Gå til innhold

Verdens Beste


Gjest ts

Anbefalte innlegg

Skal lage denne gode kaken snart, men klarer ikke å bestemme meg for hvilken krem jeg skal ha.

Jeg har smakt den med vaniljekrem, vaniljekrem som var blandet med fløte, og jeg likte det veldig godt. Men er det stor forskjell i smak på vaniljekrem og romkrem? Hva er best å bruke til denne kaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg synes det er stor forskjell på romkrem og vaniljekrem ja. Moren min har alltid laget kvæfjordkaka med et lag vaniljekrem og et lag fløtekrem, det er det som blir "riktig" for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vanilljekrem er best i denne kaken. Eventuelt liker jeg å blande en spiseskje syltetøy i vaniljekremen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Da blir det den gode vaniljekremen.

Hvordan lager dere vaniljekremen da? Noen som har noen tips og gode oppskrifter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper en boks vaniljekrem eller vaniljekrem pulver og blander med melk. Fås kjøpt i alle butikker. Legger først på vaniljekremen, så pisket kremfløte og tilslutt noen fersken biter over kremen. Legg så på den andre halvdelen av kaken. Voila!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såvidt jeg har skjønt kalles den ofte for "verdens beste" m vaniljekrem og "kvæfjord-kake" når det er rom-krem.

Bruk det du syns er best!

men om du går for ferdig vaniljekrem du ønsker å blande med krem må du bare vende krem lett inn - det blir fort veldig bløtt hvis du rører!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...