Gå til innhold

Hva betyr tegnet ^^ ?


Gjest Undre

Anbefalte innlegg

Gjest Undre

Ja...jeg lurer altså på hva ^^ betyr jeg.... :)

Er ofte brukt i chatting...men har ikke helt fått taket på HVA det betye enda.. er det å smile/le hjertelig, heve øyenbrynene negativt/ overraskende...

Noen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik jeg har forstått det her inne ihvertfall, tror jeg det kan være en måte å vise til innlegger ovenfor sitt eget.

Som for eksempel: enig^^.

Meeeen, det kan jo hende jeg tar totalt feil her da, så opplys oss dere som har greie på det. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wacmoc

Det er et glad smil ^^ Øyne liksom. Jeg bruker oftest; ^^, hvor man ser det bedre. Glade øyne, og en munn som smiler. Kommaet er munnen liksom :)

^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var en annen form for :) jeg

Der var det noen som var meg i forkjøpet ja...;)

Endret av Hinata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Det er en asiatisk smiley, som kommer fra manga/anime. Originalen er ^_^ og det skal vise at man er veldig glad. Sånn som dette f.eks.

Andre asiatiske smiler er f.ekds. o.O >.< <.< og alle har opphav fra manga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Undre
Det er en asiatisk smiley, som kommer fra manga/anime. Originalen er ^_^ og det skal vise at man er veldig glad. Sånn som dette f.eks.

Andre asiatiske smiler er f.ekds. o.O >.< <.< og alle har opphav fra manga :)

....men når vi først er i gang her da... :

hva er o.0 og >.< da? :) Jeg ser for meg at det første er litt "overrasket", mens den andre er "å se seg selv på nesa", litt oppgitt liksom.... ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid tolket ^^ som hevede øyebryn / "Oh really?". Kanskje jeg har misforstått en del da.

Bruker >.< en del, den sier "d'oh" eller "herregud" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...jeg lurer altså på hva ^^ betyr jeg.... :)

Er ofte brukt i chatting...men har ikke helt fått taket på HVA det betye enda.. er det å smile/le hjertelig, heve øyenbrynene negativt/ overraskende...

Noen? :)

Jeg trodde det var ett tegn på at man... eplekjekt hever øyenbrynene eller hvordan man kan forklare det i forbindelse med når man feks har sagt noe morsomt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, herregud, nå følte jeg meg gammel :sjenert:

Har ikke sett noen av de bli brukt jeg.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenåringen min sier at ^^ betyr megetsigende bevegelser med øyenbrynene -opp og ned. Han ville f.eks brukt det i chatting med en kompis om en jente han mener kompisen liker. "fin, hun? ^^"

Tror kanskje disse tegnene har flere meninger, alt ettersom hvem som bruker dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ^^ ble brukt som tegn til sarkasme, ironi..

Trodde jeg også! Sånn jeg bruker det hvertfall, og kan jo da fort bli litt dumt om noen mener det er tegn på at jeg er glad! Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Undre

Jeg er blitt mye klokere, takk for svar! ^^ (hehe)

Men siden vi er så godt igang og folk er så hjelpsomme her.... hva betyr " :3 " da ?

Skjønner det er et slags smil, men... hmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...