Gå til innhold

Kjenner kanten på kontaktlinsene

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har brukt linser i snart ti år, men i det siste har jeg begynt å irritere meg over at jeg tilsynelatende kjenner kanten nederst på linsene mens jeg har dem i øynene. På meg virker det som om de ikke passer helt på øyet, men alt er normalt på kontroller.

Er det flere som har opplevd noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje du har fått linser med for lite krumming?

Gjest Gjest
Skrevet

Har et helt årsforbruk med dags linser liggende som jeg ikke orker å bruke.

Nettopp pga. at det kjennes ut som jeg har "hår" eller støv på øyet hele tiden.

Gikk i 3 mnd daglig med de før jeg ga opp å bruke disse.

Irriterende da jeg godt kunne ønske å slippe brillene.. og så ble det jo ganske mye bortkastede penger på linser jeg ikke bruker...

Aner ikke hva det kommer av. De jeg var hos mente de fungerte greit. De skal jo være seriøse de jeg gikk hos da.. men,, vet ikke .. linsene ligger nå ennå i esken jeg fikk de i...

Skrevet

Noen klarer aldri å tilpasse seg linser. Og hvis du har vært på linsekontroll innen det siste året så er det ikke greit å vite hva det kan være. Kanskje du kan gå uten linser en måned og så prøve på nytt? Eller rett og slett bytte til et annet merke som er mykere..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har brukt de samme linsene siden jeg startet med linser, så det er rart at de plutselig ikke vil passe. Jeg har kjøpt nye linser i den perioden, så det burde heller ikke være det at jeg har fått dårlig vare.

Får kanskje bare høre med optikeren om de har et annet merke å tilby meg.

TS

Gjest Gjest_Amelie_*
Skrevet

At dette plutselig har skjedd har jeg aldri vært bort i. De har ikke endret linsetypen din uten at du er klar over det? (type produktutvikling - samme merke men med små endringer). Du har ikke en rift på hornhinnen eller annet som irriterer?

Jeg prøvde en periode en annen linsetype, men disse hadde feil diameter. Dette gjorde at jeg kjente at de satt på øyet hele tiden, og dermed ikke orket å gå med de. Det er viktig at linsene passer øyet.

Selv var jeg også avhengig av å ha en linsefri dag i uka, samt å ta pause en time etter at jeg stod opp og en time før jeg la meg, ellers fikk jeg den følelsen av å ha noe på øyet. Fulgte jeg disse rutinene hadde jeg aldri problemer med linsebruk.

Nå bruker jeg døgnlinser, de puster mye bedre, og jeg slipper derfor pausen. Men det hender fortsatt at jeg tar de ut et par dager dersom det føles som om det er noe på øyet.

Gjest Gjest
Skrevet
At dette plutselig har skjedd har jeg aldri vært bort i. De har ikke endret linsetypen din uten at du er klar over det? (type produktutvikling - samme merke men med små endringer). Du har ikke en rift på hornhinnen eller annet som irriterer?

Det er selvfølgelig mulig at de kan ha endret på noe i løpet av årene ja.

I flg optikeren min er det ikke noe fysisk galt med øynene mine heller.

ts

Gjest Gjest
Skrevet

Du har ikke fått dem på med vrangen ut da? Det har jeg gjort noen ganger og da kjenner jeg at linsene er der.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei. Dersom de er vrengt greier jeg ikke å holde øyet åpent, så det gir en helt annen - og mye mer irriterende følelse.

Jeg greier fint å gå med linsene, men det føles altså som om jeg kjenner kanten på den nedre delen av linsa.

ts

Gjest Gjest_loco_*
Skrevet

De er vrengt. Ta dem ut, rens dem godt, snu dem og sett dem inn i øyet igjen. Problem solved.

Gjest Gjest
Skrevet

Etter mange år som kontaktlinsebruker vet jeg hvordan en vrengt linse føles. Dette er IKKE det samme.

ts

Skrevet

Prøv noen nye linser da vel serru.

Jeg pleier å kjøpe noen kjempekule linser på Ebay. Selgeren er fra Asia så det blir dritbillig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...