Gå til innhold

Presskannekaffe og egenmalte kaffebønner


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Først og fremst; jeg synes presskanne og nymalte (riktignok fra en sånn kutte-kvern) kaffebønner gir bedre kaffe enn trakter. Men jeg vet at det blir mer fett i denne kaffen, og lurer på om det kan medvirke til småplager som halsbrann i større grad enn traktekaffe? Bryr meg ikke om kolesterol, kalorier o.l, men har det siste året i økende grad vært plaget av halsbrann, og lurer på om det dels kan skyldes overgangen til denne typen kaffe?

Det kan muligens også være relatert til økende forbruk av kaffe, det har gjerne blitt endel kopper i løpet av dagen...

(Har blitt undersøkt grundig av lege, så evt viktige fysiske årsaker kan heldigvis utelukkes)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet dessverre ikke om dette med fettinnhold (det kan jo ha sammenheng, men jeg ser meg at forskjellen kan ikke være så stor?), men jeg får veldig enklet halsbrann av for mye kaffe, så hvis du har hatt økende forbruk, kan dette alene være grunnen.

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg vet dessverre ikke om dette med fettinnhold (det kan jo ha sammenheng, men jeg ser meg at forskjellen kan ikke være så stor?), men jeg får veldig enklet halsbrann av for mye kaffe, så hvis du har hatt økende forbruk, kan dette alene være grunnen.

Godt mulig det, ja, at jeg har drukket for mye av det. Og til alle mulige tider, unntatt seint på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...