Gå til innhold

Hvor mye koster det å lakkere ei bildør?

Gjest Gjest_Marte_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Marte_*

Bilen er ti år gammel, ingen bulker, bare svake merker i lakken. Spør fordi jeg har dultet med døra borti bilen til naboen i garasjen, og må vite ca. hvor mye jeg skal tilby ham når han kommer tilbake fra ferie. Vil ikke ta dette på forsikringa.

Er det forresten andre måter å fikse slike mindre lakkskader uten å måtte lakkere hele døra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen plasser tar de opp mot 10.000,- for å lakkere en dør(!) Råder deg til å tilby å betale egenandelen som naboen må ut med i forbindelse med forsikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller beste er å få et verksted til å se på døra. MEN bruk gjerne flere, da prisen kan variere fra kr 2.000 -10.000,-

Så kan du tilby ham det det koster å fikse døra på det billigste verkstedet. Er gjerne litt billigere på små lakkeringsverksteder i forhold til merkeverkstedet.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Prøv med lakk proffen, de tar små skader og lakkerer bare en den delen av døra som lakken har skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Prøv med lakk proffen, de tar små skader og lakkerer bare en den delen av døra som lakken har skade.

lakkproffen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skadefri
Noen plasser tar de opp mot 10.000,- for å lakkere en dør(!) Råder deg til å tilby å betale egenandelen som naboen må ut med i forbindelse med forsikringen.

Naboen må vel ikke ut med noen egenandel for en skade når TS hadde skylda...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

jeg betalte 2000 kr for døra mi.

dette fordi det var ingen bulker som måtte rettes ut.. kun riper. altså han må bare pusse de ned og lakkere om.. han lakkerer da hele døra. prisen er noe helt annet dersom det hadde vært en bulk de måtte ha retta ut i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

eh.. jeg ville ikke godtatt det. Med en gang man tar slikt på forsikringen øker forsikingspremien. Det er en grunn til at det sies at det er smartere å ta slike "mindre" skader utenfor forsikringen...

Det beste er å tilby å betale regningen. Det er sure penger - men ofte det man trenger for å "skjerpe" seg litt og ikke gjøre det flere ganger. Syns det er flott at du tar ansvar. Det er så altfor mange som bare dulter borti og later som det aldri har skjedd...

Det må jo ikke gjøres på det dyreste verkstedet... (hvis du sjekker priser med flere verksteder før du snakker med naboen - vet du mer om hva du kan forvente deg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Gjest

Vi betalte i underkant av 4000,- for oppretting av en bulk + lakkering forårsaket av bildøren som min lillle pode slo opp. Du kan trygt si vi lærte, og koblet inn barnesikringa på bildørene bak. Dyr lærepenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det går også ann og prøve og polerer og hente opp igjen lakken hvis ikke skaden er for stor.. en privat person ville gjort d for ca 2500 - 3000kr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

hente opp lakken igjen med polering for 2500-3000 uten mva?

en lakkerer ville tatt samme prisen, og da ville lakken på døra vært helt fersk og ny.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...