Gå til innhold

Kyllingkjøttdeig, hva kan den brukes til?


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

Har en pakke med kylling-kjøttdeig, men har ikke peiling på hva den kan brukes til... Noen som har forslag? Skal brukes til middag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

synes den passer godt til lasagne :) Har også hatt den til taco..

Vil tro den fungerer fint i hjemmelagd pizza også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt til mye. Taco, lasagne, kjøttboller i suppe, pasta er noe som jeg kan huske nå.

Hvis noe smaker lite, er det jo bare å legge til krydder ;)

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*
Har brukt til mye. Taco, lasagne, kjøttboller i suppe, pasta er noe som jeg kan huske nå.

Hvis noe smaker lite, er det jo bare å legge til krydder ;)

Ok, takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Kyllingkjøttboller!

Hva serverer du ved siden av kyllingkjøttbollene? Man kan vel ikke bruke brun saus ved siden av?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den til taco, gryteretter, pizza, pasta med saus og den herlig usunne snadderloffen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva serverer du ved siden av kyllingkjøttbollene? Man kan vel ikke bruke brun saus ved siden av?...

Gjerne pasta i spinatsaus, eller pasta i pesto. En litt sterk tomatsaus passer også ypperlig til. Legger bollene oppå sausen og pastaen rett før de skal serveres, ikke nedi gryta=)

------------------

Kyllingkjøttboller: Ha oppi 1 finhakket liten chili (eller en halv stor), 2 fedd finhakket hvitløk, pepper, maldonsalt(ok med vanlig bordsalt også, men blir best med maldon), 50gr parmesanost. Finhakket ferske basilikumsblader om en har (kan også bruke tørket basilikum). Stekes i mye olje.

Endret av Ms.Blaise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den til det samme som jeg bruker vanlig kjøttdeig til, bortsett fra lasagne. Men husk å krydre ekstra, da smaken letter "forsvinner" med kyllingkjøttdeig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg bruker det også til akkurat det samme jeg ville brukt vanlig kjøttdeig til.

Jeg vil gjerne tipse dem som synes den er smakløs om en artig liten oppfinnelse: Krydder ;)

Kyllingkjøttdeig er billigere, magrere og sunnere enn vanlig kjøttdeig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den tar så dårlig smak jeg, samme hvor mye jeg krydrer så er det liksom et eller annet som mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den tar så dårlig smak jeg, samme hvor mye jeg krydrer så er det liksom et eller annet som mangler.

Mye salt (i forhold til annen mat) og en god slump med chili, helst fersk, pleier å hjelpe.

Ellers er jeg enig i at kyllingkjøttdeig kan være kjedelige saker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Papirkurven

I mange kjøttdeigretter dekker man jo smaken av kjøttet med krydder, så da er det samme hvilken kjøttdeig man bruker; taco, lasagne, spaghettisaus osv.

Ble veldig skuffa over smaken da jeg smakte den "ren", men synes den er grei nok til slike retter, selv om konsistensen er litt annerledes.

Den passer ypperlig til fyllt paprika da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kyllingkjøttdeig til alt jeg også bruker karbonadedeig til (unntatt hamburgere) og i steden for strimlet kylling i ulike gryteretter og indisik mat, thai mat osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kjøttdeig som smaker noe særlig før krydring da. Det er ikke poenget heller. Hvis du vil ha en bra kjøttdeig så tilsetter du salt (hvis det ikke er salta fra før), pepper, sitron, balsamico-eddik, og så mye spisskummen du har tilgjengelig på stedet. Det gjør susen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei,

Jeg bruker den til taco "burger".

Kjøper godt brød på united bakeries eller lignende.

blander kjøttdeigen med salt, pepper, god olje, et egg, et halvt glass med tacosaus, ett fedd med hvitløk.

smeiser sammen litt guacamole

smeller tilslutt salatblad, burgeren, guacamole, tatziki og tomat på den gode tykke brødskiven. kjempe godt og fint å servere.

Brødet kan godt være penslet med olje (med eller uten hvitløk i) og tørket i ovnen så den blir sprø og god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...