Gå til innhold

Hvordan ble dere fridd til?


Varsio

Anbefalte innlegg

Vi hadde bare vært på ferie i croatia et par dager, før samboer'n sa at jeg var nødt til å bli med ned på stranda til kvelden. Jeg hadde egentlig ikke noe lyst, men lurte litt på hav dette var. Han tok en whisky før vi dro og virket tydelig nærvøs:P Så tok han meg med til stranden, der det var stjerneklart og frodig av grønt og vi hørte havets bølger slå mot strandkanten. Han ba meg sitte å slappe av mens han gikk til strandbaren for å hente noe å drikke, jeg synes det hele tok litt vel lang tid og begynte vel egentlig å skjønne tegninga! Så kom han tilbake med 2 glass og champagne i bøtte, fylte opp glassene våre og holdt en kjærlig liten tale til meg - og fridde:) Dagen etter gikk vi for å kjøpe ring til meg, de hadde desverre ikke noe særlig utvalg av manneringer der nede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fridde på bursdagen hans med et kort med dikt og noen ord om oss og bilde av ringer jeg likte. Dagen etter dro vi sammen på butikken og så på den IRL, og han likte dem også selv om jeg var åpen for andre ringer om han ikke likte dem eller likte noen andre bedre.

Har ikke satt dato enda men, blir vel om +- 2 år :hjerte::bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Vel, hos oss var det kanskje ikke kjemperomantisk, men jeg synes likevel det var søtt :)

Vi var ute en kveld for å ta en drink, og satt for oss selv ved bardisken. Vi satt som vanlig og snakket om alt og ingenting, mens vi holdt hverandre i hendene. Plutselig tar han opp den ene handa mi og studerer den. "Where's your ring?" spør han. Jeg sitter som et lite spørsmålstegn, og han tar handa ned i lomma si og plukker opp en nydelig ring mens han sier "Oh, here it is!" Da var jeg bare et enda større spørsmålstegn. Da kom selvsagt spørsmålet, og jeg greide nesten ikke svare. Satt bare der og lo mens jeg stotra fram et ja... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjaaa... HAN ovverrasket meg skikkeligt;)

Denne dagen var jeg på jobb (hadde hatt vakt akkuratt denne lørdagen), så avtalte vi at han henter meg og vi går på Gladmat-festivalen (i Stavanger). Men når han kom, så skulle han levere et minnestikke som hang rund halsen hans til en kolega som var fra Bergen og var i Stv.for tiden. Ok, sier jeg og vi gikk til hotellet.

I Clarion tok vi opp heisen helt til øverste etasje og jeg så skiltet på døren: Suite. Husker jeg sa noe sånn som: Gidder bedriften betale så mye penger for suite? Kunne ikke kollegaen din sove en natt på et vanlig rom, kanskje..? Jeg var altså ikke med på hva som foregikk i det hele tatt, frem til kjæresten min åpnet døren og vik gikk i rommet... og der låg røde roser over alt :dagens-rose: (på bordet, på gulvet, over sengen og etc.:)) + stod champagne og jordbær i skålen;)

Jeg begynte å smile og han gikk ned på kne, sa hvor høyt han elsker meg og spurte meg om jeg ville dele resten av livet med han :hjerter: ? Jeg sa JA, og han fikk frem en ny rose hvor låg forlovelse-ringen min med 1 karat diamant :hjerte: Etterpå gikk vi på en restaurant og spiste 6 retters middag der og koste oss hele kveld :yvonne:

Et år seinere har vi giftet oss i Roma (hvor vi var i sammen på vår allers første ferie) :klemmer:

Endret av Brazil-girl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde ganske spontant, og ikke planlagt, men det er vel derfor det var så romantisk også.

Min kjære og jeg delte en pakke med slike 'Love Hearts'. Vi gav hverandre annethvert sukkertøy til hverandre (en sånn greie vi har), og så ble det hans tur til å gi meg sukkertøy. Plutselig ble han helt stille, og veldig 'rar', så usikkert på meg, og visste tydeligvis ikke hva han skulle si. Glemmer aldri blikket hans da han ga meg love heart'en, der det sto "Marry Me", han så på meg med et spørrende blikk, og jeg sa ja. Etterpå gjengjeldte jeg gesten ved å spørre om han ville gifte seg med meg. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Å,så søtt :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaaa... HAN ovverrasket meg skikkeligt;)

Denne dagen var jeg på jobb (hadde hatt vakt akkuratt denne lørdagen), så avtalte vi at han henter meg og vi går på Gladmat-festivalen (i Stavanger). Men når han kom, så skulle han levere et minnestikke som hang rund halsen hans til en kolega som var fra Bergen og var i Stv.for tiden. Ok, sier jeg og vi gikk til hotellet.

