Gjest Gjest_Women_* Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 Hei trenger litt hjelp med et rebusløp!!! Vi skal til disse plassene 1.Brann Stadion 2.Haukeland Sykehus 3.Laksevåg Brannstasjon 4.Sjøkrigsskolen 5. Shell Stasjon 6.Møller bil .Håper noen kan hjelpe
Imax Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 Og du trenger hjelp til å lage rebus til disse stedene, er det sånn å forstå? Jeg opplever ofte at mange rebuser i rebusløp er nærmest umulig å løse. Så når vi har hatt rebusløp har vi hatt som mål å kunne gjøre det litt vanskelig, men ikke for vanskelig. Vi har f.eks. laget rebus basert på faktaopplysninger: Når bygget, spesielle kjennetegn (statuer) osv. Jeg er ikke kjent i Bergen, men kan ta eksempler fra Oslo: Monolitten i Frognerparken: X meter høy og med X antall figurer Sinnataggen i Frognerparken: Liten og sint turistattrasjon Osv. Det går an å sette bokstavene i hulter-til-bulter som rebus Og så er det jo da å sette sammen tegninger: En hauk+et land (Norgeskart)+en syk pasient + hus (ok, kanskje ikke verdens beste forslag, men jeg håper du skjønner poenget!)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå