Gjest Bronko Skrevet 2. april 2009 #1 Skrevet 2. april 2009 Hva skal jeg si, magen min er min største svakhet. Nå har det seg slik at jeg skal flytte sammen med en mann nå om noen uker, tidlig nok, men tilfellene rundt det bare gjør det slik. Uansett, mitt problem er at når jeg blir nervøs, eller omgåes personer jeg ikke er 100% konfortable med ennå, så knyter magen min seg. Jeg går rett og slett ikke på toalettet. Jeg føler jeg har en form for angst for dette, fordi det gjelder stort sett alle rundt meg, med unntak av noen få. Er fryktelig slitsomt, og jeg vet ikke hvordan jeg skal få kurert dette. Vi skal ut og reise nå sammen, og hele tiden er det sånn halvveis bestemt at vi bor sammen, og det er synd om jeg må ha mitt eget rom, kun fordi jeg må ha mitt eget toalett. Jeg blir bare så opphengt i tiden, og jeg våger rett og slett ikke å sitte der inne mer enn 5 - 10 min maks, da bare dropper jeg det. Ender med forstoppelse og mage smerter, eller bare at jeg lar hver å spise. Men i dette tilfelle må jeg sikkert ha mitt eget rom, lurer bare på hva skal si årsaken er? Er så latterlig, skammer meg, men det er angst, når det kommer til magen min så har jeg alvorlige issues. Håper noen har et eller annet smart å komme med :-) Tusen takk. Hilsen en med mage angst.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2009 #2 Skrevet 2. april 2009 Jeg har hatt noe av det samme problemet, klarte kun å gå på do når jeg var hjemme. En uke på ferie hos mannens familie ble et mareritt. Det jeg gjorde var å vente med dusjing til jeg kjente at jeg måtte på do. Da gikk jeg på do først og tok en lang dusj etterpå. Mulig at de synes jeg er rar som kan dusje til alle døgnets tider, men det funket for meg. Har desverre ingen andre gode råd og komme med, dette er ingen god situasjon.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2009 #3 Skrevet 2. april 2009 Finn ut om det er andre toaletter på hotellet, det er jo ofte det i tilknytning til resepsjon, garderobe eller spisesal. Bruk disse. Ellers høres det ut som du trenger hjelp til å jobbe med problemet. Du kan jo ikke ha det sånn når du skal bo sammen med noen. Snakk med legen din om angsten?
Idnar Skrevet 2. april 2009 #4 Skrevet 2. april 2009 Har samme problemet! Hadde vært sammen med min kjære i et år før vi reiste på ferie sammen. Da gikk jeg på do midt på natten eller når vi skulle på stranden, så sa jeg at jeg hadde glemt noe og gikk tilbake for å hente, mens han skulle finne et sted vi kunne tilbringe dagen. Etter en uke ble dette slitsomt, så jeg bestemte meg for at jeg bare måtte gå på do når trangen var der! Fant ut at det ikke var så skummelt alikevel! Nå er jeg trygg på han, så da gjør det ikke noe! Jeg sliter forsatt med dette når jeg er på besøk hos folk! Eneste stedene jeg kan gå på do (å drite) er hjemme hos meg selv og hos mine foreldre (og da må ingen andre være på besøk!)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå