Gjest :( Skrevet 31. mars 2009 #1 Skrevet 31. mars 2009 Sikkert et rart spørsmål,men er det noen her som hater seg selv så mye at de ikke klarer å konsentrere seg? At de går i stygge klær og ser alltid syke ut? Jeg føler i hvertfall meg veldig misfornøyd og klarer ikke å fokusere på det jeg skal gjøre. jeg vet rett og slett ikke hva jeg vil med livet nå..føler meg ikke flink til noe som helst lenger. blir oversett av alle.. og jeg stirrer nesten bare på de som har et så godt liv og gode venner. dette er jo nesten livsfarlig.. føler meg utafor hele tiden og jeg har det vanskelig for å være menneskelig og livlig ... Har dere noen råd til hva jeg kan gjøre selv for å få det bedre? trenger kjempehjelp..(har ikke råd til psykolog el)
lovenemo Skrevet 31. mars 2009 #2 Skrevet 31. mars 2009 Dra til fastlegen, og få henvisning til psykolog derfra, da blir det ikke så dyrt. Er vel for det meste om du går til privat psykolog at det blir dyrt.
Gjest Cipheria Skrevet 31. mars 2009 #3 Skrevet 31. mars 2009 (endret) Her står litt om psykologpriser og den slags. Einig med Aryia. Dersom det er blitt gale, så er nok det beste å gå til legen og ta det derfrå. Men skal skrive eit par ting du kan gjere sjølv (ikkje erstatning for psykolog): Trur eg skal begynne med å skrive at dette er metodar som har hjelpt meg, ikkje nødvendigvis vitskaplege metodar. Eg var heller aldri alvorleg deprimert e.l. Dersom man har alvorlege problem skal man alltid oppsøke fagpersonell. 1. Alltid sei noko positivt til deg sjølv når du ser deg sjølv i spegelen. Om du ikkje greier å sei "eg er fin", sei i alle fall "eg ser heilt ok ut". Så kan du bygge det opp gradvis. Dersom du ser deg sjølv i spegelen og skal til å sei noko negativt (eg ser sjuk ut), snu deg vekk og nekt å fullfør tanken. 2. Når du opplever noko negativt, tenk alltid "jaja, eg har i det minste *positiv tanke*. Det kjem noko godt ut av dei fleste situasjonar, om du lærer noko eller får betre innsikt. 3. Gå deg ein tur. Å lufte vetet kan hjelpe. Kvar gang eg er i ferd med å bli frustrert/ syns synd på meg sjølv, går eg meg ein tur. Trening kan hjelpe dersom du føler deg nedfor. 4. Feire framsteg og suksessar. Alltid overdriv når du gjer noko bra, uansett kor bagatell det er. Erkjenn det faktum at du gjorde noko bra. 5. Har du ein venn du stoler på? Det er lettare for ein du kjenner å gi deg råd sidan den veit om situasjonen din og korleis du er. Det brukar å fungere betre enn tilfeldige personar på forum. Å fortelje om det du slit med kan lette på byrden. Endret 31. mars 2009 av Cipheria
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå