Gjest Gjest_meg_* Skrevet 2. april 2009 #21 Skrevet 2. april 2009 Jeg tror hele greia skal gå helt fint. Men noe spill/film-rom ville jeg ikke hatt. Det blir bare rart. Det går ann å ha vielsen senest kl. 16.45 (her jeg bor hvertfall). og hvis dere går til fotograf før vielsen (hvis dere skal fotograferes) så kan jo middagen begynne sånn halv 7. Maten, talene og eventuelle sanger tar jo et par timer, så det er jo ikke sååå mye tid igjen etterpå. Da er jo klokka sikkert 9. Så vil folk strekke på seg osv, og så er det kaker og eventuelt dans for de som liker det. Hvis dere ikke vil ha DJ eller band så er det jo bare å sette på cd'er med god dansemusikk. (det skal vi). Og hvis dere ser at festen dabber av litt, så kan dere jo gå hjem eller til hotellet eller hvor dere skal litt tidlig? For eks 12-1? Brudeparet bestemmer jo selv når de vil gå. Jeg tror ting vil gå av seg selv jeg, bare vær positiv og prøv å nyt dagen!
Gjest vårbrud2010 Skrevet 2. april 2009 #22 Skrevet 2. april 2009 Jeg tror hele greia skal gå helt fint. Men noe spill/film-rom ville jeg ikke hatt. Det blir bare rart. Det går ann å ha vielsen senest kl. 16.45 (her jeg bor hvertfall). og hvis dere går til fotograf før vielsen (hvis dere skal fotograferes) så kan jo middagen begynne sånn halv 7. Maten, talene og eventuelle sanger tar jo et par timer, så det er jo ikke sååå mye tid igjen etterpå. Da er jo klokka sikkert 9. Så vil folk strekke på seg osv, og så er det kaker og eventuelt dans for de som liker det. Hvis dere ikke vil ha DJ eller band så er det jo bare å sette på cd'er med god dansemusikk. (det skal vi). Og hvis dere ser at festen dabber av litt, så kan dere jo gå hjem eller til hotellet eller hvor dere skal litt tidlig? For eks 12-1? Brudeparet bestemmer jo selv når de vil gå. Jeg tror ting vil gå av seg selv jeg, bare vær positiv og prøv å nyt dagen! ja det var en fin plan, får satse på at dommedagsprofetiene mine ikke slår til og at alt går bedre enn det jeg ser for meg i skrekkscenarioene mine hehe. En vielse 16:45 vile vært midt i blinken
Gjest Lille Eden Skrevet 2. april 2009 #23 Skrevet 2. april 2009 (endret) Om det er plass til to separate rom eller grupper, tror jeg jeg kunne ha fått til noe. Ett rom for de som liker å prate om vind og vær og være sosiale mange timer i strekk, og ett rom for de som ønsker å ha noe å holde på med mens de prater, eller bare ønsker å slappe av litt. I dette rommet kunne det vært for eksempel brettspill, film, eller jeg kunne satt fram en Xbox med Guitar Hero for de som har lyst til det. Det ville være et rom jeg ville trives i hva ville dere mene om et sånt rom, og hvilket av disse rommene ville dere ha valgt? Du tuller, sant?? Det er et BRYLLUP ikke en 14 årings bursdagsselskap. Det blir jo bare pinligt, "Hei alle sammen, om dere ønsker å spille x-box etter middag så kan dere bare gå inn i naborommet!" Endret 2. april 2009 av Lille Eden
Gjest vårbrud2010 Skrevet 2. april 2009 #24 Skrevet 2. april 2009 bevares, om du hadder oppholdt deg i en flombelyst gymsal uten underoildning og uten musikk til langt på natt, tror jeg du også ville ønsket deg et sånt rom
Gjest Purple Haze Skrevet 2. april 2009 #25 Skrevet 2. april 2009 bevares, om du hadder oppholdt deg i en flombelyst gymsal uten underoildning og uten musikk til langt på natt, tror jeg du også ville ønsket deg et sånt rom Hvis dette er det eneste bryllupet du har erfaring med, kan du ta det helt med ro. 99,9 % av bryllup foregår ikke på denne måten. Uansett, et slik rom du foreslår, blir bare for dumt.
Gjest vårbrud2010 Skrevet 2. april 2009 #26 Skrevet 2. april 2009 Dere som ikke hadde satt pris på et sånt rom kunne jo bare ha latt være å komme inn, ikke sant? Poenget er at jeg kjedet meg til døde under det forrige bryllupet jeg var i, og vil gjøre det jeg kan for at ikke mine gjester føler det på samme måte. Jeg kunne neppe ha gått i dekning i et sånt rom i mitt eget bryllup hehe, men for de av gjestene som synes en laaaaang alhoholfri fest blir litt i tørreste laget vil jeg gjerne ha noen alternativer.
Rosalie Skrevet 2. april 2009 #27 Skrevet 2. april 2009 Dere som vertskap får ta ansvar og forlate festen før midnatt, slik at de som vil kan dra hjem i rett tid. Så lenge det forventes at alle blir til etter at brudeparet er dratt, må faktisk brudeparet ta kvelden ganske tidlig, av respekt for sine gjester. Jeg var for øvrig i et bryllup hvor brudeparet forlot festen i halv tolvtiden, slik at de slitne grandtantene kunne få kommet seg hjem. Brudeparet dro på hotellrommet og skiftet og kom tilbake til festen. Og var vel med på nachspielet på den lokale MC-bula fram til den lyse morgen.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2009 #29 Skrevet 3. april 2009 Jeg har opplevd flere innslag i alkoholfrie bryllup som gjør at det er en "driv" i festen likevel. For eksempel, etter middagen har jeg sett videoopptak fra utdrikningslagene til brud og brudgom (mange morsomme scener). Eller fyrverkeri i skumringen, eller andre ting som skjer, som er avbrekk fra minglingen. Musiserende venner som kan komme med et par innslag. Når det skal sies, satte jeg meg på bakbena da samboer foreslo å ha et alkoholfritt bryllup pga at slekta hans er vant til det. Har inntrykk av at det ALLTID er de som ikke vil ha alkoholservering som får viljen sin i slike ting. Vi valgte å ikke ha sprit, men vin og øl, og velkomstdrinker. Det ble ikke noe fyll, men god og avslappet stemning. Selv om svigermor sikkert synket litt på nesen i det skjulte, og syntes det var "usmakelig" med vin til maten Tror ikke praten hadde gått så livlig uten alkohol, og da måtte vi også ha hatt mange innslag for å holde opp stemningen blant folk. Det er jo tross alt en drøss med folk som ikke kjenner hverandre særlig godt, og det er vanskelig å komme i gang med prat uten å få et spark bak. For noen fungerer selskapsleker som et spark bar, for meg er det et par glass vin som fungerer best. Uansett hva familien hans mener om den saken!.
Gjest vårbrud2010 Skrevet 3. april 2009 #30 Skrevet 3. april 2009 Tror jeg setter en Guitar Hero med to gitarer i det ene hjørnet av fellessalen jeg, det er både morsomt og kontaktsskapende å spille mot andre i tillegg til at det er en fin isbryter. Jada, det er sikkert barnslig og fjortissaktig, men det er pokker så gøy
Jade Skrevet 3. april 2009 #31 Skrevet 3. april 2009 (endret) Tror jeg setter en Guitar Hero med to gitarer i det ene hjørnet av fellessalen jeg, det er både morsomt og kontaktsskapende å spille mot andre i tillegg til at det er en fin isbryter. Jada, det er sikkert barnslig og fjortissaktig, men det er pokker så gøy Hva med SingStar, da? For å være helt ærlig. Hvis jeg hadde vært på et drepende kjedelig bryllup, og noen hadde fyrt opp et SingStar-hjørne, så hadde jeg storkost meg! (selv om det ikke er "korrekt" å gjøre slikt i brylluper, i følge mange). Jeg kan uansett ikke se problemet i å ha noen bord med sjakk og andre brettspill? Men kan ikke dette bli litt "bråkete" for de andre? Endret 3. april 2009 av Jade
Rosalie Skrevet 3. april 2009 #32 Skrevet 3. april 2009 Tror jeg setter en Guitar Hero med to gitarer i det ene hjørnet av fellessalen jeg, det er både morsomt og kontaktsskapende å spille mot andre i tillegg til at det er en fin isbryter. Jada, det er sikkert barnslig og fjortissaktig, men det er pokker så gøy
Gjest vårbrud2010 Skrevet 3. april 2009 #33 Skrevet 3. april 2009 Hva med SingStar, da? For å være helt ærlig. Hvis jeg hadde vært på et drepende kjedelig bryllup, og noen hadde fyrt opp et SingStar-hjørne, så hadde jeg storkost meg! (selv om det ikke er "korrekt" å gjøre slikt i brylluper, i følge mange). Jeg kan uansett ikke se problemet i å ha noen bord med sjakk og andre brettspill? Men kan ikke dette bli litt "bråkete" for de andre? SingStar var jo også en god ide, jeg synger som ei full ku i ei hengemyr og tror jeg skal spare gjestene for mine forsøk. Men for de av gjestene som liker spillet er det jo absolutt noe å tenke på jeg har ikke prøvd det spillet selv, og har ikke sett andre spille det - bråker det mye da? på Guitar Hero kan man jo bare skru ned lyden, men det er jo ikke like enkelt med SingStar here
Daria Skrevet 3. april 2009 #34 Skrevet 3. april 2009 Hadde jeg kommet i et bryllup hvor det var satt fram Guitarhero og SingStar til de voksne gjestene, ville jeg trodd det var en dårlig spøk, eventuelt lurt veldig på modenheten til brudeparet...
Gjest Purple Haze Skrevet 3. april 2009 #35 Skrevet 3. april 2009 Hadde jeg kommet i et bryllup hvor det var satt fram Guitarhero og SingStar til de voksne gjestene, ville jeg trodd det var en dårlig spøk, eventuelt lurt veldig på modenheten til brudeparet... Veldig enig med deg. Dette er da vitterlig noe som hører hjemme på en litt fuktig lørdagskveld hjemme sammen med venner (eller barn) Og jeg hadde også lurt på om brudeparet på forhånd mener at dette bryllupet blir så kjedelig at de må sette fram slike ting. Eller om det kom mange barn/tenåringer i bryllupet.
Gjest vårbrud2010 Skrevet 3. april 2009 #36 Skrevet 3. april 2009 Hadde jeg kommet i et bryllup hvor det var satt fram Guitarhero og SingStar til de voksne gjestene, ville jeg trodd det var en dårlig spøk, eventuelt lurt veldig på modenheten til brudeparet... Jeg har aldri prøvd SingStar, så jeg må innrømme at jeg ikke aner mye om dette spillet. Guitar Hero har jeg derimot prøvd, og jeg tror det kan egne seg godt i en fest. Mest trolig vil jeg ha kun Guitar Hero på grunn av lydnivået. jeg tror dessuten aldri jeg har sagt dette skulle være primært de voksne gjestene? De yngste kan vel få kose seg med SingStar alt de vil om det er mulig, jeg kommer garantert ikke til å stjele mikrofonen fra dem.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2009 #37 Skrevet 3. april 2009 Jeg har aldri prøvd SingStar, så jeg må innrømme at jeg ikke aner mye om dette spillet. Guitar Hero har jeg derimot prøvd, og jeg tror det kan egne seg godt i en fest. Mest trolig vil jeg ha kun Guitar Hero på grunn av lydnivået. jeg tror dessuten aldri jeg har sagt dette skulle være primært de voksne gjestene? De yngste kan vel få kose seg med SingStar alt de vil om det er mulig, jeg kommer garantert ikke til å stjele mikrofonen fra dem. Det egner seg godt i en fest ja, men da av typen litt rølpete fest... Hvis dere legger opp til at det skal være et høytidelig bryllup, ødelegger det dette helt. Og om dere ber folk stille i lang kjole og mørk dress, så vil folk forvente at det skal være litt høytidsstemt, ikke en rølpefest. Hadde jeg brukt tid og penger til å stase meg opp i galla, og så ble møtt med singstar og luftgitar, så hadde jeg nok blitt litt irritert. SingStar ville jeg styrt langt unna. Tenk karaoke. Det er ren tortur å høre på folk som synger dritsurt. Det utsetter man ikke bryllupsgjestene sine for.. Vel, jo, om dere vil at folk skal gå tidlig, så Jeg hadde ikke orket å være tilstede lenge på en fest med sur sang... Om det skal danses, så vil det bli kræsj med denne musikken og musikken fra spillene. Disse spillene er det i tillegg bare noen som kan holde på med om gangen, i motsetning til dansing.
Gjest Papirkurven Skrevet 3. april 2009 #38 Skrevet 3. april 2009 Har ikke lest så mange svar, men.... har vært i et par bryllup der gjestene har bidratt med musikalske/kunstneriske innslag. Jeg ble bl.a. bedt om å danse i et av dem. I et annet hadde gjestene laget en over timelang konsert og den var kjempebra! Det forutsetter imidlertid at dere har gjester som har noe å bidra med da:) Ellers er dans veldig greit, ihvertfall for en stund. Ser egentlig ikke noe problem i å ha leker heller, så lenge gjestene er av "den lekne typen". Bare pass på at det er kjolevennlige leker (stiv heks er IKKE ideelt )
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2009 #39 Skrevet 3. april 2009 Har ikke lest så mange svar, men.... har vært i et par bryllup der gjestene har bidratt med musikalske/kunstneriske innslag. Jeg ble bl.a. bedt om å danse i et av dem. I et annet hadde gjestene laget en over timelang konsert og den var kjempebra! Det forutsetter imidlertid at dere har gjester som har noe å bidra med da:) Ellers er dans veldig greit, ihvertfall for en stund. Ser egentlig ikke noe problem i å ha leker heller, så lenge gjestene er av "den lekne typen". Bare pass på at det er kjolevennlige leker (stiv heks er IKKE ideelt ) Hva med doktortikken? Det er jo underholdning av topp klasse å se damer i trange kjoler hinke rundt på høye stiletthæler mens de holder seg på ankelen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå