformelt, dere skal tross alt i barnedåp, ikke på noen sightseeing.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he lettere sagt enn gjort, kan heller ikke tvinge han til å gå i noe han ikke føler seg vel i.

Han er en velkledd man, men ikke opptatt av moter.Han er også opptatt av kleskodeks, derfor vi er i tvil.

Han skal ha en langermet skjorte, da han heller ikke syntes om kortermete skjorter.

Men tusen takk for gode råd Minnie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Hva med å kjøpe inn en mørk dressbukse (koksgrå) og en stilig skjorte, smalstripete skjorter er hot-hot for menn nå i sommer og dette er både elegant, chic og ikke for varmt.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe inn en mørk dressbukse (koksgrå) og en stilig skjorte, smalstripete skjorter er hot-hot for menn nå i sommer og dette er både elegant, chic og ikke for varmt.

Minnie

Har det slått deg at alle ikke er så motebeviste,og slettes ikke passer dagen mote.Dette gjelder begge kjønn.Man må jo kle seg i det man passer og trives i, hvis ikke ser man jo helt ........... ut.

Men ellers takk for tipsene, det er klart det er ikke så lett å gi tips når man ikke ser eller kjenner personen.

Men som jeg sa det blir den lyse buksen eller mørk dress. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Har det slått deg at alle ikke er så motebeviste

Åjada! Men det er fullt mulig og oppdra menn til å kle seg stilig også. De trenger bare en dytt i rompa.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke stilig hvis en føler seg ukomfortabel, samme hvor moderne det er, og hvor "godt oppdratt" han er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Det blir ikke stilig hvis en føler seg ukomfortabel' date=' samme hvor moderne det er, og hvor "godt oppdratt" han er![/quote']

Det er naturligvis riktig- men stilig betyr sjelden ukomfortablelt når man snakker om herreklær.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en ikke føler seg vel i det en går med, blir det jo ukomfortabelt, samme om det er kjole eller dress?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Hvis man har en mann som ikke føler seg vel i annet enn joggedress, frottesokker og Adidas slippers har man ett problem.

Jeg har vært borti endel menn som har vært håpløse i klesveien og brukt dette med å føle seg vel som ett argument- det er bare tull. Problemet er at de er late og tror at de kan bruke alle typer klær til alle anledninger.De må rett og slett læres opp litt. Det handler ikke om å være ukomfortabel, det handler om å få de til å forstå at i enkelte sammenhenger kan man ikke kle seg i hva som helst.

Og mange må også få plukket av seg forestillingene om at feks. en beige dress ser homsete ut, kan ikke ha sånne sko for de er "rare" mm.

Tull & Tøys!

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå var det vel ikke sånn at denne mannen følte seg uvel i alt annet enn joggebukser da, bare at han ikke ville ha en lys dress og kortermet skjorte?!

Jeg har da også plagg jeg ikke liker, men det har ingenting med at jeg synes det ser homsete/lesbete ut, eller noe sånnt. Det er snarere det at jeg ikke synes disse plaggene blir pene på meg, eller er komfortable å gå i.

Dette gjør vel allikevel ikke at jeg "har problemer" eller er lat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Dette gjør vel allikevel ikke at jeg "har problemer" eller er lat?

Du er lat hvis du ikke "gidder" å ta en skikkelig shoppingtur og finne pene klær som passer og som du føler deg vel i. For de klærne finnes- men de fleste menn hater shopping og bruker div. unnskyldninger for å slippe unna.

Og en sommerdress som det her er snakk om hører hjemme i enhver manns garderobe. De finnes i ett utall varianter, snitt og stoffer og alle kan finne en de liker.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er litt vanskelig å si når jeg ikke har sett buksen, men jeg kan tenke meg at dette går fint. Med en fin skjorte (langermet) og eventuelt et slips blir han jo pyntet nok vil jeg tro :D Kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, så er jeg ingen mann :ler:

Ellers så:

1) jeg bor på et lite sted, uten butikker (og penger). (Men jada, det er alltid mulig å skaffe penger og reise bort)

2) Jeg er ikke lat, jeg prøver og prøver, men i speilet ser jeg klumper, og kun klumper, hvilket gir meg utrolig dårlig selvtillit, og jeg unngår dette meg glede :kgsmil: Denne "smerten" sparer jeg til en gang jeg faktisk TRENGER et slikt plagg (for det gjør jeg ikke nå), så bruker jeg heller pengene mine (de få jeg har) på noe jeg iker, og som jeg kommer til å like. Jeg simpelthen elsker å shoppe, så det er ikke det det står på, det er rett og slett bare det at jeg føler min kropp ikke passer til et slikt plagg. *puh*

Og, ja, selvsagt vil det være mulig å finne noe som passer til og med min kropp, men, næh... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær skaper folk, mener nå jeg da! :roll: Men vi er forskjellige alle sammen, og må gå i det som får oss til å føle oss vel...

Dina :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...