Gå til innhold

Tips til tørre hvitviner


Asa

Anbefalte innlegg

Prøver å utvide horisonten til andre viner en Chablis. Har prøvd diverse, men vender alltid tilbake til den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du med "respektabel prisklasse"?

I tillegg til chablis (som bare betegner en type hvite viner fra den nordlige delen av Burgund-distriktet, for det meste basert på chardonnay), kan du teste ut Sancerre, og enkelte tørre rieslinger fra Alsace. Dopff&Irion Riesling er en OK start til sympatisk pris. Noen typer Grüner Veltliner er også gode, og italienske viner av typen Soave, og noen typer basert på Pinot Grigio/Gris-druen er også verdt et forsøk selv om de er litt "enklere".

(Min "akseptable prisklasse" til normalbruk vil si at vinene ikke koster mer enn 200 kroner, men ofte får du OK hvite viner til rundt 130-150 kroner).

Endret av Honesty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, da kan du i hvertfall teste ut for eksempel Gentil Hugel og Trimbach Riesling, samt enkelte Sancerre-viner (husker ingen spesifikke), jeg har også kjøpt enkelte Sør-Afrikanske hvitviner basert på Sauvignon Blanc som har vært OK, for eksempel denne.

Denne er et safe kjøp, også, og er blitt kjøpt flere ganger. Og jeg liker denne veldig godt til lette matretter av tapas-typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gini Soave koster 124 kr ellernoe sånt, og er den veeeldig god tørr hvitvin syns jeg. kjempegod til asiatisk mat..

men sukk, Gentil Hugel :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...