Gjest mn Skrevet 30. mars 2009 #1 Skrevet 30. mars 2009 Jeg er veldig ung og sliter med å ha en ''normal kropp.'' Jeg får aldri gått på toalettet og ha en skikkelig avføring,- det kommer kun urin.. Magen er rett og slett stappfull av mat,- er det da ikke unormalt å ikke få noen ting ut på toalettet da? jeg har prøvd yoghurt og mye fiber osv men det blir bare liggende igjen,- det setter ikke fart på tarmene mine i det hele tatt. Ønsker noe som liksom ''tømmer magen'' fordi den er rett og slett stappfull!!! Blir så lei av dette .. har dere noen megaeffektive tips?
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 Jeg er veldig ung og sliter med å ha en ''normal kropp.'' Jeg får aldri gått på toalettet og ha en skikkelig avføring,- det kommer kun urin.. Magen er rett og slett stappfull av mat,- er det da ikke unormalt å ikke få noen ting ut på toalettet da? jeg har prøvd yoghurt og mye fiber osv men det blir bare liggende igjen,- det setter ikke fart på tarmene mine i det hele tatt. Ønsker noe som liksom ''tømmer magen'' fordi den er rett og slett stappfull!!! Blir så lei av dette .. har dere noen megaeffektive tips? Kjøp klyster på apoteket. Det får fart på sakene. Når du har fått tømt deg bør du gå gjennom hva du har spist, hvordan kostholdet er. Evnt. prate med lege dersom dette er noe som skjer ofte.
lovenemo Skrevet 30. mars 2009 #3 Skrevet 30. mars 2009 Stikk på apoteket og kjøp microlax. I tillegg bør du ordne time hos fastlegen.
Gjest mn Skrevet 30. mars 2009 #4 Skrevet 30. mars 2009 Stikk på apoteket og kjøp microlax. I tillegg bør du ordne time hos fastlegen. Tror du påstanden ''for mye mat i magen gjør det vanskelig å få avført?'' er riktig? tror ikke at det virker hvis jeg skal bruke klyster fordi jeg vet jeg ikke får noe ut..
Gjest KateW Skrevet 30. mars 2009 #5 Skrevet 30. mars 2009 TS, går du ALDRI på do, eller går du på do en gang om dagen, en gang i uka??? Hvis du virkelig aldri går på do, så må du til legen. Sånn er det bare. Hvis du derimot føler at du ikke får bæsja skikkelig, så er det bare å ut på tur, og å få i deg frukt og grønt. I begynnelsen av nytt kosthold vil det ofte føles litt uvant, men ettersom du blir vant til det vil magen og fordøyelsen gli lettere. HVis du er i puberteten, du skriver "veldig ung", så er det i tillegg ikke uvanlig at kroppen er kranglete i perioder.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #6 Skrevet 30. mars 2009 drikk masse vann, og evt kaffe om du liker det og la magen få jobbe litt uten at du dytter mere på... Hvis jeg er treg i magen pleier jeg å spise litt motsatt av hva jeg gjør for å få det i gang.. Dvs jeg spiser stort sett bare grovbrød og kylling/fisk masse grønnsaker til middag.. Da pleier det å hjelpe med loff og litt feitere middagsmat av en eller annen grunn. Kaffe til frokos og kun kaffe pleier også å være effektivt... Er det et vedvarende problem ville jeg dratt til lege. Klyster er jo ikke akkurat noen varig løsning... Kan gjøre det værre også om det ikke er et engangstilfelle...
Gjest hopeful Skrevet 30. mars 2009 #7 Skrevet 30. mars 2009 Fysisk aktivitet, masse vann, frukt, fiber og svisker. Det skulle løse det ganske raskt
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #8 Skrevet 30. mars 2009 Tror du påstanden ''for mye mat i magen gjør det vanskelig å få avført?'' er riktig? Nei. Her er en artikkel om fordøyelsen slik at du skjønner hva som skjer med maten du spiser. Når hadde du sist avføring? Spiser du nok, beveger du deg, og drikker du vann?
lovenemo Skrevet 30. mars 2009 #10 Skrevet 30. mars 2009 Tror det beste for deg er at du kommer deg til legen.
LamaLover Skrevet 30. mars 2009 #11 Skrevet 30. mars 2009 Prøv med en eller to pakker Läckerol Giants på "styrten".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå