Gå til innhold

Efexor/Venlafaxin

Fremhevede innlegg

Gjest Utlogget
Skrevet

Noen her som har brukt denne mot angst og depresjon? Erfaringer på godt og vondt ønskes!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noen her som har brukt denne mot angst og depresjon? Erfaringer på godt og vondt ønskes!

Min erfaring med efexor er dårlig, dessverre.

Men det kan være fordi jeg fikk ganske stor dose til å begynne med, husker ikke nå hvor stor den var da det er flere år siden.

Jeg ble knusktørr i munnen, men om du får det så kjøp Dekadin Saliva på apoteket, det hjelper.

Svettet utrolig mye av veldig lite, å gå til butikken for eksempel. Svettet også vanvittig mye om nettene.

Fikk litt vondt i magen, løs mage.

ca 15-20 min etter den aller første tabletten så ble jeg skikkelig kvalm. Jeg brakk meg ved syn, lukt og tanke på mat. Det var i grunn det verste med Efexor for meg.

jeg sluttet med dem ganske fort.

Men som jeg nevnte, kan jeg ha fått disse sterke bivirkningene fordi jeg fikk en ganske stor dose, uten noen type opptrapping e.l.

Gjest MåneSkygge
Skrevet

Min erfaring med efexsor var veldig dårlig. Jeg ble veldig likegyldi, noe som er litt skummelt om man i utgangspunktet er suisidal. Jeg ble helt flat følelsemessig.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei

Jeg brukte Efexor/venaflaxin i et par år ganske nylig.

Jeg reagerer veldig i forhold til søvn på antidepressiva, på lav dose vil jeg bare sove 24 timer i døgnet og på høy dose får jeg ikke sove i det hele tatt. Det problemet fikk jeg også på Efexor.

Likegyldigheten som måneskygge nevner hadde jeg også. Jeg syns den var ganske deilig jeg da. Savner den ganske ofte.

Ellers la jeg på meg noen kilo, vet ikke hvor mange, jeg har så mange fra før så jeg legger ikke så mye merke til sånt.

Jeg fikk også mye abstinenser når jeg prøvde å slutte med dem og måtte trappe ned over 3 måneder.

• 2 år senere...
Skrevet

Gammel tråd men la gå. Jeg gidder ikke lage en ny.

Jeg har gått på Venlafaxin i snart 9 mnd og vil slutte. Jeg vil mye heller være deprimert og engstelig enn å ha alle bivirkningene det gir meg. Madrass, dyne og alt som fins av nattklær er ødelagt av nattsvetting, jeg klarer ikke smile, jeg klarer ikke gråte, tennene mine er ødelagt, kjeven er vond, bryr meg ikke om noenting og får noen helt syke dundringer i kroppen om jeg glemmer å ta pillen en dag...

Jeg skulle liksom få hjelp av psykolog ved siden av medisinene, men jeg er fremdeles i kø...

Kjenner jeg blir litt irritert på legen som bare gir resepter til meg og hiver meg på dør. :sukk: Men jeg får da prøve å få ham til å hjelpe meg med nedtrapping... Da har jeg noe å ikke glede meg til i sommer. :filer:

Skrevet

Du vil høyst sannsynlig få store bivirkninger når du trapper ned også. Jeg prøvde en gang, men måtte slutte. Det jeg har lest meg til er hvor høyere dose du står på nå, dess lenger tid tar det å trappe ned. Det er viktig å trappe ned laaangsomt, sier min lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...