Gå til innhold

oppsigelse


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Sitter å skriver oppsigelsen min som jeg skal levere i morgen. Skal bare skrive det kort og greit. Men hvordan formulerer jeg at jeg vil slutte 1 mai? oppsigelsestiden er en måned så det blir jo en måned fra i morgen. Er helt tom i toppen i dag ;) Noen som er flinke til å formulere her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk at en oppsigelse er alltid før den 1 hver mnd,så vet ikke om det holder å lev den i morra,kommer ann på sjefen.Sier du opp 2 april så må du jobbe til 1 juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at en oppsigelse er alltid før den 1 hver mnd,så vet ikke om det holder å lev den i morra,kommer ann på sjefen.Sier du opp 2 april så må du jobbe til 1 juni.

Jepp, det stemmer, med mindre noe annet er presisert i kontrakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Husk at en oppsigelse er alltid før den 1 hver mnd,så vet ikke om det holder å lev den i morra,kommer ann på sjefen.Sier du opp 2 april så må du jobbe til 1 juni.

Ja men det er jo 1 i morra, ikke 2. Det er jo èn måneds oppsigelse, og en måned fra i morgen er 1 mai? Så hvordan skal jeg formulere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,jeg leverte min oppsigelse 27februar eller noe sånt,og da var altså min siste arbeidsdag idag. For da har jeg jobbet ut en full måned etter 1. i måneden etter jeg leverte den. (dårlig formulert :sjenert: ) Men hvis du gir oppsigelse imorgen,når måneden allerede har begynt,så må du jobbe ut mai.

Men du kan søke til arbeidsgiver om å få slutte før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

som sagt over, så gjelder oppsigelse fra første hele måned ETTER at oppsigelsen er levert, så ved å levere oppsigelsen 1. april, altså i april måned, vil ikke oppsigelsen gjelde før mai.

Du må jobbe en hel måned etter at du leverte oppsigelsen, og det gjelder altså HELE måned, altså uansett når du leverer søknaden i april, så vil uansett ikke oppsigelsesmåneden begynne før måneden etter, som i ditt tilfelle er mai.

Men det kan jo hende at arbeidsgiver er grei og lar deg gå 1. mai likevel, men med 1 måneds oppsigelse, og levert 1. april, så KAN arbeidsgiver tvinge deg til å jobbe ut mai, med retten på sin side.

Dersom du ønsker å gå tidligere, ville jeg avklart dette med sjefen muntlig, før jeg så skrev ned avtalen skriftlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men det er jo 1 i morra, ikke 2. Det er jo èn måneds oppsigelse, og en måned fra i morgen er 1 mai? Så hvordan skal jeg formulere det?

Beklager, men du skulle levert oppsigelsen i dag for å være siker på å få gå 1. mai.

Sakset fra Arbeidsmiljølovens §15-3:

(4) Oppsigelsesfrister som er fastsatt i første til tredje ledd løper fra og med første dag i måneden etter at oppsigelsen fant sted.

http://lovdata.no/all/tl-20050617-062-015.html#15-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men det er jo 1 i morra, ikke 2. Det er jo èn måneds oppsigelse, og en måned fra i morgen er 1 mai? Så hvordan skal jeg formulere det?

Formulér det slik du vil, men du er uansett bundet til å jobbe ut mai...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kontakte sjefen i løpet av den neste halvannen timen for å få være sikker på å få gå om en måned, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du har sagt ifra før,så er det den skriftlige oppsigelsen som gjelder. Men du får håpe at sjefen er snill og lar deg jobbe til 1mai.

Hvis du sender oppsigelsen på mail nå før kl.24.00.,så tror jeg at det er gyldig. Bare du har sendt det skriftlig.

Eller? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...