Gå til innhold

Knekkebrød


Gjest Fluksi

Anbefalte innlegg

Gjest Fluksi

For tre ukers tid siden fant jeg dette nydelige knekkebrødet, frukost fiber, som jeg har spist til frokost og lunsj litt sånn nå og da.. Yey!

Føler meg litt sunnere når jeg spiser knekkebrød enn ostesmørbrød og fjordland til måltidene mine liksom :P

Test av knekkebrød

Men så finner jeg denne testen som sier at det jeg spiser kan minne mer om snack enn et sunt knekkebrød og det er en hel haug med andre varianter som er mye, mye sunnere på alle måter..Faktisk alle, for mitt knekkebrød befinner seg på bunnen av testen :sjenert:

Og nå klarer jeg bare ikke å slutte å knaske!! :O

Det er nesten som om knekkebrødet er blitt bedre av at noen har betegnet det som snack, men er fast bestemt på å kjøpe en annen type når pakken er oppspist! :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo prøve denne da, det er min favoritt! Jeg frykta at den ikke kom så godt ut av testen, men den fikk faktisk 5. Kjempegod :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluksi
Du kan jo prøve denne da, det er min favoritt! Jeg frykta at den ikke kom så godt ut av testen, men den fikk faktisk 5. Kjempegod :)

Genialt! Det var en av to typer jeg har skrevet opp på handlelista mi at jeg måtte prøve ut :P

Den andre var Sætre fiberrik original.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist endel Ryvita, bare for å være sunn. Kunne visst spart meg det ja. Ikke noe særlig godt, og alt for salt.. :angry: Blir ikke mer Ryvita her nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Wasa frokostknekkebrød er jo så søte og fine at det burde si seg selv at de ikke vil komme langt opp på en slik test.

Jeg husker kanelknekkebrødene de hadde før, jeg. DE var gode de! Men sunne var de nok ikke, nei :fnise: Der snakker vi dessertknekkebrød. De smakte litt som kanelgriffler, sånne små kanelboller. *savne*

Jeg savnet en del knekkebrød på den testen. De hadde jo ikke så mye av Wasa sine varianter, og det er stort sett det de har i butikkene her jeg bor, ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo forskjell på Wasa Frokost Fullkorn og vanlig Wasa Frokost. Fullkorn, selv om den ser veldig lik ut, må jo være sunnere, eller? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg savnet Wasa Havre! Jeg har liksom alltid gått ut fra at det er noenlunde sunt og fiberrikt, er det noen som er mer sikre enn meg..? :sjenert:

Skulle gjerne visst det, da det som regel er frokosten min for tida, og min store knekkebrød-favoritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve denne da, det er min favoritt! Jeg frykta at den ikke kom så godt ut av testen, men den fikk faktisk 5. Kjempegod :)

Det synes jeg også er kjempegodt. Jeg er ikke så glad i Ryvita. Synes ikke det smaker like godt som andre knekkebrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluksi

Har nettopp oppdaget hvor inderlig godt det er med smør og brunost på knekkebrød!! :spise:

Men mest bruker jeg majones, ost og skinke.

Jadda, ikke så sunt men det er fortsatt bedre enn fjordland ferdigretter til lunsj :erter:

Kanskje jeg skulle finne flere pålegg som blir godt på knekkebrød så blir jeg ikke lei så fort heller, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør og syltetøy er også kjempegodt på knekkebrød! Det samme er leverpostei med agurk!

Kremost, f.eks Philadelphia er også supert, og alt av kjøttpålegg er utmerket. Og ja,min personlige favoritt for tiden: Wasa Havre med smør, bananskiver og kanel!

Jeg ble sulten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp oppdaget hvor inderlig godt det er med smør og brunost på knekkebrød!! :spise:

Men mest bruker jeg majones, ost og skinke.

Jadda, ikke så sunt men det er fortsatt bedre enn fjordland ferdigretter til lunsj :erter:

Du burde vurdere å slutte med majones, ost og skinke-komboen om du ønsker å bli sunnere (noko det verkar som du er fullstendig klar over;) Brunost er heller ikkje sunt pålegg.

Vurder å ha kokt egg, skinke, smørost og avokado eller tomat, agurk og smøreost. De første alternativene gir deg proteiner, og det er viktig å få i seg om måltidene dine for det meste består av knekkebrød.

Et tips bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Du burde vurdere å slutte med majones, ost og skinke-komboen om du ønsker å bli sunnere (noko det verkar som du er fullstendig klar over;) Brunost er heller ikkje sunt pålegg.

Vurder å ha kokt egg, skinke, smørost og avokado eller tomat, agurk og smøreost. De første alternativene gir deg proteiner, og det er viktig å få i seg om måltidene dine for det meste består av knekkebrød.

Et tips bare!

Majones inneholder faktisk sunne fettsyrer, i motsetning til smøreost (og hvorfor skulle smøreost være bedre enn ost? :klø:)

Ellers helt enig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluksi

Du burde vurdere å slutte med majones, ost og skinke-komboen om du ønsker å bli sunnere (noko det verkar som du er fullstendig klar over;) Brunost er heller ikkje sunt pålegg.

Vurder å ha kokt egg, skinke, smørost og avokado eller tomat, agurk og smøreost. De første alternativene gir deg proteiner, og det er viktig å få i seg om måltidene dine for det meste består av knekkebrød.

Et tips bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...