I Clarion tok vi opp heisen helt til øverste etasje og jeg så skiltet på døren: Suite. Husker jeg sa noe sånn som: Gidder bedriften betale så mye penger for suite? Kunne ikke kollegaen din sove en natt på et vanlig rom, kanskje..? Jeg var altså ikke med på hva som foregikk i det hele tatt, frem til kjæresten min åpnet døren og vik gikk i rommet... og der låg røde roser over alt :dagens-rose: (på bordet, på gulvet, over sengen og etc.:)) + stod champagne og jordbær i skålen;)

Jeg begynte å smile og han gikk ned på kne, sa hvor høyt han elsker meg og spurte meg om jeg ville dele resten av livet med han :hjerter: ? Jeg sa JA, og han fikk frem en ny rose hvor låg forlovelse-ringen min med 1 karat diamant :hjerte: Etterpå gikk vi på en restaurant og spiste 6 retters middag der og koste oss hele kveld :yvonne:

Et år seinere har vi giftet oss i Roma (hvor vi var i sammen på vår allers første ferie) :klemmer:

Bare av ren nyskjerrighet... er ringen din en diamant på 1 karat, eller flere diamanter med til sammen 1 karat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er faktisk 1 diamant på 1 karat :rødme:

Daiamanten er så stor, at ser nesten falskt ut (mangen tror at det er zirkonia, men det er ikke det, fordi hjemme ligger garanti på den og der står det svart på kvitt at det er 1 karat, men prisen er visket vekk, liksom;)) Så jeg også ble nyskjerrig og gikk på nettside til denne butikken (de har altså flere utsalgssteder i landet), der såg eg prisen og fikk litt av et sjøkk... :hakeslepp: )

Etter at det har gått en stund itte frieriet, sa jeg til ham at det var jo unødvendig å bruke sååå mye penger på en ring, men han sa, at jeg var verd det :hjerte: Så søt!

Endret av Brazil-girl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerte i Oslo på den tiden han fridde og var på vei hjem med bussen den dagen. Når jeg nærmet meg der han bodde, såg jeg at det var mye stearinlys i huset. Når jeg kom inn hadde han ryddet, vasket, tent stearinlys, kjøpt roser og laga middag og sjokoladekake til oss :rødme: Jeg skjønte at noe var på ferde da, for han er vanligvis ikke den typen som er så opptatt av å gjøre det koselig rundt seg, og middag som han lager bruker som regel å være ferdigpizza eller lignende. :fnise:

Jeg sto der svett etter gåturen fra bussen og hjem til han og litt sliten etter en lang busstur, med ryggsekken på ryggen, og da gikk han ned på kne med to ringer i ei eske og lurte på om vi skulle gifte oss. Jeg sa selvfølgelig ja, og vi koste oss resten av kvelden med god mat, rødvin og sjokoladekake :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjærsten min fridde til meg på kvelden etter at vi hadde lagt oss, hehe. Litt nervøs da vettu :fnise:

Først snakket han litt om hvor bra han hadde det med meg og at det er så mange av våre venner som er "misunnelige" på forholdet vårt. Så begynte han å stamme litt, så jeg skjønte nesten hva som skulle skje :)Så fridde han og jeg ble sååå glad! Tårene trilla!

Det ble enda nydeligere da han fortalte at han hadde gått og planlagt frieri i mange måneder. Han hadde flere ganger stått utenfor gullsmeden men ikke turt å gå inn :rødme: Søte mannen min! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så flott å lese om hvordan dere har blitt fridd til :rødme:

Noen andre som vil dele sine historier?

Jeg er lei av å vente så jeg tar det i mine egne hender til helgen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er lei av å vente så jeg tar det i mine egne hender til helgen :rødme:

Lykke til! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det skjedde ganske spontant, og ikke planlagt, men det er vel derfor det var så romantisk også.

Min kjære og jeg delte en pakke med slike 'Love Hearts'. Vi gav hverandre annethvert sukkertøy til hverandre (en sånn greie vi har), og så ble det hans tur til å gi meg sukkertøy. Plutselig ble han helt stille, og veldig 'rar', så usikkert på meg, og visste tydeligvis ikke hva han skulle si. Glemmer aldri blikket hans da han ga meg love heart'en, der det sto "Marry Me", han så på meg med et spørrende blikk, og jeg sa ja. Etterpå gjengjeldte jeg gesten ved å spørre om han ville gifte seg med meg. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Åååååhh tårer i øynene!!!

Jeg var på reise med jobben i tre uker i Tyskland. Vi hadde allerede avtalt at han skulle besøke meg en av helgene så vi valgte den helgen vi skulle feire vårt fem-års jubilèum. Jeg fikk beskjed om å ha med meg noe fint å ha på meg og at han skulle fikse en fin restaurant (jeg burde jo ha skjønt det da..). Da vi kom hadde han reservert bord på en av de fineste restaurantene i Europa :yvonne: Vi koste oss med champagne, vin og syv retter før han gikk ned på kne i restauranten! Vi hadde jo snakket om giftermål før og han visste jo at jeg ville, men jeg kommer aldri til å glemme det litt usikre blikket hans fult av håp da han stod der på kne med ringesken i hånden! Jeg klarte bare å nikke før tårene trillet! Så kom de med champagne og alle i restauranten kom og gratulerte oss!! Det var en herlig dag :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fridde til samboeren min på vår 5 års dag. I forkant av den dagen hadde jeg fått laget til en fotobok med bilder fra årene vi har vært sammen, og på det siste bildet spurte jeg om han ville gifte seg med meg :rødme:

Han sa ja, og vi er nå på utkikk etter forlovesesringer :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...