Gå til innhold

Tannlege

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som vet om det er mulig å ha konsultasjon hos èn tannlege, for så å evt. utføre boring hos en annen tannlege?

Ser at hos noen tannleger er konsultasjon billig, mens boring er svindyrt. Og hos andre tannleger er konsultasjon dyrt, men boring billig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noen som vet om det er mulig å ha konsultasjon hos èn tannlege, for så å evt. utføre boring hos en annen tannlege?

Ser at hos noen tannleger er konsultasjon billig, mens boring er svindyrt. Og hos andre tannleger er konsultasjon dyrt, men boring billig.

Tja. Da må du nesten ringe og si til tannlegen at du kun ønsker å ta bilder, sjekke om det er noe galt. Og så ringe til ny tannlege og si at du har noen hull. Men regner med at den tannlegen vil ha noen bilder å forholde seg til, samt undersøke deg først.

Gjest Gjest
Skrevet

De som skal borre bør nok ha bilder å forholde seg til før de setter igang... ellers kan det vel bli litt ymse resultat vil jeg tro :sjenert:

Peke... der har jeg hull,, sett i gang å borr øh.. hadde ikke tatt kjangsen på det.

Men stort sett når jeg har vært hos tannlegen så har hun tatt bilder og borret på en og samme dag. Iallefall om det har vært små hull.

Hadde det vært meg hadde jeg tatt den som er billigst på borringen og godt rykte på seg for å gjøre en god jobb.

Har nok en dyr tannlege selv, men vet hun er veldig flink, rolig og gjør en god jobb. + at hun setter bedøvelse som jeg ikke får vondt i hele "kjeftn" etterpå.

Har holdt meg til henne de 10 siste årene.

Gjest Gjest
Skrevet

Tenkte egentlig å ta med meg bildene til tannlegen som evt. skal fikse hullet, da. Men vet ikke hvordan det fungerer.

Gjest Gjest
Skrevet
Tenkte egentlig å ta med meg bildene til tannlegen som evt. skal fikse hullet, da. Men vet ikke hvordan det fungerer.

Tror ikke det går så bra. Bildene er digitale. Du kan vel få en utskrift, men regner med at den tannlege som skal borre ønsker seg klare bilder.

Gjest Gjest
Skrevet

Hva med å gå til en tannpleier? Tannpleiere gjør undersøkelser og tar røntgenbilder for en billigere penge enn tannlegene(pluss at de gjør mer; pusser og vasker og polerer og..) og når du går til en tannpleier må du uansett videre til en tannlege for å borre, og da er det enklere å gå til et annet sted for å gjør det. Det går nok fint å ta med en utskrift av de digitale røntgenbildene. Og det skal ikke koste noe, for du har jo alt betalt for bildene. Hvis de ikke har digitale rtg.bilder, kan du låne med deg bildene til den tannlegen du ønsker å borre hos, for så å returnere dem etter du er ferdig. Du kan stortsett gjøre akkurat som du vil med DINE rtg bilder, du har jo betalt for dem og de kan ikke nekte deg å ta dem med noen steder. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...