Gjest Anonymous Skrevet 12. juli 2003 #1 Skrevet 12. juli 2003 Kjære medkvinner her på KG!!!!! Hva synes dere helt ærlig om navnet Anna på er lita barn? Jeg har nå gått å "tygd" på dette navnet, og synes det er fint. Takker for alle svar!!! :D
Gjest Zalomine Skrevet 12. juli 2003 #2 Skrevet 12. juli 2003 Hvorfor ikke? Vel og merke har jeg bare to assosiasjoner til navnet, det ene er massa gaaaaaaaamle "tante Anna", og det andre, det er "tøydukke Anna" (het hun ikke det?) Men, gamle dager har engang også vært babyer, og jeg skjønner ikke denne arguemntasjonen om at enkelte navn passer fint til babyer, men ikke voksne mennesker (noen sa engang her inne at Espen er et babynavn, men ikke på en voksen mann. Min fetter på 23 heter Espen, og jeg ser ikke på det som et babynavn, men jeg er oppvokst sammen med denne fyren, og synes navnet passer på ham, uansett hvor gammel han engang vil bli) og motsatt. Et navn får man som baby, og vokser opp med det og har det hele livet. Og man venner seg til at navnet tilhører personen. Som min kusine sa det.... "Først syntes jeg det var fælt at de ville kalle den lille søstra mi for Johanne, bare fordi beste (hennes far sin bestemor som het Johanne) døde like før hun ble født. Men nå synes jeg egentlig det er fint, for det er jo Johanne!" (Johanne er verdens deiligste lille jente på to år hun, og søstra som sa dette, hun er nå 8 år gammel. Altså var hun ca 6 når hun kom med denne meningen om at navn, det knytter man til den man kjenner som heter det, og derved så blir "rare navn" fine. Forøvrig synes jeg Anna er et pent navn, til ei lita jente, til ei større jente, til en ung kvinne, og en ikke lengre like ung kvinne...
Maxine Grey Skrevet 12. juli 2003 #3 Skrevet 12. juli 2003 Anna er flott. Liker også Ane veldig godt. Og Hanna.
Junebug Skrevet 12. juli 2003 #4 Skrevet 12. juli 2003 Jeg liker Anna veldig godt. Bestemoren min het Anna så jeg har veldig fine assosiasjoner til navnet. Nå er jo også mer "gammeldagse" navn som Emilie, Tea og Julie populære, så jeg ville ikke bli forundret om Anna klatrer oppover på navnestatistikken de neste årene. Mother of the bride - jeg liker også Hanna veldig godt!
Gjest Anonymous Skrevet 12. juli 2003 #7 Skrevet 12. juli 2003 Jeg synes Anna klinger veldig godt på et lite barn. Men det er jo du som skal like det (hvis det er til din unge da)
Gjest Anonymous Skrevet 12. juli 2003 #10 Skrevet 12. juli 2003 Hei. Tusen takk for svar. Jeg har tengt litt (en del) på dette navnt og jeg synes det blir finere og finere. Får vel tenke litt videre på det.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 12. juli 2003 #11 Skrevet 12. juli 2003 "Tøydokka Anna er lagt av vatt og har mange rosa blomster på en stor stråhatt" dum-da-dum Anna er ett pent navn! Minnie
Gjest Lisabeth Skrevet 12. juli 2003 #12 Skrevet 12. juli 2003 Anna er veldig pent alene, men ikke særlig begeistret for det i kombinasjon med andre navn (som Anna Maria, Anna Theresa, etc..)
Gjest Lea Skrevet 12. juli 2003 #13 Skrevet 12. juli 2003 I Sverige er vel Anna fortsatt et populært navn? Jeg kjenner ikke mer enn 12-13 svenske jenter og av disse heter 4 Anna. Synes at det er et pent navn jeg. Riktignok har jeg en tante Anna og det samme her moren min. Men jeg synes slettes ikke at det virker gammeldags og tantete likevel. Kanskje fordi jeg kjenner unge jenter som heter det samme.
VesleBråka Skrevet 12. juli 2003 #14 Skrevet 12. juli 2003 Jeg liker Anna, er på min liste også mest på grunn av tre kvinner i min familiesaga som skiller seg ut - og alle het Anna. Jeg liker det godt sammen med andre navn også; som Anna Linnea
Kipa Skrevet 12. juli 2003 #15 Skrevet 12. juli 2003 Anna er et nydelig navn!! Det passer perfekt til ei lita jente, og er like pent på henne uansett alder synes jeg!
Gjest celine Skrevet 12. juli 2003 #16 Skrevet 12. juli 2003 Anna er et kjempefint navn! Ikke er det så altfor vanlig heller (ennå iallefall) Syns du skal holde på den tanken, jeg :D
Jinx Skrevet 13. juli 2003 #19 Skrevet 13. juli 2003 Anna syns jeg er kjempe fint.. I følge statistikk har navnet sunket nesten til bunns etter å ha vært på navnetoppen på slutten av 1800 t .. Men regner med at om ikke mange år er det vel mange Anna'er.. Det er vel sånn det må være..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå