Gå til innhold

Nøstebarn silke-ull vs. Drops Alpaca

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Er det noen som vet hvordan Drops Alpaca er i forhold til Nøstebarns silke-ull? Er ikke så begeistret for fargene på sistnevnte, og siden jeg ikke har sett det IRL lurer jeg på om Drops Alpaca er nogenlunde likt i tykkelsen, eller evt hvilke andre garnkvaliteter fra Drops, Sandnes eller Du Store Alpakka som kan egne seg.

Endret av itla
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Her er Drops sine garnkvaliteter: http://garnstudio.com/lang/dk/visgarn_oversikt.php

Takk, jeg bruker Garnstudios sider mye, men nå lurte jeg altså på hvordan garnet er i forhold til dette Nøstebarngarnet, og selv om man kan lese litt ut fra forholdet mellom vekt og lengde på nøstet, blir det ikke helt det samme som å ha sett det i virkeligheten.

Gjest Pysepus
Skrevet

Drops sitt er mye tykkere enn nøstebarn sitt! Så du kan ikke bruke de samme oppskriftene. Det du derimot kan gjøre er å bruke sandnes minialpakka istedenfor Nøstebarn sin silke/ull - jeg personlig liker den mye bedre :) Jeg vet ikke om strikkefastheten er helt lik, men tykkelsen er den samme og jeg merker ikke store forskjeller :)

Skrevet
Drops sitt er mye tykkere enn nøstebarn sitt! Så du kan ikke bruke de samme oppskriftene. Det du derimot kan gjøre er å bruke sandnes minialpakka istedenfor Nøstebarn sin silke/ull - jeg personlig liker den mye bedre :) Jeg vet ikke om strikkefastheten er helt lik, men tykkelsen er den samme og jeg merker ikke store forskjeller :)

Supert, takk for svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...