Gjest mmmm Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 Ikke for å være bitter og sur eller noe, men er nyskjerrig på å finne ut hvordan jeg kan se hvem som har slettet/blokkert meg, uten å måtte oppsøke hver enkelt. Har hendt tilfeldig et par ganger med "personer du kanskje kjenner", men er det en enklere måte å gjøre dette på? Er bare så nysgjerrig siden jeg hadde et "rundt tall" av venner for noen dager siden, og la derfor merke til at det hadde forandret seg i dag. Og ja, er klar over at enkelte brukere sletter seg selv ol, og at jeg dermed ikke trenger å ta dette personli:P
Visiter Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 Som du sier er det jo ikke nødvendigvis noen som har slettet deg fra vennelisten, så det greieste er vel å bare la være å bry seg om det. Om man har 319 eller 320 venner på Facebook spiller ikke så stor rolle at det er vits i å bruke tid på hvem som har slettet seg/deg. Hvor sannsynlig er det forresten at folk sletter folk fra vennelistene sine? Jeg har aldri gjort det – det kunne ikke falle meg inn å slette en av vennene mine, og jeg kjenner jo alle på listen godt nok til at det er rart å fjerne dem.
MRN Skrevet 30. mars 2009 #3 Skrevet 30. mars 2009 Det er jo noe så utrolig vannvittig irriterende! Det står ikke et eneste sted om hvem, når som sletta deg. Det er bare et tall som er mindre. That's it. Skjønner ikke at det er lov engang. Har brukt masse tid og frustrasjon på å finne den tapte vennen, men jeg finner det overhodet ikke ut. Er det en jente som vanlig? En gammel klassekamerat denne gangen? Hvem er det? Hvorfor? Har jeg gjort noe? Har vedkommenede funnet ut at han/hun fikk mange venner og jeg ble overflødig? Rykte?
Gjest .. Skrevet 30. mars 2009 #4 Skrevet 30. mars 2009 Altså tenk litt sånn at når facebook først begynte var det lett å legge til "alle" man visste om ikke sant? Men mens tiden går finner man ut at oj, personen har jeg ikke kontakt med likevel eller ikke så mye lenger. Da er det like greit å slette den personen, hvorfor skal dere se hverandres side når den ene parten føler at han/hun egentlig feks ikke kjenner deg så godt eller ikke har mer interesse? Ikke ta det sånn på vei seriøst! Du kunne sikkert lett gjort det selv.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #5 Skrevet 30. mars 2009 Har vel noe med at enkelte ønsker å ha en mer personlig profil på nett og derfor begrenser antall "venner" til folk som kun faktisk er nære venner. Hvor mange av dine xxx antall venner teller du som dine nære venner?
Gjest Jente38 Skrevet 30. mars 2009 #6 Skrevet 30. mars 2009 Har vel noe med at enkelte ønsker å ha en mer personlig profil på nett og derfor begrenser antall "venner" til folk som kun faktisk er nære venner. Hvor mange av dine xxx antall venner teller du som dine nære venner? Helt enig. Jeg har en slik profil på FB. Der har jeg kun gode venner eller folk jeg kjenner godt. Gidder ikke å add'e en masse "venner" som jeg har ingen kontakt med, f.eks fra barneskolen, gymnaset eller eks-kollega som jeg ikke har snakket med på årevis og som jeg har ingenting til felles med heller. Hvordan man bruker sin FB, får være opp til den enkelte bruker! Nytter ikke å bli sur eller lei seg at noen slettet deg fra vennelista eller tastet nei til din forespørsel...! Men jeg kjenner mange som reagerer slik som du gjør!
