Gjest itla Skrevet 30. mars 2009 #1 Skrevet 30. mars 2009 (endret) Er det noen som vet hvordan Drops Alpaca er i forhold til Nøstebarns silke-ull? Er ikke så begeistret for fargene på sistnevnte, og siden jeg ikke har sett det IRL lurer jeg på om Drops Alpaca er nogenlunde likt i tykkelsen, eller evt hvilke andre garnkvaliteter fra Drops, Sandnes eller Du Store Alpakka som kan egne seg. Endret 30. mars 2009 av itla
Zzyzx Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 Her er Drops sine garnkvaliteter: http://garnstudio.com/lang/dk/visgarn_oversikt.php
Gjest itla Skrevet 30. mars 2009 #3 Skrevet 30. mars 2009 Her er Drops sine garnkvaliteter: http://garnstudio.com/lang/dk/visgarn_oversikt.php Takk, jeg bruker Garnstudios sider mye, men nå lurte jeg altså på hvordan garnet er i forhold til dette Nøstebarngarnet, og selv om man kan lese litt ut fra forholdet mellom vekt og lengde på nøstet, blir det ikke helt det samme som å ha sett det i virkeligheten.
Gjest Pysepus Skrevet 31. mars 2009 #4 Skrevet 31. mars 2009 Drops sitt er mye tykkere enn nøstebarn sitt! Så du kan ikke bruke de samme oppskriftene. Det du derimot kan gjøre er å bruke sandnes minialpakka istedenfor Nøstebarn sin silke/ull - jeg personlig liker den mye bedre Jeg vet ikke om strikkefastheten er helt lik, men tykkelsen er den samme og jeg merker ikke store forskjeller
Gjest itla Skrevet 31. mars 2009 #5 Skrevet 31. mars 2009 Drops sitt er mye tykkere enn nøstebarn sitt! Så du kan ikke bruke de samme oppskriftene. Det du derimot kan gjøre er å bruke sandnes minialpakka istedenfor Nøstebarn sin silke/ull - jeg personlig liker den mye bedre Jeg vet ikke om strikkefastheten er helt lik, men tykkelsen er den samme og jeg merker ikke store forskjeller Supert, takk for svar!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå