Gå til innhold

melbiller - kan de gi sykdom/plager


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hvis man spiser mel uten å vite at det har vært melbiller i det, kan man få reaksjoner på det?

Mener ikke at man spiser melet fra posen :fnise: , men at man bruker melet i mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg har vært ute for det en gang dessverre, fikk diareen fra helvete med feber og det hele i to dager. Ikke verre egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Takk for svar! Vi har fått endel snikende reaksjoner etter å ha spist hvetemel (jada, jeg har skrevet noen innlegg her og der om det :sjenert: ), og jeg lurer litt på om det kan ha med noe dyr å gjøre. Har ikke sett noen, og f eks melmidd skal jo gi lukt :klø: Så kanskje det bare er melet. Kan egentlig ikke koble at jeg har brukt "vårt" mel hele tiden heller, har spist brød både fra butikk og hos andre også. Får gruble litt mer og spionere i brødskuffen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 00:51

Jeg så at det krøp noe i melet da jeg skulle bruke det tre dager etter at jeg ble dårlig, så nå ser jeg VELDIG GODT etter i mel før det blir brukt. De kravlet i alle tørrvarene i skapet mitt, så alt er havnet i plastbokser som kan kastes om det begynner å leve i en av dem. Hvis du ikke ser noe i melet har du det sannsynligvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min og jeg hadde akurat flyttet fra barnefaren (ca i 1993 ) og vi tok med det som var passende barnemat fra "tørrskapet" bla. semullepulver!

Sønnen min var ca. 2 år da (selv var jeg 22 år)og jeg skulle lage semullegrøt til han!

Joda, jeg blandet sammen tørt og vått og stod å rørte hele tiden som man må med sellemullegrøt!

Jeg skjønte ikke hvorfor enkelte klomper ikke "smuldret" seg, og da jeg så nærmere på det så var det SØREN MEG MARK/LARVER.....Vææææææææææææ som var disse klumpene!!!!!!!!!

Neda trådstarter, vi spiste det ikke - men spørsmålet ditt minnet meg på den gangen bare......

Etter dengangen som skjedde for 16 år siden, passer jeg fortsatt på at "tørrskapet" mitt er rent og uten søl........ :gjeiper:

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_meg_*

Jeg er også ekstrem på å sjekke at det ikke er noe oppi, etter noen tilfeller med dyr i havregrøten hos mine besteforeldre. var også noe i sukkeret... usj, klarer forsåvidt ikke grøt lenger heller, etter det. synd, for jeg pleide å synes at det var veldig godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg fant nylig små, levende dyr i paprikakrydder jeg hadde i skapet. Har lett i andre tørrvarer, men de var kun i paprikaen. Vi har brukt krydderet flere ganger, og ikke mange dagene før jeg oppdaget dyrene. Heldigvis har vi ikke blitt dårlige. Sånnt er ekkelt, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...