Gjest fisk Skrevet 30. mars 2009 #7 Skrevet 30. mars 2009 Det er jo noe så utrolig vannvittig irriterende! Det står ikke et eneste sted om hvem, når som sletta deg. Det er bare et tall som er mindre. That's it. Skjønner ikke at det er lov engang. Har brukt masse tid og frustrasjon på å finne den tapte vennen, men jeg finner det overhodet ikke ut. Er det en jente som vanlig? En gammel klassekamerat denne gangen? Hvem er det? Hvorfor? Har jeg gjort noe? Har vedkommenede funnet ut at han/hun fikk mange venner og jeg ble overflødig? Rykte? Hvis du ikke vet hvem som er borte, hvor nære var du egentlig personen da? Ler meg i hjel av mennesker som kun sanker "venner" for å ha høyest mulig antall
Gjest B Skrevet 30. mars 2009 #8 Skrevet 30. mars 2009 Det er jo noe så utrolig vannvittig irriterende! Det står ikke et eneste sted om hvem, når som sletta deg. Det er bare et tall som er mindre. That's it. Skjønner ikke at det er lov engang. Har brukt masse tid og frustrasjon på å finne den tapte vennen, men jeg finner det overhodet ikke ut. Er det en jente som vanlig? En gammel klassekamerat denne gangen? Hvem er det? Hvorfor? Har jeg gjort noe? Har vedkommenede funnet ut at han/hun fikk mange venner og jeg ble overflødig? Rykte? Jeg ville med en gang visst hvem det var som var borte om det var en mindre på vennelista mi. Hvis du ikke vet hvem det er så er du vel av de som har 570 "nære venner". Altså.... hvis det var søstra di så hadde du sett det. Hadde det vært av dine virkelig gode venner så hadde du selvfølgelig lagt merke til hvem som var borte. Osv. osv. Hvis du selv ikke VET hvem som er borte så kan personen umulig være en du la merke til når personen var venn med deg heller... Og om det er lovlig å ikke si ifra / gi deg melding om at personen har trukket seg fra FB eller kuttet deg ut som venn? Selvfølgelig er det lovlig!! Akkurat sånn som at du selv bestemmer hvem som skal se din profil og at du selv bestemmer om andre skal kunne se når du legger til venner osv. så er denne vennen i sin fulle rett til å bestemme om han/hun vil at andre skal se sin aktivitet.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #9 Skrevet 30. mars 2009 Jeg "mistet" også en "venn" for et par dager siden. Tok en titt på vennelisten og fant ut at det er en fjern, fjern slektning. Søkte henne opp og ser at hun fortsatt er på facebook, så hun har slettet meg og ikke profilen sin. Jeg har også mistet et par andre venner som jeg aldri har funnet ut hvem er. Har bare sett at venneantallet har minket, og ved en rask titt på vennelisten ikke klart å finne ut hvem som mangler. Synes egentlig det er like greit. Folk som jeg ikke savner på listen kan like gjerne fjernes. Og like greit at de tar jobben med det enn meg. Jeg har utelukkende add´et folk jeg kjenner, men har fått noen forespørsler fra fjerne bekjente som jeg egentlig angrer litt på at jeg har sagt ja til. Jeg har virkelig ikke så mange venner som vennelisten min skulle tilsi, og jeg merker at jeg begrensen bruken og hva jeg legger ut på facebook i stor grad pga at det er så mange jeg ikke kjenner noe særlig som er på siden min. Har bare ikke giddet å ta en rydde-runde på listen enda.
Jade Skrevet 30. mars 2009 #10 Skrevet 30. mars 2009 Noen legger til alle og enhver. Etter hvert blir det uoversiktelig (med mindre de benytter seg av vennegrupper, som er ganske nyttig), og mange rydder gjerne opp i vennelistene, og fjerner de som man egentlig aldri har hatt særlig kontakt med. Ikke fordi man misliker dem. Jeg tipper at siden du ikke vet hvem som mangler, at vedkommende er en person du selv hadde slettet, hvis du skulle luket ut de som egentlig ikke er venn av deg. Kun bekjent. Jeg har selv slettet et par "venner". Det var pga at de egentlig ikke var venner, men fjerne bekjente som gikk på samme skole som meg. Jeg ble rett og slett lei av å lese pinlig personlige ting om personer jeg knapt kjente... Jeg misliker ingen av de, men hadde ikke stoppet på gaten og slått av en prat, om jeg hadde møtt de.
Fortunatus Skrevet 30. mars 2009 #11 Skrevet 30. mars 2009 Hvis du ikke legger merke til at en av "vennene" dine er ikke venn med deg lengre, da var dere vel kanskje ikke så gode venner?
Gjest Ludovie Skrevet 30. mars 2009 #12 Skrevet 30. mars 2009 Altså tenk litt sånn at når facebook først begynte var det lett å legge til "alle" man visste om ikke sant? Men mens tiden går finner man ut at oj, personen har jeg ikke kontakt med likevel eller ikke så mye lenger. Da er det like greit å slette den personen, hvorfor skal dere se hverandres side når den ene parten føler at han/hun egentlig feks ikke kjenner deg så godt eller ikke har mer interesse? Ikke ta det sånn på vei seriøst! Du kunne sikkert lett gjort det selv. Enig.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2009 #13 Skrevet 16. april 2009 Takk for svar! Er mye lurt i det dere sier, at om jeg ikke legger merke til hvem det er, så har det egentlig ikke så mye å si. Får slå meg til ro med det. Ps:fant tilfeldigvis enda en, men forstår godt hvorfor hun slettet meg, og det var ikke personlig, men ganske innlysende. Og et par andre som begge alltid har holdt kortene sine hardt inntil brystet, så da er det vel ingen grunn til at de skal forandre det på fb. Til slutt: Nei, jeg er ikke en som ønsker høyest mulig vennetall, men takker ja til de fleste invitter og inviterer selv dem det er naturlig. Så som jeg skrev i startinnlegget: Jeg la kun tilfeldigvis merke til dette "fenomenet" pga rundt tall (som heg bet meg merke i) den ene dagen, og ikke fullt så rundt tall den neste dagen..
Stillest vann Skrevet 16. april 2009 #14 Skrevet 16. april 2009 Tips hvis dette er veldig viktig å holde greie på: Send en liten hilsenmelding til alle du har og legger til som venn. Meldingene blir ikke slettet, selv om mottakeren deaktiverer profilen sin. Da har du i hvert fall muligheten til å finne ut hvem som er borte. Men har du 300 venner/"venner", er det jo en aldri så liten jobb, da...
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2009 #15 Skrevet 17. april 2009 Jeg tror kanskje at hvis en konto er inaktiv en stund, telles den ikke lenger som en del av vennelista før den blir aktiv igjen. Dette skjedde med meg, da en av mine "venner" var borte fra facebook en stund. Jeg merket at jeg hadde en venn mindre, og jeg fant ut hvem som manglet ganske kjapt. Den personen vistes igjen på vennelista da h*n kom tilbake (jeg hadde verken lagt til nye venner eller slettet gamle før/mens/etter dette skjedde, så det må vel være den eneste forklaringen?)
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #16 Skrevet 18. april 2009 Jeg tror kanskje at hvis en konto er inaktiv en stund, telles den ikke lenger som en del av vennelista før den blir aktiv igjen. Dette skjedde med meg, da en av mine "venner" var borte fra facebook en stund. Jeg merket at jeg hadde en venn mindre, og jeg fant ut hvem som manglet ganske kjapt. Den personen vistes igjen på vennelista da h*n kom tilbake (jeg hadde verken lagt til nye venner eller slettet gamle før/mens/etter dette skjedde, så det må vel være den eneste forklaringen?) Nei? Jeg har en venn som døde i fjor sommer, som jeg har på vennelisten, og h'n er der ennå? (huff, håper dette ikke er tilfelle, den siden gir meg overraskende mye trøst)
Torine Skrevet 18. april 2009 #17 Skrevet 18. april 2009 Jeg tror kanskje at hvis en konto er inaktiv en stund, telles den ikke lenger som en del av vennelista før den blir aktiv igjen. Dette skjedde med meg, da en av mine "venner" var borte fra facebook en stund. Jeg merket at jeg hadde en venn mindre, og jeg fant ut hvem som manglet ganske kjapt. Den personen vistes igjen på vennelista da h*n kom tilbake (jeg hadde verken lagt til nye venner eller slettet gamle før/mens/etter dette skjedde, så det må vel være den eneste forklaringen?) Ja, det stemmer. Mange som plutselig setter kontoen som inaktiv, og er lei fb. Da forsvinner personen på vennelista til alle vennene sine med en gang. Kondolerer til deg som hadde en venn som døde, veldig trist hvis ikke kontoen stenges med den gang.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2009 #18 Skrevet 26. april 2009 jeg har alltid kontroll over antall venner. Jeg har skrevet opp hvem som er på vennelista mi og på den måten er jeg helt sikker på å finne ut hvem som har forsvunnet fra vennelista mi.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2010 #19 Skrevet 11. januar 2010 jeg har alltid kontroll over antall venner. Jeg har skrevet opp hvem som er på vennelista mi og på den måten er jeg helt sikker på å finne ut hvem som har forsvunnet fra vennelista mi. Hehe, redd for å bli dumpa?
Gjest mil Skrevet 11. januar 2010 #20 Skrevet 11. januar 2010 Etter to år på facebook har jeg begynt å rydde i vennelista mi. Jeg har takket ja til invitasjoner fra klassekamerater da vi begynte på skole sammen, men da det viste seg at vi ikke fikk noe særlig kontakt likevel, slettet jeg noen av dem. Har også slettet noen tilfeldige "venner" som ville bli min facebook-venn bare fordi vi hadde samme etternavn, og som jeg etterhvert fant ut at jeg ikke hadde særlig kontakt med. Da synes jeg det er bra at ikke "vennen" får beskjed om at det er jeg som har slettet ham eller henne som venn, for som de andre sier - om personen ikke merker at det er meg, så var jeg nok ikke så viktig i utgangspunktet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå