Gå til innhold

Pascal og vår bryllupskake!


Tyren

Anbefalte innlegg

For de som har lest referatet fra bryllupet vårt, så var ikke bryllupskaken som den skulle.... Klagen ble arrogant avvist av konditoren og jeg var sint som en tyr kan være, når jeg trampet ut fra Pascal i tollbugt. :evil:

Idag ringte faktisk denne arrogante mannen meg fordi jeg hadde skrevet ett langt klagebrev... :o

Jeg fikk den unnskyldningen jeg mente jeg hadde krav på + at jeg fikk gavekort på 2 stk kaker (han nevnte ikke noe om str. el pris...) og jeg er fornøyd igjen. Denne arrogante mannen (konditoren til Pascal) måtte også innrømme at kaken ikke var som den skulle!! Han hadde funnet ut at han som hadde bakt kaken, ikke hadde brukt riktig verktøy til fyllet og da ender kaken opp med å ikke ha riktig mengde med vaniljekrem i seg - akkurat som jeg sa!!!! Eller prøvde å si da.....

Men kundeservicen og den arrogante holdningen når jeg fremførte en saklig klage, kommer jeg nok aldrig til å glemme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har forstått det slik at Pascal er liksom det beste man kan få i Oslo området. (Her i Bergen er nok de fleste av oss ikke kjent med Pascal)Veldig flotte og rådyre kaker. Er det virkelig verd pengene? :-?

Hva betalte du for den mislykkede kaken Tyren?

Jeg hadde krevt å få noen av pengene tilbake i stedet for å godta en gavesjekk på kaker. De var jo ikke god likevel....... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en elendig service!

Synes egentlig hele Pascal-greia er oppskrytt, si meg, KAN han ikke lage noe annet enn de derre svanene...???

(Mener ikke å fornærme noen, selvsagt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser ofte lunch på Pascal, og både mat og kaker er godt. Vi har aldri ment noe annet. Vi har også alltid fått god service.

Som da vi var der og bestillte en kake til hver, i alt 3 stk. Og da ahn kom ut med de, så viste det seg at han hadde tatt med 1 riktig, og 2 feil. Da sa han; Da kan dere bare få disse, så henter jeg de 2 dere bestillte!"

Hi hi.. Da ble det litt x-tra kalorier!

Og da vi skulle bestille bryllupskaken, så fikk vi smake oss gjennom 3 forskjellige alternativer, alt gratis. En meget hyggelig dame, som var behjelpelig med det meste.

Og kaken vi skal ha er bedre enn noen annnen kake jeg har smakt! Jeg er ikke fan av "kremkaker".

Og svanene er så delikate og forseggjort. De lager også slike svaner på Eckbo. Vi ville gjerne ha dette på toppen.

Små porselensfigurer o.l. er ikke av vår smak.

Jeg syntes ikke Pascal er oppskrytt. De er akkuart etter vår smak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pascal er slett ikke oppskrytt.

En i familien bestiller ofte kaker derfra og de er alltid flott og fryktelig gode. Selv er jeg innom Pascal for å spise kaker en gang i blant og har alltid fått god service. Og jeg har aldri sett noen svaner jeg...

Alle kan ha uflaks og i tillegg en dårlig dag.

Men service skal man ha og de fortjener absolutt kritikk for akkurat det.

Men oppskrytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Pascal har virkelig nydelige kaker og selv om de har rotet med en bestilling betyr ikke det at kakene deres ikke er herlige.

Skulle jeg arrangert bryllupet mitt her i Oslo hadde jeg bestilt kaker fra Pascal uten å mukke- har alltid fått strålende service hos dem.

Men der som i andre finere etablissementer gjelder det å kunne oppføre seg sivilisert.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turi: Jeg betalte 3.600,- for en kake til 60 pers og kunne nok ha hatt en kake til 20..... Kaken vi hadde er i seg selv veldig mektig og uten det helt riktige fyllet ble den enda mektigere og litt tung å fordøye... Alle de andre kakene forsvant på ett blunk!

Kakene til Pacal er absolutt IKKE oppskrytt og vi er faktisk VELDIG fornøyde med å få gavekort på 2 stk kaker, for vi kommer så absolutt til å bruke de!!!

I tillegg så fikk vi jo den unnskyldningen og innrømmelsen vi i utgangspunktet var ute etter, så sålangt er vi fornøyde. Men jeg er fortsatt litt opprørt over holdningen jeg ble møtt med når jeg la frem min misnøye på kaken... Sømmer seg ikke noe sted og ihvertfall ikke på ett så eksklusivt sted som Pascal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men der som i andre finere etablissementer gjelder det å kunne oppføre seg sivilisert.

Minnie

Og hva mente du med det? I hvilke sammenheng mente du at dette var en passende kommentar?

Må le :ler: "finere etablissementer"

Høres ut som du imiterer hun gale damen i Høy på pæra. Den serien er forresten usedvanlig morsom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og svanene er så delikate og forseggjort.

Joda.....

Men det er syv åtte år siden jeg så dem første gang, det må da gå an å finne på noe annet....?

Du slår meg som ei jente med særdeles god smak, Felix, men.....

Synes kanskje det er litt oppskrytt allikevel, jeg....... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Og hva mente du med det?

Jeg har snakket om dette tidligere også men kan jo nevne det igjen- og det er det at når man henvender seg til en "finere" forretning enten det være seg ett bakeri, klesforretning eller interiør så kommer man lengre hvis man bevarer roen og er høflig fremfor å buse ut med alt man har på hjertet på en gang.

Jeg tror at mange som opplever dårlig service i slike forretninger i mange tilfeller har seg selv å takke, enten pga oppførsel, ordvalg eller fremtoning.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde

Felix skrev:

Og hva mente du med det? I hvilke sammenheng mente du at dette var en passende kommentar?  

Må le  "finere etablissementer"  

Høres ut som du imiterer hun gale damen i Høy på pæra. Den serien er forresten usedvanlig morsom

Bra sagt, Felix ... jeg synes faktisk at Minnie går selveste Hyasinth en høy gang...

Hvordan kan du skrive noe sånt, Minnie ? Det høres da vitterlig ut som om Tyren visste veldig godt hvordan denne kaken skulle være. Og når konditoren gir erstatning så tyder vel det på hvem sin feil det var ? Man skal da ikke oppføre seg annerledes på dette konditoriet fordi om det heter Pascal ? Er det virkelig slik at du måler den du snakker med før du snakker med ham/henne ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Dette var ikke spesielt rettet mot Tyren- men på ett generelt grunnlag. Dessverre så blir man vurdert opp og ned i enkelte forretninger og får service deretter- jeg har aldri sagt at jeg synes dette er helt i orden men det er en del av virkeligheten.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at mange som opplever dårlig service i slike forretninger i mange tilfeller har seg selv å takke, enten pga oppførsel, ordvalg eller fremtoning.

Minnie

Frekk - frekkere - frekkest

:ler:

Du kan dette med komplimenter, Minnie..

Rimelig talentløst, og komme med slike kommentarer til Tyren. For så å påstå at det var på generellt grunnlag, når det blir reagert på dine frekkheter.

Men ærlighet varer lengst. Eller hva? Og ytringsfrihet osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh..

Uansett om man snakker i fine vendinger eller sier det man har lyst til å si,så er personen du snakker med på jobb i ett serviceyrke..

Så lenge man lever av kunder,så har kunden rett,i hvertfall til å bli tatt i mot på en høflig og ordentlig måte!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor i Oslo ligger Pascal? Høres ut som om jeg må ta meg en tur' date=' men er ikke så godt kjent.[/quote']

Tollbugata, Meget hyggelig og intimt. Vakre omgivelser fra 1800 tallet.

Drammensveien, forholdsvis nytt og moderne. God plass. Barnevennlig.

Maten og kakene er de samme begge stedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pascal har også en avdeling i drammensvn. Det er kanskje den som har blitt mest kjent som stedet Clinton var innom den gangen han var her som President....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...