Kissin Skrevet 29. mars 2009 #1 Del Skrevet 29. mars 2009 Var ute på byen i går og møtte en utrolig koselig mann. Han var kjekk og hyggelig og alt det der. Når jeg skulle hjem så spurte han om nummeret mitt og da så jeg at det var bilde av et barn på mobilen hans og da måtte jeg jo bare spørre! Han har en sønn på 2 år... Kjente med ett at jeg ble utrolig skeptisk. Har sendt litt meldinger i dag og han skrev at han hadde veldig lyst til å treffe meg igjen. Det er jo dumt å avvise en flott mann pga et barn fra tidligere forhold, men alt blir jo mye mer komplisert med barn involvert?! Eller?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente38 Skrevet 29. mars 2009 #2 Del Skrevet 29. mars 2009 Var ute på byen i går og møtte en utrolig koselig mann. Han var kjekk og hyggelig og alt det der. Når jeg skulle hjem så spurte han om nummeret mitt og da så jeg at det var bilde av et barn på mobilen hans og da måtte jeg jo bare spørre! Han har en sønn på 2 år... Kjente med ett at jeg ble utrolig skeptisk. Har sendt litt meldinger i dag og han skrev at han hadde veldig lyst til å treffe meg igjen. Det er jo dumt å avvise en flott mann pga et barn fra tidligere forhold, men alt blir jo mye mer komplisert med barn involvert?! Eller?? Jeg har kun dårlig erfaringer med det. Fordi du blir aldri nr 1 hans liv. Men du havner langt ned på prioriterings-listen hans. Når man er i etableringsfasen av et nytt forhold, er det en vond følelse å vite at du -ved enhver anledning- blir valgt bort til fordel for ungen(e) og ekser... og strømmen av uendelige krav. Det ser han på som verdens største selvfølge at barn/eksers behov kommer før deg, og viser abslolutt ingen forståelse for at det er vondt å vite at du når aldri opp i kampen om hans tid eller oppmerksomhet. Klok av skade, kan jeg si at jeg vil aldri igjen velge en mann som har barn fra før av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 29. mars 2009 #3 Del Skrevet 29. mars 2009 Det avhenger jo av hvor du selv er i livet, og om du føler deg klar for et forhold hvor det er barn involvert. Du må selvfølgelig belage deg på at en del planer må organiseres rundt hans samvær med barnet. Ikke alltid mulig å være spontan. Du må også være forberedt på at det er en eks inne i bildet, som er med på å legger føringer for deres forhold. Som plutselig kan ønske å bytte samværsdager, planer som endrer seg osv. Du må være en aktiv del i et lite barns liv, med alt det innebærer. Hvis du ikke ser på noe av dette som er problem, så hold kontakten med han. Hvis ikke, bør du være ærlig og si hva du føler ang å være i et forhold hvor det er et barn fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kissin Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 29. mars 2009 Takk for svar begge to! Jeg får vel bare møte han og se om det er noe der, også eventuelt ta stilling til alt dette etter det. Kan jo hende at det ikke blir noe uansett! Han vet allerede at jeg er litt skeptisk... Følte meg som en skikkelig drittsekk. Men etter en kveld på byen så sier man jo ting litt mer rett ut også. Man må jo forholde seg til en eks pluss et barn, og det er jo litt skremmende. Jeg har veldig lyst på barn selv når jeg møter den rette, så det har ingenting med selve situasjonen med barn å gjøre. Men mer det at det blir litt komplisert og mange hensyn som må tas... Får bare ta det som det kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 29. mars 2009 #5 Del Skrevet 29. mars 2009 Du er ingen drittsekk fordi du er ærlig på at du er skeptisk til å gå inn i et forhold med en med barn fra før. Det er en real sak, og like greit å være ærlig på det først som sist. Jeg syns det er flott at du tenker godt gjennom dette, og skjønner at det kan være vanskelig å være i et slik forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #6 Del Skrevet 29. mars 2009 Jeg var i et forhold der typen hadde barn fra før og det ble rett og slett for slitsomt. Fra dag 1 i forholdet måtte alt planlegges, eksen og datteren kom først og jeg måtte leve i skjul ganske så lenge. Virker kanskje litt kynisk, men tror man bør tenke seg om to ganger. Funket i hvertfall ikke for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kissin Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 29. mars 2009 Han ringte meg i sted og lurte på om vi kunne treffes til uka. Så da skal jeg visst på en liten date med han på torsdag. Jeg har jo lyst til å gi han en sjangs for å se om det er noe der. For han virker som en utrolig koselig mann. Det er jo bare en date og en mulighet til å bli litt kjent .... Håper bare ikke at det blir kleint, pinlig stillhet og alt det der... Dette blir min første date etter jeg ble singel - jeg er nervøs allerede. Hjelpes!! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oppgitt over menns tafatthet og Skrevet 29. mars 2009 #8 Del Skrevet 29. mars 2009 Men: mange av mennene som har barn fra tidligere ekteskap, (der det selvsagt var hun som ville skilles, menn synes jo alltid alt er bra...), vi jo også ha barn igjen - med den nye kvinnen. Da vil han jo være lojal overfor både gammel og ny familie da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #9 Del Skrevet 29. mars 2009 Det er kjempe komplisert...uansett hvor bra han er eller hvor bra du gjør dette forholdet til..veldig mye du må ofre..har vært der...aldri igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest far til 3 Skrevet 30. mars 2009 #10 Del Skrevet 30. mars 2009 Fordi du blir aldri nr 1 hans liv. Men du havner langt ned på prioriterings-listen hans. Når man er i etableringsfasen av et nytt forhold, er det en vond følelse å vite at du -ved enhver anledning- blir valgt bort til fordel for ungen(e) .......Klok av skade, kan jeg si at jeg vil aldri igjen velge en mann som har barn fra før av. Jeg er ikke singel men tenkte jeg skulle komme med mine tanker. Ville TS blitt sammen med noen som ikke satte sine barn først?? Det finnes nok av jenter jeg er sjeleglad jeg IKKE har satt barn på. Eksdama bør def. komme som nr. 5 eller senere men det finner man fort ut. Hvis du vil ha barn så er det vel greit å vite at mannen faktisk er i stand til å lage barn. Det er ingen selvfølge. Har faktisk 4 kompiser med for dårlige svømmere. I min datters barnehage er 5 av 21 barn prøverør!? Veit ikke om det er helt vanlig men... Og vil han ha flere barn. Jeg har 3 stk og er ferdig med den biten. Om jeg skulle bli singel en dag så får jeg finne meg ei jente som enten ikke vil ha egne eller ikke ønsker flere selv. er fantastisk å være pappa og elsker alle sammen men nok er nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #11 Del Skrevet 30. mars 2009 Skjønner ikke all negativiteten ang partnere med barn ifra før av. selfølgelig er barnet en del av livet til partneren,så det må man jo bare godta. Men jeg har aldri følt at jeg kommer som nr ett eller annet i rekken. alle har sin fortid.oxo den parten uten barn.det må man jo godta.spist er spist og gjort er gjort. dere som er så negative...er grunnen egentlig at dere er sjalue på fortiden hans kansje?? Til ts: liker du denne mannen så godt så du kunne innlede ett seriøst forhold til han, så ikke la en liten pode ødlegge sjansen til og finne kjærligheten. gutten er såpass liten så det og bli godtatt er mye enklere enn hvis han hadde en i tenårene. kansje du faktisk blir litt glad i denne poden oxo når du blir litt kjent med han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 30. mars 2009 #12 Del Skrevet 30. mars 2009 Skjønner ikke all negativiteten ang partnere med barn ifra før av. selfølgelig er barnet en del av livet til partneren,så det må man jo bare godta. Men jeg har aldri følt at jeg kommer som nr ett eller annet i rekken. alle har sin fortid.oxo den parten uten barn.det må man jo godta.spist er spist og gjort er gjort. dere som er så negative...er grunnen egentlig at dere er sjalue på fortiden hans kansje?? Til ts: liker du denne mannen så godt så du kunne innlede ett seriøst forhold til han, så ikke la en liten pode ødlegge sjansen til og finne kjærligheten. gutten er såpass liten så det og bli godtatt er mye enklere enn hvis han hadde en i tenårene. kansje du faktisk blir litt glad i denne poden oxo når du blir litt kjent med han. Jeg kan kun snakke for meg selv, og jeg kan love deg at det har niks og nada å gjøre med sjalusi at jeg er meget skeptisk til å innlede et seriøst forhold til en mann med barn fra før. Alle har bagasje med seg fra fortiden, og fortiden får man ikke gjort noe med. Men for min del blir det å stadig måtte forholde seg til fortiden på daglig basis for slitsomt. Man kan ikke regne med at barna tar i mot deg med åpne armer. Og sannsynligheten for at eksen til din nye partner hater deg uten å i det hele tatt vet hvem du er, er stor. Hverdager og ferier vil måtte formes rundt bonusbarna og eks. Du må delta, men du blir i liten grad hørt. Det forventes at du er ydmyk, men du kan ikke regne med noe takknemlighet tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 30. mars 2009 #13 Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg syns du skal gi det en sjangs. Jeg ble sammen med en mann som hadde et barn på nesten 4 år - og i dag er vi gift og har det kjempefint. Ingen problemer i det hele tatt med at han hadde barn fra før. Han er kjempeflink pappa og setter selvfølgelig barnet først dersom det er noe viktig. Hadde han ikke gjort det hadde han ikke vært en flink pappa. Men det er forskjell på å bli ignorert og oversett - og det å være flink pappa for barnet sitt. Jeg har i alle fall aldri opplevd å bli tilside satt pga sønnen, men jeg har også valgt å inkludere meg selv i livene deres - og heller være med på det som skjer i stedet for å sitte hjemme bli snurt. Dersom du forlanger 100% oppmerksomhet hele tiden, og vil at han skal være med ut å feste når du vil så kan du nok gå på en smell.. men et normalt forhold med normale festevaner skal nok finne kunne overleve at han har barn fra før. Bonusen din er at du ser hvordan han er som pappa, så vet du det allerede nå om det skulle gå så bra fremover at dere tenker på å bli en liten familie. Lykke til! Jeg har ikke angret et sekund! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønemora Skrevet 30. mars 2009 #14 Del Skrevet 30. mars 2009 Alle har bagasje med seg fra fortiden, og fortiden får man ikke gjort noe med. Men for min del blir det å stadig måtte forholde seg til fortiden på daglig basis for slitsomt. Man kan ikke regne med at barna tar i mot deg med åpne armer. Og sannsynligheten for at eksen til din nye partner hater deg uten å i det hele tatt vet hvem du er, er stor. Hverdager og ferier vil måtte formes rundt bonusbarna og eks. Du må delta, men du blir i liten grad hørt. Det forventes at du er ydmyk, men du kan ikke regne med noe takknemlighet tilbake. Henger meg på denne da jeg er gift med en som har 1 barn fra før av... Vil ALDRI angre 1 sek på at jeg giftet meg med han... Men det å være bonusmamma kan somme tider være både frustrerende og slitsomt til tider... Men det er ikke bonusbarna det er mest frustrasjon rundt. Men mammaen til bonusbarnet. Heldigvis er det vi som har bonusbarnet boende hos oss for det meste av tiden. Mammen har han fra fre til ons. Så ting har blitt mye bedre siden han bodde det meste av tiden hos henne! Men ferien er ikke bare bare da den må planlegges at med mammen til bonusen på når vi kan reise og visa versa... og så må jo det seff passe med jobben også... Men som sagt tidligere... Jeg vil ALDRI angre på at jeg giftet meg med mannen i mitt liv, og får bare holde ut å komme i 2. rekke noen ganger... Men da er det da jeg nyter tiden da bonusen er hos mammen og jeg har pappen helt for meg selv :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #15 Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg kan kun snakke for meg selv, og jeg kan love deg at det har niks og nada å gjøre med sjalusi at jeg er meget skeptisk til å innlede et seriøst forhold til en mann med barn fra før. Alle har bagasje med seg fra fortiden, og fortiden får man ikke gjort noe med. Men for min del blir det å stadig måtte forholde seg til fortiden på daglig basis for slitsomt. Man kan ikke regne med at barna tar i mot deg med åpne armer. Og sannsynligheten for at eksen til din nye partner hater deg uten å i det hele tatt vet hvem du er, er stor. Hverdager og ferier vil måtte formes rundt bonusbarna og eks. Du må delta, men du blir i liten grad hørt. Det forventes at du er ydmyk, men du kan ikke regne med noe takknemlighet tilbake. så negativ som du er så tror jeg at du har møtt en mann som ikke taklet denne situasjonen selv..eller at forholdet var døfødt ifra begynnelsen av fordi dette ikke var den rette mannen for deg. det og bli godtatt må man gjerne jobbe litt med.og det ordner seg som regel bruker man litt tid på det.derfor jeg sier at en liten pode er mye enklere og komme innpå en en i tenårene f.eks.. sure x-damer roer seg ned etterhvert som regel når dem selv kommer seg litt videre,og ser at krigen dem prøver og lage ikke når fram.her er det om og gjøre og holde seg lavt i terrenget og ha litt is i magen selv.ikke blande seg i evn uenigheter din partner og x-partner måtte ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #16 Del Skrevet 31. mars 2009 Nei mitt negative svar for eksempel har ingenting med sjalusi å gjøre..hadde ett langt forhold til en mann med barn fra før av, med alt det innebærer. Hadde ett godt forhold til mor til barnet pluss hennes familie også. Men den dagen forholdet er over...så går du i fra å ha være reservemor, omsorgsperson for ett barn du også har knyttet sterke bånd til..og som du ikke kommer til å være i ditt liv mer. Og da er ikke svarene du får så positive som de er, når de er i disse forholdene fortsatt. Men ofte er kvinner raskt ute med å bli gravide selv når det allerede er barn i ett forhold, så da løser det seg litt bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 31. mars 2009 #17 Del Skrevet 31. mars 2009 Jeg tror det er helt sunt å ha noen tanker rundt det å innlede forhold med noen med barn fra før. Det blir ikke nødvendigvis smertefritt, og i tillegg er det mange menn som har barn fra før som føler seg veldig ferdig med den biten. Ikke alle orienterer om det i starten. Men som med alle ekser, all historie og all bagasje, så er det noe som er gjennomarbeidet og ferdig og fungerer bra, og noe som ikke gjør det. Eneste måten å finne ut om slike ting på er å bli kjent med mannen, hvis ikke du stiller deg helt på bakbena i utgangspunktet i forhold til at han har barn fra før. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanna Skrevet 31. mars 2009 #18 Del Skrevet 31. mars 2009 Hadde ikke kommet på tale, enkelt og greit. Jeg kunne ikke sett for meg en fremtid med en mann som allerede hadde barn fra før. Det er selvfølgelig kjempebra at mannen tar ansvar for barnet og ser sin forpliktelse overfor barnet - men jeg vil slippe å forholde meg til en annen kvinne sitt barn. Dette er først og fremst for barnet sin skyld - jeg ville aldri akseptert det. Jeg skal ikke stå her og late som om jeg er en kvinne som hersker over mine følelser - dette barnet ville sannsynligvis aldri følt seg velkommen eller ønsket i sin far sitt hjem og av meg. Selvfølgelig er dette sjalusi, men man forstår også at dette er helt vanlig biologi dersom du kan litt om evolusjon og utvikling. Både far og barn fortjener bedre enn meg, og jeg fortjener bedre enn en mann med barn fra før. Det gjelder å kjenne seg selv i slike utrolig vanskelige situasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 31. mars 2009 #19 Del Skrevet 31. mars 2009 Vet ikke hvor gamle folk som svarer i denne tråden er, men jeg tror nok man blir mindre bastante med årene. Det betyr ikke at man firer på kravene for hva man ønsker seg, egentlig, men at man kanskje godtar at en eventuell drømmemann kan ha barn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kissin Skrevet 31. mars 2009 Forfatter #20 Del Skrevet 31. mars 2009 TS her! Takk for alle svar og innspill! Som sagt så skal jeg treffe han på torsdag, så da får vi se hvordan det går. Kan jo hende at vi ikke kommer like godt overens som på lørdag. Da var det jo en del øl involvert Når det gjelder dette med alder så er jeg helt enig med deg, KateW. Jeg er 29 og han 32. Hadde dette vært for 10 år siden så tror jeg nok ikke jeg hadde vurdert det en gang... Nå blir det jo litt vanskeligere å sette slike krav, for som flere har nevnt så har alle en fortid og en bagasje. For meg føles det ikke som om jeg er redd for å være sjalu for at jeg ikke er 1.pri, men mer det at det kan bli komplisert! Når han først har barn så må han jo sette barnet først, noe annet ville jo heller vært litt merkelig... Men igjen, det er ikke sikkert eks'n hans er en drage heller. Hehe! Det er jo stort sett den type eks'er man hører om fra andre! Får gi han en sjangs og se om han er like god som jeg fikk inntrykk av på lørdag. Må innrømme at jeg gruer meg litt. Har litt angst for å gå på date sånn generelt! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå