Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Til dere som har brukt johannesurt mot depresjon o.l., hvilken type bruker dere, og hvor kjøper dere det? Det finnes jo så mange slags johannesurt, til og med en te.

Og hva er 5-htp for noe? Er det også reseptfritt?

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

vil bare si at hvis du bruker p-piller så bør du unngå johannesurt da den svekker p-pillens virkning.

Gjest Gjest_Mona_*
Skrevet

Man skal være forsiktig med Johannesurt da den kan ødelegge effekten av andre medisiner en går på. Er du deppa bør en ikke behandle seg selv, heller ta en prat med legen og evnt høre hva legen anbefaler. Det normalt og vera deppa og nedfor av og til og da trenger man ikke medisiner, men hvis ting er veldig gale bør en ikke starte egenprøving av medisiner/naturmidler. Snakker av erfaring her.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bruker johannesurttabletter og har stort utbytte av det. Den jeg bruker nå, har jeg kjøpt i Tyskland, og den er litt sterkere enn de som selges i Norge.

Før kjøpte jeg fra www.shopping4net.com, og fikk de rett hjem i postkassa - kjempeenklet. Jeg ahr også brukt noen jeg har kjøpt i butikk i Norge, og syntes de finket også.

Det viktige med johannesurt, er at du må holde på 2-3 uker før du merker noen bedring.

Det står på pakningsvedlegget hvilke medisiner osm får en negativ virkning ved bruk av johannesurt. Det normale er vel at folk ikke går på medisiner til vanlig, så tror nok ikke det er noe vits i å henge seg så mye opp i de advarselen som kommer i forbindelse med sånn bruk. Sjekk hvilke tabletter som får negativ innvirkning og hold deg unna johannesurt hvis du går på disse, utenom det er det trygt.

Johannesurt har gjort det litt lettere for meg å klare å komme meg gjennom hverdagen.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Takk for svar.

Jeg har vært hos psykriatisk sykepleier og tatt tester, er lett deprimert, noe jeg tror jeg har vært de siste 10 årene. Har også konsentrasjonsproblemer.

Vil ikke begynne med kjemisk medisin, er redd bivirkninger osv og jeg fungerer greit, er i jobb og det går bra med familielivet så jeg vil prøve andre alternativer enn antidepressiva. Kan huske at jeg prøvde johannesurt for noen år siden men de virket overhodet ikke på meg, kjente ingen forskjell. Vil prøve igjen nå med noen nye merker, gjerne sterkere.

Tar ingen andre medisiner så det er ikke noe problem.

Skriv gjerne hva merket heter og hvilken nettside.

Nøtten

Endret av Nøtten
Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Jeg kjøper Johannesurt i kapselform på apoteket; "Hypericum Herba". Tar 2 om dagen, og opplever veldig god effekt. Har tatt de nå i ca 4 måneder, og merker stor forskjell.

Skrevet

Ja, hver ops på at johannesurt kan påvirke en rekke andre medisiner... Ville pratet med legen først tror jeg...

Hvorfor er du deprimert?

Skrevet

Vet ikke hvorfor jeg er deprimert, men har hatt et lavt stemningsleie i store deler av mitt voksne liv, og noen ganger gnager det så mye at jeg gjerne skulle lindret det.

Trenger vel ikke å snakke med legen. Tar jo ingen andre medisiner.

Nøtten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...