Gå til innhold

Kjøpe brukt kjole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe en brukt kjole fra finn.

Den er perfekt størrelse og en kjole jeg falt fort for.

Jeg har også prøvd den i butikken , men i feil størrekse. Denne er så klart i riktig størrelse :).

Jeg ser bare fordeler, men kjærlighet gjør blind...:P

Er det noen negative sider ved å kjøpe brukte kjoler?

Noen med dårlig erfaring?

Tenker man kan jo spare penger ved å kjøpe brukt, men blir så usikker alikevel...

*tenke tenke*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte min brukt og har ikke angret på det. Den var i riktig størrelse og lengde og jeg sparte mange tusen :)

Gjest Papirkurven
Skrevet

Vennina mi fant også drømmekjolen på finn.no og jeg kommer også til å kikke der før jeg kjøper nytt.

Bare pass på å se godt på kantene på kjolen, en del skitt setter seg og går ikke av i rens og det kan være revner der også. Hvis kjolen har blonder er det også greit å se om de ikke har tråder løse eller hull.

Sjekk at sømmene er hele også.

Men det er ingen automatiske ulemper med å kjøpe brukt kjole, slik jeg ser det.

Skrevet

Jeg kjøpte brukt, og angrer ikke på det :)

Pass på at du prøver kjolen skikkelig, knepp/snør igjen skikkelig. Slik ser du om det evt er noe skjevt stoff eller knekk i overdelen (er det korsett-kjole kan det fort bli knekk på magen).

Skrevet

Jeg vurderer jo selv å kjøpe kjolen brukt, kun for at jeg vet at det er vanskelig å få solgt kjolen igjen etterpå, så da kan jeg jo begrense tapet litt. Jeg kjøper kjolen min med 10.000,- i avslag, noe som er mye penger, syns jeg.

Jeg tror det fins regler for private kjøp også, dersom en vare ikke står til forventningene? Kan hende jeg tar feil her, men jeg har handlet mye brukt hesteutstyr på nett, og en gang har jeg fått en vare som ikke tilsvarte den varen jeg fikk tilsendt bilder av, og da fikk jeg pengene tilbake faktisk. Det er viktig å få se detaljbilder av kjolen, dersom du ikke har mulighet til å se den før du kjøper den. Mange som selger kjolene sine har bare leverandør-foto ute i annonsen, og det er ikke tilstrekkelig mener jeg!

Skrevet

Jeg kjøpte også min kjole brukt og ser ikke noen ulempe i det :) Er superfornøyd med at jeg på den måten faktisk hadde råd til å kjøpe drømmekjolen. Men som alle andre påpeker her -sjekk nøye at alt er som det skal være -at det ikke er noen revner og slikt :) Det pleier jo stort sett ikke å være noe problem siden kjolen tross alt bare er brukt en dag før :)

Skrevet

Hadde jeg funnet min drømmekjole på finn.no hadde jeg ikke vært i tvil om å kjøpe den! Så lenge alt ser fint ut, og ingenting er ødelagt :)

Gjest Gjest_pasta_*
Skrevet

Jeg selger brukt kjole på finn.no og den er tipptopp. Tror de fleste kjolene som selges er i perfekt stand,, de er jo tross alt bare brukt en gang :)

Skrevet

Hva tenker dere om kjoler som selges utenfor prøveavstand da? Bør man ha prøvd akkurat den kjolen i akkurat den størrelsen fra før eller noen som har tatt en sjanse og hatt flaks??

:)

Skrevet (endret)

Jeg har ikke kjøpt brukt, men jeg ville aldri kjøpt en kjole uprøvd. Selv ikke i vanlige butikker. Selv om den er nydelig på modellen/utstillingsdukken/selgeren, så kan den jo se helt annerledes ut på deg. Dessuten ville jeg ihvertfall fått sett at kjolen var i fin stand. Flaksen ville jeg ikke stolt på... Du vet heller ikke om selgeren selv har kjøpt kjolen brukt. Det er ikke så lett å se på et bilde. Ihvertfall ikke i de tilfeller hvor selgeren har lagt ved bildet fra leverandøren.

Endret av Jade
Skrevet

Jeg har hatt både positive og negative erfaringer på finn.no.

De fleste kjolene er rundt østlandet, iallefall ikke der jeg bor, så derfor ikke mulighet til å prøve.

Først kjeøpte jeg en Lilly kjole, kjempe billig, fin kjole, men denne var for liten (viste ikke Lilly var så små i str) men dette var min feil og jeg burde sjekket opp Lilly sine str først. Men fikk solgt den med 500,- i tap så ikke så gale..

Andre kjolen jeg kjøpte var en Agape kjole jeg hadde prøvd i butikken og i annonsen stod det at det var str 38 (10), som jeg skulle ha. Kjøpte denne, men da jeg mottok den viste det seg at den var str 6 (34) som er den str modellene bruker. ikke sjans å komme oppi den. Jeg krevde at selger skulle ta kjolen tilbake, noe hun gjorde. Så slapp unna med ekstra kostnad her..

Tredje kjole var den samme som den andre bare i rett str og den var perfekt, og grei pris. Nå er den inne på sysuen hos Agape for å sys akkurat slik jeg vil og legge på litt diamanter osv.

Totalt sparte jeg ca 7000,- på å kjøpe brukt, tross mange bommer og at jeg i tilegg får sydd den endel om!

Disse pengene er gode å ha til feste...

Lykke til alle sammen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...