Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #1 Skrevet 31. mars 2009 Vi skal pusse opp rommet til en gutt på 12. Rommet er i grunnen ganske stort, men fastmonterte garderobeskap, dører og vinduer gjør at det er vanskelig å møblere på en funksjonell måte. Så lenge gutten var liten var det greit, da var gulvplassen viktigst. Nå skal rommet kunne huse tre-fire 12-åringer som skal se på TV, spille data, det skal inneholde en god lekseplass og ha plass til en overnattingsgjest. vi vurderer derfor loftsseng.., noe som dette. Men jeg er litt kritisk da, og tar gjerne i mot innspill og erfaringer, både negativt og positivt.
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #2 Skrevet 31. mars 2009 Det må vel bli enten noe slikt, eller en sånn som denne: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50080315 som kan trekkes ut og bli en dobbeltseng ( = plass til overnatting) + skuffer til oppbevaring av ting. Eller eventuelt en sovesofa.
leirbål Skrevet 31. mars 2009 #3 Skrevet 31. mars 2009 Jeg hadde loftseng til tenåringen min. Han ønsket den seg veldig, og brukte den i ca 6 mnd. Da ble den satt bort. Venninden min hadde samme erfaring med to av sine barn. den eldste brukte den i 8 mnd. da ble den satt bort, til neste kunne bruke den. Da ble den brukt i 5 måneder. Så jeg ville anbefale en annen løsning. som f.eks. skuffeseng med madrass i skuffen som anbefalt over.
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #4 Skrevet 31. mars 2009 Vi har en skuffeseng nå, den er forsåvidt ok, men tar mye plass. Husker du hvorfor den ikke ble brukt noe mer? Jeg hadde loftseng til tenåringen min. Han ønsket den seg veldig, og brukte den i ca 6 mnd. Da ble den satt bort. Venninden min hadde samme erfaring med to av sine barn. den eldste brukte den i 8 mnd. da ble den satt bort, til neste kunne bruke den. Da ble den brukt i 5 måneder. Så jeg ville anbefale en annen løsning. som f.eks. skuffeseng med madrass i skuffen som anbefalt over. Jeg er jo litt skeptisk selv til sånn seng, av to grunner; 1) dumt å ikke kunne sitte på sengekanten (men de dager er vel talte uansett..) 2) kanskje ikke så god luftsirkulasjon oppe under taket?
leirbål Skrevet 1. april 2009 #5 Skrevet 1. april 2009 Spurte poden. Han sa den var knotete å bruke, gikk ikke an å slenge seg ned på den. Dårlig luft der oppe, så han sov dårlig. Vanskelig å skifte sengetøy, re sengen. Og så tror jeg han fikk litt klaustrofobi av å ligge helt oppunder taket.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2009 #6 Skrevet 2. april 2009 Spurte poden. Han sa den var knotete å bruke, gikk ikke an å slenge seg ned på den. Dårlig luft der oppe, så han sov dårlig. Vanskelig å skifte sengetøy, re sengen. Og så tror jeg han fikk litt klaustrofobi av å ligge helt oppunder taket. Takk for tilbakemelding. Bare tanken på skifte av sengetøy var nok til å avgjøre saken; vi dropper loftsseng! ...samt det at jeg selv aldri villet sovet slik. Gutten selv syntes jo det høres kult ut, men han klarer ikke helt å forestille seg hvordan det faktisk vil bli. Takk for svar, setter stor pris på at du sjekket.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå