Gå til innhold

Marsipankake


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei!

Skal bake en marsipankake til lørdag. Holder den seg fersk i kjøleskapet om jeg baker den i kveld?

Forresten noen som har en supergod oppskrift som jeg absolutt bør lage? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns marsipankake som har stått i kjøleskapet i 2 døgn smaker pyton, så jeg ville bakt den samme dag som den skal spises.

Sukkerbrødet kan du jo bake i dag, det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestiller du marsipankake på konditori og skal hentes lørdag, blir den enten laget i dag eller i morgen.. Så, ja, du kan lage den i dag. :)

Men hadde jeg vært deg, ville jeg laget bunnen i dag, fyllt den i morgen og trukket den med marsipan på lørdag. Eller laget bunnen og fyllt den i morgen.

Jeg synes marsipankaker som har stått en dag er de beste, men marsipanen begynner lett å svette og blir klissete.

Kommer alt an på smak og behag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Da fyller jeg den på lørdag. Men hva om jeg lager bunnen i kveld, hvordan skal jeg oppbevare den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

marsipankake er best dagen etter den er bakt, jeg lar den derfor alltid stå et døgn;)

Da tror jeg at jeg tar deg på ordet og baker den i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg baker ofte sukkerbrødet to dager før og pakker det i plast. Kaken fyller jeg dagen før - for den blir absolutt best av å stå et døgn (men jeg dynker ikke bunnen - for da blir den klissete)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg baker ofte sukkerbrødet to dager før og pakker det i plast. Kaken fyller jeg dagen før - for den blir absolutt best av å stå et døgn (men jeg dynker ikke bunnen - for da blir den klissete)

Signerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...