Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 Jeg pleier alltid å ta p-pillen rundt kl. 23 hver kveld, men i går glemte jeg den helt. Tok den ikke før kl. 19 i dag, altså 20 timer forsinket. Skal jeg ta en til p-pille kl. 23 som jeg gjør til vanlig, slik at jeg tar to tabletter totaltsett i dag, eller skal jeg vente med å ta neste pille kl. 19 i morgen? Finner ingenting om dette i pakningsvedlegget til Cerazette.
Gjest Charming Skrevet 29. mars 2009 #3 Skrevet 29. mars 2009 Den normale "regelen" er vel i grunnen bare å ta den glemte pillen Asap du kommer på det - og så ta de videre som vanlig de andre. Så ja, da blir det to i dag. Men du må jo huske at kanskje du ikke er sikker lenger og bør bruke tilleggsprevensjon første 10 dagene eller noe? Er ikke HELT sikker på det siste der.
Gjest Papirkurven Skrevet 29. mars 2009 #5 Skrevet 29. mars 2009 jepp, ta dagens til vanlig tid og den glemte innen 36 timer (det har du jo gjort) så skal du være trygg, såvidt jeg vet.
Hinata Skrevet 29. mars 2009 #6 Skrevet 29. mars 2009 Er vel 36 timer etter den forrige, og 12 timer etter at du skulle ha tatt den.. Om TS er trygg eller ikke kommer an på hvilken uke hun er i syklusen, men da burde hun sjekke pakningsvedlegget
Gjest TS Skrevet 29. mars 2009 #7 Skrevet 29. mars 2009 Takk for svar. Jeg er i uke 2 på brettet. Utgjør det noe forskjell?
Hinata Skrevet 29. mars 2009 #8 Skrevet 29. mars 2009 Ihvertfall for min type p-pille så er man helt trygg da selv om man tar den 24 timer for sent (altså 2 piller på en dag) Jeg bruker mercilon, hva med deg TS?
Gjest Charming Skrevet 29. mars 2009 #9 Skrevet 29. mars 2009 Finner ingenting om dette i pakningsvedlegget til Cerazette. Jeg bruker mercilon, hva med deg TS? Tror vel dette er svar?
Gjest Charming Skrevet 29. mars 2009 #10 Skrevet 29. mars 2009 jepp, ta dagens til vanlig tid og den glemte innen 36 timer (det har du jo gjort) så skal du være trygg, såvidt jeg vet. Jeg glemte faktisk min i natt selv. Og jeg hadde samleie i natt. Pleier å ta pillene i 23-24 tiden på kvelden - mens jeg fikk ikke tatt den før kl 15 eller noe i dag. Burde jeg ta angrepille - eller er jeg fortsatt safe? :O
Hinata Skrevet 29. mars 2009 #11 Skrevet 29. mars 2009 Tror vel dette er svar? Aha.. Nei da vet jeg ikke..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå