Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har noen her søkt på stillinger internt i bedriften? Jeg har nå gjort det for første gang, og har aldri vært så nervøs for å søke på en jobb før! Det er den samme jobben som jeg har nå, og det virker som om mange jeg jobber sammen med tror at jobben er min - men jeg føler at jeg ikke vet noe sikkert før de gir meg beskjed. Saken er den at jeg har for mye å gjøre, så jeg får aldri gjort alt jeg skal - derfor skal vi nå være to stk. som deler jobben og sikkert får litt mer å gjøre, også. Jeg har konstant dårlig samvittighet for alt jeg ikke har gjort - og har heller ikke fått noen konkrete tilbakemeldinger på det jeg gjør (det opplever forresten de fleste jeg kjenner - er det vanlig at man ikke får noen feedback så man vet om man gjør det bra eller dårlig i jobben?!). Jeg kommer til å føle meg vanvittig dum hvis jeg ikke får jobben, og jeg tror at jeg da kommer til å søke meg bort et annet sted så fort som mulig. Jeg vil helst slippe og lære opp den personen som evt. får jobben som jeg vil ha. :-( Samtidig gikk jeg opp i lønn for to måneder siden - da må de vel være fornøyde?? Ah, jeg blir gal... :-P Har en konfliktsky sjef, og jeg er konfliktsky selv, men prøver å bli bedre... :-P

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har dårlige erfaringer med å søke jobber internt. Virker som sjefer fort blir litt blinde for medarbeidere de har rundt seg hele tiden. Tar dem kanskje for gitt? Og så henter de heller noen inn utenfra. Jeg har også opplevd å være ekstern søker, og få jobben foran en intern. Så det er ikke noen selvfølge å få jobber internt. Hvis man ikke holder på å miste jobben man har, da er det vel noen regler for det. Men mener absolutt ikke å ta motet fra deg, stå på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...