Gå til innhold

Hva pleier du å handle på Harry-tur til Sverige?


Amica

Anbefalte innlegg

Skal en liten Harry-tur til Svinesund om ikke så lenge, og så ble jeg litt nysgjerrig når jeg satt her med handlelisten:

Hva pleier du å passe på å handle med når du er i Sverige?

Har ikke vært på Svinesund siden jeg var 5 år gammel, så jeg gleder meg litt jeg, harry eller ei... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden jeg bor et kvarters kjøring fra Svinesund hender det at jeg tar en tur dit.

Pleier å kjøpe mat, brus (brett med bokser) og snop. Sjekker om bensinprisene er billige. Ellers er det et par gankse billige sportsbutikker der (Nordby). Kjøper i grunnen det jeg har bruk for der og da.

Ellers vil jeg vel heller anbefale Strømstad, som er en hyggelig by, med en del morsomme butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zirine

Vel, vi handler en gang i uken og da handler vi alt vi trenger bortsett fra fisk.

Da jeg hadde lengre reisevei tok jeg alltid med kylling, ost, bacon, brus, røyk, kjøtt, krydder, opphakket løk (skikkelig hendig :) noisetter og cider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier alltid å handle følgende:

-kyllingfilet

-hamburgere

-karbonadedeig

-entrecote-biter

-annet biffkjøtt

-skinkebiff

-Spaghetti

-Matolje

-Torky Tørkeruller

-Øl

Assortert utvalg der gitt, men vi ender alltid opp med de samme tingene. I tillegg handler vi (naturligvis) smågodt og brusbokser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

Er på harry-tur ca. en gang i måneden. Handler alt vi måtte trenge i matvarebutikken, masse godis, brus og protein-pulver og andre helskost produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle ønske jeg bodde nærmere.... Da hadde jeg kjøpt røyken der......(er ikke det veeeldig Harry da? Ut å røyke og sånt?!!)

:kul:

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zirine

Jeg for min del skal nå slutte å røyke. Bare bønder som røyker vettu ... og jeg ekke no bonde - jeg er kul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til det de andre har nevnt pleier vi også kjøpe:

* Fun light saft

*Ostepopp

*Popcorn

Og fantastisk gode marinerte grillskiver....ikke i vakumpakker, men de andre de har "overalt"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å kjøpe følgende:

Sigaretter

Sprit

Karbonadedeig (bedre enn kjøttdeigen)

Flesk

Bacon

Pasta

Ost

Griseører (til bikkja)

Masse snop i løsvekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del skal nå slutte å røyke. Bare bønder som røyker vettu ... og jeg ekke no bonde - jeg er kul.

jatta, jatta ,..... denne har vi jo hørt før ...... du trodde jeg ikke var her du kanskje ja ..... :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zirine

jatta, jatta ,..... denne har vi jo hørt før ...... du trodde jeg ikke var her du kanskje ja ..... :kul:

Helvetes kjerringfaen. Du er overalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maranna

Pleier å kjøpe:

Kyllingfilet + kyllingvinger

Ost

Kjøttdeig/karbonadedeig

Øl/rusbrus

Brus på store brett

Tabletter (spesielt ibux)

Sausmix-poser (i fempakninger)

Sjokolade

Karbonader

Utstyr til kjæledyr (og kjæledyr, smuglet noen ganger ja :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Oksekjøtt i mange varianter (biff, karbonadedeig o.l.)

-Bacon og skinke

-Kyllingfileter (ikke de billigste, men de i eske)

-Ost (stor "vanlig" gulost og en pose med revet ost)

-Godis i løsvekt

-Brusbrett

-Sigaretter

-Masse vi ikke trenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Det bruker gå mest i reinsdyrkjøtt når jeg er nordpå. Ellers er det vel egentlig helst elektriske artikler som er interessante, feks bilstereo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hvorfor kaller en det for Harry tur? Det er slikt jeg forbinder med ting som er upopulærer og som gamle tanter og gubber gjør?

Jeg trodde en tur til svinsund er noe mange gjør fordi mat og drikke er så dyrt her i Norge, men er det harry?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når jeg er hjemme i nord og er på hytta tar vi oss av og til en tur til svenskegrensa. Spann med multer har vi kjøpt billig der.

Ellers brett med brus, snop og kjøtt.

Også fant jeg Festis som de ikke har i Norge mer, så jeg kjøpte det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet

Pleier å handel godteri, øl, kjøtt og sånne brett med brus vettu. Nå fikk jeg lyst til å dra til Sverige!! Må få med sambo dit en dag..tar jo ikke så lang tid å kjøre fra Oslo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...