Gjest Gjest Skrevet 1. april 2009 #1 Skrevet 1. april 2009 Bruker du pommes frites som tilbehør til annen mat eller spiser du bare pommes frites til middag noen ganger? Og hvilken type, vanlig pommes frites, pommes stripes (de som er tynne) eller pommes expresse/opphøgde poteter (de som blir ferdig på 5 minutter liker du best eller foretrekker du?
Gjest Kanalje Skrevet 2. april 2009 #2 Skrevet 2. april 2009 Spiser det som nattmat når jeg kommer hjem fra byen f.eks Da er det selvfølgelig ferdig på 5 min som er tingen.
Anglofil Skrevet 2. april 2009 #3 Skrevet 2. april 2009 Hender jeg har pommes frites til f. eks hamburger, biff, karbonader, kyllingfilét, osv. Liker å variere det litt, noen ganger potetmos, andre ganger ris, andre ganger pommes frites. Liker litt variasjon med noen gode sauser til. Liker egentlig de fleste typer av pommesfrites, f. eks stekte poteter osv. Kan være godt å spise uten noe ved siden av også, men det er sjeldent. Mvh Yvonne
MissStiles Skrevet 3. april 2009 #4 Skrevet 3. april 2009 Når jeg lager biff, kylling, pølser eller hamburger så har jeg ofte pommes frites ved siden av. Jeg har ingen favoritter når det gjelder type pommes frites.
^^Belle^^ Skrevet 3. april 2009 #5 Skrevet 3. april 2009 Jeg elsker pommes frites og spiser det titt og ofte. Favoritten min er de ruglete som bare tar 5 minutter å lage. Ellers liker jeg veldig godt de billige pommes stripes uten rugler. Når jeg er alene (typen er på jobb) spiser jeg pommes fritesen alene, med godt krydder (hvitløkspepper ) og aïoli. Sammen med typen bruker vi pommes frites mest til biff og kylling.
Gjest Gjest_millis_* Skrevet 3. april 2009 #6 Skrevet 3. april 2009 Hjemmelaget pommes liker jeg best.det tar litt lengre tid,men det er så godt,når de er ferdige.
Gjest Papirkurven Skrevet 3. april 2009 #7 Skrevet 3. april 2009 Pommes Frites er kjapt og greit, bruker det sammen med kalkun- eller kyllingfilet, som jeg spiser mye av. foretrekker "glatte" PF av en eller annen grunn. men oftest deler jeg poteter i båter og steker sammen med filetene.
Gjest MissBella Skrevet 3. april 2009 #8 Skrevet 3. april 2009 Pommes frites er godt og bruker det til det meste som: biff, pølser, hamburger og kylling. Sjelden jeg spiser det alene, men det hender.
Nelly Pelly Skrevet 3. april 2009 #9 Skrevet 3. april 2009 Pommes frites sammen med blåskjell(hvitvin eller tomatbasert saus) og en god aioli er tingen Eller, bare pommes frites med ost og bernaise Men det er veldig sjeldent jeg spiser dette..
Jade Skrevet 3. april 2009 #10 Skrevet 3. april 2009 Når jeg var ungdom, spiste jeg pomfri som en egen rett (kjøpte fra gatekjøkkenet). Nå har jeg pomfri hvor jeg ellers ville laget poteter men ikke gidder den dagen.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2009 #11 Skrevet 3. april 2009 Det smaker veldig godt med brun saus til. Da spiser jeg det bare som snaks/mellomåltid. LIker best opphøgdepotetr. De blir alltid bra stekt. De som er tynne eller må steke i 20 minuttter får jeg aldri noe fine (litt brent og ltit rått), så jeg har igrunnen sluttet å kjøpe det.
BlackBerry Skrevet 3. april 2009 #12 Skrevet 3. april 2009 Bruker pommes frites til biff, grillet kylling, kyllingfilet, kylling nuggets, fiskepinner. Bruker som regel vanlig pommes frites eller potetbåter.
Trine_ Skrevet 3. april 2009 #13 Skrevet 3. april 2009 Når vi har chips her i huset, pleier vi å ha stekte grillpølser og salat vedsiden av... chips med remulade er gooooodt, men ååh så usunt
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2009 #14 Skrevet 16. april 2009 Jeg spiste gjerne pommes frites før, men fant ut at jeg fikk forferdelig dårlig hud av det. Da jeg endelig klarte å slutte og spise all fritert mat forsvant mange av kvisene mine... Pannestekte poteter, derimot, er kjempegodt.
Gjest Diverzia Skrevet 16. april 2009 #15 Skrevet 16. april 2009 Er det virkelig noen som spiser pommes frites lengre? Det hadde jeg ikke trodd.
Hinata Skrevet 16. april 2009 #16 Skrevet 16. april 2009 Lenge siden jeg har spist pommes frites utenom på mc nå, pleier å steke potetbåter i ovnen som jeg tilbereder selv heller
Jade Skrevet 16. april 2009 #17 Skrevet 16. april 2009 Samme her. Lager kun pomfri i ovnen. På MacDonalds, bestiller jeg heller gulrøtter eller eplepose.
Gjest Grafica Skrevet 16. april 2009 #18 Skrevet 16. april 2009 Samme her. Lager kun pomfri i ovnen. På MacDonalds, bestiller jeg heller gulrøtter eller eplepose. Det skulle jeg ønske jeg også kunne bestille Vi bruker ren "chips" som tilbehør til mat det passer til, f.eks. løvstek eller grillet kylling. Ellers går det mye i potetbåter, til "finere" mat.
Gjest dalieo Skrevet 16. april 2009 #19 Skrevet 16. april 2009 Spiser aldri pommes frites, faktisk. Eneste en sjelden gang det blir mc donalds etter å ha vært ute på byen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå