Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #1 Skrevet 31. mars 2009 Jeg ringte akkurat for å bestille resept på Cipralex. Sykepleieren jeg møtte på tlf spurte når jeg tar tablettene og jeg svarte som sant var "tar de før jeg legger meg". Svaret var "tar du de om kvelden altså?" litt overrasket svarte jeg "ehm... ja?" og eneste jeg fikk til svar da var "hmmm....." uten noe mer...? Skal jeg ikke ta tablettene om kvelden? Har aldri fått noe informasjon om når jeg bør ta de....
snixy Skrevet 31. mars 2009 #2 Skrevet 31. mars 2009 Hmmm... Si det? Har aldri hørt noe om når man evt skal ta cipralex... kanskje noen andre har noe lurt å komme med?
Makin' it big Skrevet 31. mars 2009 #3 Skrevet 31. mars 2009 Mange som sliter med å sove hvis dem tar dem på kvelden (tankene flyr), det var sikkert derfor hun reagerte. Jeg tok dem alltid på kvelden, og fikk beskjed om at det var helt greit så lenge det ikke ødela nattesøvnen.
LilleCanCan Skrevet 31. mars 2009 #4 Skrevet 31. mars 2009 Det skal da vel ikke ha noe å si? Mye rart de der klarer å lire ut av seg... Hilsen x-cipralexbruker.
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #5 Skrevet 31. mars 2009 Det skal da vel ikke ha noe å si? Mye rart de der klarer å lire ut av seg... Hilsen x-cipralexbruker. Hvis du leser det makin' it big skriver så ser du kanskje at sykepleieren ikke nødvendigvis lirte av seg noe rart...
Hedlo Skrevet 31. mars 2009 #6 Skrevet 31. mars 2009 Jeg ringte akkurat for å bestille resept på Cipralex. Sykepleieren jeg møtte på tlf spurte når jeg tar tablettene og jeg svarte som sant var "tar de før jeg legger meg". Svaret var "tar du de om kvelden altså?" litt overrasket svarte jeg "ehm... ja?" og eneste jeg fikk til svar da var "hmmm....." uten noe mer...? Skal jeg ikke ta tablettene om kvelden? Har aldri fått noe informasjon om når jeg bør ta de.... Det er vel ingen fasit på akkurat det. Noen tar dem om dagen, andre om kvelden. Det har noe med hvilken effekt de gir, noe som til en viss grad er individuell.
LilleCanCan Skrevet 31. mars 2009 #7 Skrevet 31. mars 2009 Hvis du leser det makin' it big skriver så ser du kanskje at sykepleieren ikke nødvendigvis lirte av seg noe rart... hehe. ikke ta alt så bokstavelig Jeg forstår hva du mener. Hun sa egentlig ingenting, men det blir jo å hentyde noe da.
Gjest Gjest_silje_* Skrevet 31. mars 2009 #8 Skrevet 31. mars 2009 hehe. ikke ta alt så bokstavelig Jeg forstår hva du mener. Hun sa egentlig ingenting, men det blir jo å hentyde noe da. Cipralex kan taes på kvelden, det er ingen problem.
Euphoriana Skrevet 31. mars 2009 #9 Skrevet 31. mars 2009 Jeg tok cipralexen om morgningen/formiddagen, legen sa til meg at jeg ikke burde ta dem på kvelden.. Altså, det er anbefalt og ta dem på starten av dagen:)
LilleCanCan Skrevet 31. mars 2009 #10 Skrevet 31. mars 2009 Cipralex kan taes på kvelden, det er ingen problem. Har ikke sagt det er et problem? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #11 Skrevet 31. mars 2009 Hmmm. Kanskje jeg skal begynne å ta de om morgenen da. Har bare en fin vane med å ta de før jeg legger meg. Går så og si på autopilot før jeg kommer meg på skolen om dagen (er ekstremt b-menneske). Så skal jeg ta de om morgenen, kommer jeg helt sikkert til å glemme tablettene utallige ganger!
leirbål Skrevet 31. mars 2009 #12 Skrevet 31. mars 2009 Hvis det ikke står noe i pakningsvedlegget om at de bør taes på dagen, og du får sove godt kan du vel fortsette å ta dem om kvelden? Spesielt siden du har en så fin vane med det.
angeleyes Skrevet 31. mars 2009 #13 Skrevet 31. mars 2009 Det er samme når på dagen man tar pillene. Jeg pleier å ta mine på kvelden for det er da det er enklest for meg å huske det.
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #14 Skrevet 31. mars 2009 Jeg går på cipralex. Tar pillen alltid om morningen. Eneste jeg har fått beskjed om er at den må tas på samme tidspunkt hver dag. Feks ikke 07 en dag og 11 neste dag. Jeg har også reagert med bivirkninger ( irritabelhelt) når jeg ikke har tatt den til samme tidspunkt hver dag. Nå skal det sies at jeg også veldig fort får bivirkninger Hmm, ikke hørt at de ikke må tas på kvelden. Men tror det er lurt og ta de fleste piller om morningen, så de har mest effekt uttover dagen.
primavelle Skrevet 22. april 2009 #15 Skrevet 22. april 2009 Hei Jeg fikk beskjed å ta de om morgenen. Også er det veldig viktig å ta de regelmessig. Altså ta de ca på samme tidspunkt hver dag. Jeg ringte akkurat for å bestille resept på Cipralex. Sykepleieren jeg møtte på tlf spurte når jeg tar tablettene og jeg svarte som sant var "tar de før jeg legger meg". Svaret var "tar du de om kvelden altså?" litt overrasket svarte jeg "ehm... ja?" og eneste jeg fikk til svar da var "hmmm....." uten noe mer...? Skal jeg ikke ta tablettene om kvelden? Har aldri fått noe informasjon om når jeg bør ta de....
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #16 Skrevet 22. april 2009 Jeg tok de på morgenen, men av en eller annen grunn prøvde jeg en periode å ta de på kvelden. Og da sov jeg nesten ikke!
Gjest Gjest_sara_* Skrevet 22. april 2009 #17 Skrevet 22. april 2009 Hvis du leser det makin' it big skriver så ser du kanskje at sykepleieren ikke nødvendigvis lirte av seg noe rart... Hun lirte jo ut av seg noe rart. Ikke profesjonelt å spørre om noe for så å bare si hmmm !!? Gjør jo at pasienten blir utrygg, og det burde sykepleier vite!! Kommunikasjon er alfa omega i sykepleieryrket. Ser du har fått flere svar allerede, men mitt savr er at jeg ville ha ringt tilbake til legesenteret og spurt når du skal ta tabletten, og gjerne si at du ble usikker når du snakket med sykepleier tidligere. Alternativt er å spørre farmasøyten på apoteket:)
DitaVonTeese Skrevet 22. april 2009 #18 Skrevet 22. april 2009 Jeg har fått beskjed om å ta Cipralex om morgenen, men kan ikke huske jeg har fått noen begrunnelse på hvorfor...
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #19 Skrevet 22. april 2009 Jeg har fått beskjed om å ta Cipralex om morgenen, men kan ikke huske jeg har fått noen begrunnelse på hvorfor... Enkelte opplever å få litt problemer med søvnen, kanskje det var derfor?
DitaVonTeese Skrevet 22. april 2009 #20 Skrevet 22. april 2009 (endret) Det er godt mulig, siden jeg har hatt litt søvnproblemer Endret 22. april 2009 av DitaVonTeese
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå