Gjest Gjest Skrevet 2. april 2009 #1 Skrevet 2. april 2009 Jeg har lyst på te, men bør unngå koffein på kvelden pga søvnproblemer. Så nå sitter jeg og grubler på om jeg har noe i huset jeg kan bruke. Vet at noen drikker te av karve, fenikkel og anis, og jeg har disse i frøform. Funker det? Vet også at det hjelper på mageproblemer og det er helt greit
pulverheksa Skrevet 2. april 2009 #2 Skrevet 2. april 2009 Fenikkelte med mynte er min favoritt 1 ts fenikkelfrø, jeg støter dem lett i morter noen tørkede mynteblader eller grønn myntete legg urtene i en kopp og hell over kokende vann, la det trekke i ca 10 min med lokk (bevarer de eteriske oljene i teen) før den drikkes. Jeg drikker teen med frøene i, men du kan godt sile teen over i en annen kopp hvis du syns frøene er litt ekle.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2009 #3 Skrevet 2. april 2009 Takk for tipset Jeg har faktisk en pose eplemynteblader liggende, så det skal jeg huske til neste gang. Blandet fennikel (tror jeg, er ikke navn på krukka, men det lukter lakrisaktig og er ikke anis eller karve, ei heller kjørvel) og anis, og det ble veldig godt
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2009 #4 Skrevet 16. april 2009 Takk for tipset Jeg har faktisk en pose eplemynteblader liggende, så det skal jeg huske til neste gang. Blandet fennikel (tror jeg, er ikke navn på krukka, men det lukter lakrisaktig og er ikke anis eller karve, ei heller kjørvel) og anis, og det ble veldig godt Jeg kjøpte fennikelte her om dagen, fordi samboeren min er plaget av luft i magen og uggen mage fra tid til annen, og den lukter anis.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå