Gå til innhold

kyssesyken OG infeksjon!

Fremhevede innlegg

Gjest LanaLane
Skrevet (endret)

I dag fikk jeg diagnosen kyssesyke samt at jeg også har en bakteriell infeksjon.

Hurra og alt det der, men det som virkelig plager meg er de hvite klumpene i halsen, de smaker så ekkelt at jeg går rundt og er konstant kvalm.

Leste noe om ingefæroppkok, noen andre som har gode råd?

Endret av LanaLane
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Huff....føler med deg! Jeg hadde kyssesyken for 5-6 år siden, lå med 39-40 i feber i 18 døgn i strekk...bah..det var et SLIT! :kjefte:

Det som ble "reddningen" min var saft-is... Masse saft-is!! Jeg syntes det var en frisk smak, samtidig jeg fikk i meg mye væske, den var kald og lindret de to "tennisballene" jeg hadde til mandler der baki halsen... Jeg husker også at jeg hadde en trang til å spise noe salt, så knasket noen salte potetgull-flak innimellokm saft-isen noen ganger.

Jeg syntes det hjalp,, for min del iallfall :) i den grad man føler noe kan hjelpe når man har kyssesyken da..

GOD BEDRING :klemmer:

Gjest LanaLane
Skrevet

Takk takk, skal gå til innkjøp av saftis nå:)

leste på nett at man kan være smittebærer i opptil 18 mnd, er kjipt om jeg ikke kan kysse kjæresten min på 1,5 år :trist: Noen som vet mer om dette?

Burde jeg sende kjæresten min til legen for å sjekke om han har hatt det før?

Gjest Gjest
Skrevet

Næh...har jeg aldri hørt noe om..

Jeg fikk høre av min lege at jeg var smittsom opptil 2-3 uker FØR det brøt ut hos meg, jeg... At jeg var smittefri så lenge jeg hadde fått det. Men at det var veldig smittsomt da. Er jo en viss mulighet for at kjæresten din kan ha blitt smittet i denne perioden, men er også mulig han har hatt det da han var liten og dermed ikke mottagelig for det nå? Legen min sa at mange har kyssesyken som baby, og da merkes det bare som en forkjølelse. Er visst egentlig en barnesykdom, som blir verre om du får den som voksen.

Det med 18 mnd tror jeg er bare tull ass...skal jeg være ærlig.

Men at kyssesyken kan henge igjen i kroppen i 1- 1,5 år er sant har jeg hørt. Man kan føle seg slapp et år eller noe etterpå. Det gjorde jeg også..

Skrevet

Det er over 90% sjanse for at kjæresten din allerede har hatt kyssesyken som barn.

Dessuten er man aller mest smittsom i to-tre uker før utbrudd, veldig mye mindre i etterkant. Hvis kjæresten din ikke har hatt det før er han sannsynligvis allerede smittet. Så jeg ville bare fortsatt og kysse kjæresten. :)

Skrevet

Jeg tror ikke du skal bekymre deg for kjæresten din - kjæresten min kysset meg gjennom hele kyssesyken, selv når jeg var på det verste, og han ble ikke smittet. Selvfølgelig kan det hende at han ikke har hatt det som barn, men det er en sjanse man kan ta - for det er så veldig mange som har hatt det som barn - ingen i familien min ble smittet av meg heller, og pappa klarte uheldigvis å drikke av glasset mitt mens han skulle lage lemonade til meg ;p

Gjest LanaLane
Skrevet

Broren til samboeren min har nettopp hatt det, og han har vært på besøk der flere ganger mens broren var på sitt verste.

Jeg skjønner uansett at han ikke vil kysse meg, hoster opp slim, forferdelig ånde og sprukne, slimete lepper...Jeg ser så deilig ut atte.

Skal tilbake på sjekk på mandag da de ikke helt vet hva infeksjonen er, men har fått verre og verre hodepine siden i går. Nakken kjennes ut som om den skal brekke og jeg er kvalm konstant.

Men det verste er sulten! Noen av dere som har opplevd det? Jeg er KONSTANT sulten, begynte i natt av en eller annen grunn. Jeg har spist to saftis og masse ritskjeks og banan, men jeg er like sulten, kjennes ut som det gnager i hele magen :(

Men jeg orker ikke spise mye heller, bestilte pizza i går og brukte 45 min på et midtstykke...Jeg er så lei!

men ja,nå er det sulten jeg lurer på :)

(kan jeg forandre topicen forresten,dette er jo mer kyssesyken generelt nå)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...