Fotofreaken Skrevet 30. mars 2009 #1 Skrevet 30. mars 2009 Hei, Jeg skulle sjekke tennpluggen på en mc sykkel for å se om den funket.. For å se om det kom gnist så hold jeg tennpluggen borti sykkelens ramme mens jeg prøvde å starte sykkelen.. det som skjdde var at det ble sendt strøm igjennom hele sykkelen via rammen og opp i hendene mine ettersom jeg holdt sykkelen. Jeg slapp ikke taket med det første fordi jeg ønsket ikke å la den falle i bakken.. Jeg hørte " tikk,tikk " lyder mens jeg kjente strømmen gjennom fingrene. Tror ikke jeg fikk strøm direkte fra tennpluggen men via rammen på sykkelen. Fikk litt sjokk da jeg leste dette på wikipedia " Tennpluggens oppgave er å omdanne høyspenning (5 000 – 50 000 volt) fra motorens tenningsanlegg (tennspole), til en gnist i motorens forbrenningskammer " Dette var da mye strøm? Det er nå litt over 24 timer siden jeg ble utsatt for denne " ulykken " og lurer på om jeg burde oppsøke lege. Jeg har ikke merket noe endringer i kroppen. Hva sier dere?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 31. mars 2009 #2 Skrevet 31. mars 2009 Hei, Jeg skulle sjekke tennpluggen på en mc sykkel for å se om den funket.. For å se om det kom gnist så hold jeg tennpluggen borti sykkelens ramme mens jeg prøvde å starte sykkelen.. det som skjdde var at det ble sendt strøm igjennom hele sykkelen via rammen og opp i hendene mine ettersom jeg holdt sykkelen. Jeg slapp ikke taket med det første fordi jeg ønsket ikke å la den falle i bakken.. Jeg hørte " tikk,tikk " lyder mens jeg kjente strømmen gjennom fingrene. Tror ikke jeg fikk strøm direkte fra tennpluggen men via rammen på sykkelen. Fikk litt sjokk da jeg leste dette på wikipedia " Tennpluggens oppgave er å omdanne høyspenning (5 000 – 50 000 volt) fra motorens tenningsanlegg (tennspole), til en gnist i motorens forbrenningskammer " Dette var da mye strøm? Det er nå litt over 24 timer siden jeg ble utsatt for denne " ulykken " og lurer på om jeg burde oppsøke lege. Jeg har ikke merket noe endringer i kroppen. Hva sier dere? Det farlige med å få spenning gjennom kroppen er at den kan virke direkte inn på hjertets syklus. Dette kan føre til hjertestans, MEN da skjer det akutt og ikke nå etter 24-timer. Om det kan føre til akutte hjerteproblemer eller ikke kommer helt an på hvor i syklusen hjertet befinner seg i. Slapp av, du har nok gjerne ikke fått så mye spenning gjennom deg heller og dette skulle vel gå greit!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå