Gå til innhold

Frekke unger nå til dags

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ungene nå til dags er så frekke at det er til å spy av.Jeg tok et par som ringte på døra og løp sin vei,dro de i øra og lempa de hjem til foreldrene.Og hva tror du den ene faren gjorde?Jo,han lo av hele greia. Fatter ikke at det er mulig. Ikke rart ungene nå til dags er frekke som fy.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Hei_*
Skrevet
Ungene nå til dags er så frekke at det er til å spy av.Jeg tok et par som ringte på døra og løp sin vei,dro de i øra og lempa de hjem til foreldrene.Og hva tror du den ene faren gjorde?Jo,han lo av hele greia. Fatter ikke at det er mulig. Ikke rart ungene nå til dags er frekke som fy.

Det er jo sånt barn gjør. De fleste har gjort noen ring-på-stikk iløpet av barndommen sin. Dette er spennenede og gøy, ikke alle går inn for å være frekke liksom.. Dra de i øra var vel litt drastisk syntes jeg, og faren burde ikke ha ledd, men jeg kunne ha funnet på å le jeg også.

Gjest Gjest
Skrevet

Frekke unger nå til dags??!!?? Å ringe på og stikke av er vel et moro-pek som er gjort siden ringeklokka ble funnet opp?! Og et ganske uskyldig pek også med mindre personen i huset er dårlig til beins eller noe slik at det skaper mye trøbbel.

Hadde det vært mine unger du løfta etter øra hadde jeg ikke ledd, men jeg hadde blitt sint på deg for at du tok sånn på vei! Man drar ikke barn i øra på den måten!

Gjest Gjest_Iris_*
Skrevet
Frekke unger nå til dags??!!?? Å ringe på og stikke av er vel et moro-pek som er gjort siden ringeklokka ble funnet opp?! Og et ganske uskyldig pek også med mindre personen i huset er dårlig til beins eller noe slik at det skaper mye trøbbel.

Hadde det vært mine unger du løfta etter øra hadde jeg ikke ledd, men jeg hadde blitt sint på deg for at du tok sånn på vei! Man drar ikke barn i øra på den måten!

Det kan godt være at det er et uskyldig moropek. Men barn må også lære seg, jo før jo heller, at slikt kan man ikke gjøre ustraffet mot hvem som helst. Ikke alle som liker dette, ville blitt forbannet selv. TS reagerte riktig, håper barna lærte noe, selv om jeg tviler litt når faren syntest dette var veldig gøy. Barna lærer jo ikke å respektere andre mennesker med slike foreldre iallfall.

Skrevet

Herlighet, det der var da ikke så ille!!!

Tåler du ikke såpass, det der er jeg sikker på at du gjorde selv da du var liten også!

Skjerp deg "harefrøken"

Skrevet

Det er er jo ganske uskyldig gjort.. :) Men foreldrene burde jo ikke ledd foran ungene.

Verre med de som;

- Spytter på deg fordi du stryker de på en innlevering de har kopiert fra nettet

- Kaller deg hore på bussen

- Slår eldre i 50-60 årene

- Ler når andre skader seg alvorlig

- Truer med å drepe ungen din om du forteller noe til foreldrene deres

Alt dette har skjedd og er tilfeldig plukket ut episoder som jeg har oppplevd eller vært vitne til siste året.

Skrevet (endret)
Det kan godt være at det er et uskyldig moropek. Men barn må også lære seg, jo før jo heller, at slikt kan man ikke gjøre ustraffet mot hvem som helst. Ikke alle som liker dette, ville blitt forbannet selv. TS reagerte riktig, håper barna lærte noe, selv om jeg tviler litt når faren syntest dette var veldig gøy. Barna lærer jo ikke å respektere andre mennesker med slike foreldre iallfall.

Gjordet ikke du en lignende uskyldig rampestrek da du var liten? Eller var du den som alltid stod skolerett med et stort rødt eple til frøken?

At unger ringer på døra å stikker av har foregått i alle år, og det er uskyldig morro!

Det blir EKSTRA gøy å fortsett hos de som blir forbanna!!!!

Jada, sønnen min gjordet det samme og jeg fortalte han at det var skikkelig dårlig gjort......dersom noen lurte.

Endret av Silmarill
Gjest Gjest
Skrevet

Jada, det er et uskyldig pek å ringe på dørklokka og så stikke av. Men det betyr ikke at foreldrene bare skal le av det. Om barna blir tatt på fersken må jo foreldrene vise seg som tydelige voksne som sier ifra at dette ikke er greit å gjøre.

Det er utrolig mange små rampestrekere som vi voksne vet er uskyldige og som vi sikkert har gjort selv som små. Det betyr ikke at vi kan lene oss tilbake og si til barna "bare ramp i vei, det er jo bare uskyldig moro". Da er faren stor for at de små rampestrekene utvikler seg til langt verre ting med tida. Foreldre SKAL sette grenser for barna, fortelle dem forskjell på rett og galt. Og det er galt å ringe på hos naboen og så stikke av, uansett hvor ufarlig det er.

På samme måte blir det når barnet er blitt tenåring og tester ut røyk og alkohol. Vi voksne vet at dette er en naturlig del av ungdomstida, vi har vært der selv. Men det betyr ikke at vi skal sette oss ned og røyke og drikke sammen med ungdommen. Vi skal være grensesettere som sier at vi ikke synes om at de gjør sånt før de er 18, vi skal vise oss som voksne og ikke kompiser med barna våre. Vi trenger ikke gå av skaftet og fly i taket over ting vi vet er en naturlig del av oppveksten, men vi kan ikke le av sånt og akseptere det heller!

Jeg synes ts gjorde rett jeg, med unntak av å holde barna i ørene. Dersom ikke det bare var en talemåte da. ;)

Skrevet
At unger ringer på døra å stikker av har foregått i alle år, og det er uskyldig morro!

Det blir EKSTRA gøy å fortsett hos de som blir forbanna!!!!

Nemlig! Og som du sier, det er jo bare uskyldig moro som ikke har noen konsekvenser for den som bor i huset. Det hadde vært verre hvis det var snakk om kasting av egg eller noe sånt.

Selvfølgelig ble TS litt irritert der og da, men hadde vedkommende bare gått stille inn igjen så hadde jo ungene aldri giddet å komme tilbake. Det kan det hende at de gjør nå, siden de synes det er spennende at TS kommer etter dem. De forteller det garantert til vennene sine også.

Men det var dårlig gjort av faren å le, det er jeg enig i. Jeg bare synes at reaksjonen til TS var veldig kraftig.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg syns ikke at å ringe på og stikke av er det verste... men jeg fikk litt hakeslepp en dag jeg var ute og solte meg (forrige sommer), og en gutt sto og ropte til meg at jeg skulle putte nudelpakka han holdt i hånda, inn i fitta mi. DET syns jeg er frekt. Han sto så langt unna, og jeg vet ikke hvem som er foreldrene hans, så jeg lot det bare gå. (Ignorerte ham.) Det burde jeg sikkert ikke ha gjort, foreldrene burde få vite om det, slik at barnet opplever at voksne setter grenser. Det var nå bare en digresjon.. Syns ikke det er bra å dra barn i ørene for "ingenting", slik du gjorde da. Men helt greit/fint at du sa fra til foreldrene.

Skrevet (endret)
Nemlig! Og som du sier, det er jo bare uskyldig moro som ikke har noen konsekvenser for den som bor i huset. Det hadde vært verre hvis det var snakk om kasting av egg eller noe sånt.

Selvfølgelig ble TS litt irritert der og da, men hadde vedkommende bare gått stille inn igjen så hadde jo ungene aldri giddet å komme tilbake. Det kan det hende at de gjør nå, siden de synes det er spennende at TS kommer etter dem. De forteller det garantert til vennene sine også.

Men det var dårlig gjort av faren å le, det er jeg enig i. Jeg bare synes at reaksjonen til TS var veldig kraftig.

He,he, klart det! De som viser størst sinne får gjennomgå flere ganger, de som gir f.... hører ikke noe mere!

Faren som lo var ubetenksom som gjordet det!

Da sønnen min gjordet dette(jeg tok han på "fersken") Jeg fortalte imidlertid at man ikke må gjøre sånn, da mange mennesker eks. er dårlig til beins og anstrenger seg meget for å gå bort til døra - og da er det veldig dårlig gjort dersom det bare er noen som tuller med dem!

Hadde en ung og sprek, men sint kaklende mor kommet på døra mi og fortalt at barnet mitt var en ugangskråke som ringte på døra og stakk av.....(mens hennes barn kanskje var med i den "gjengen" selv) hadde jeg tenkt mitt (svart høfflig) men tenkt mitt og flira for meg selv :fnise:

Endret av Silmarill
Skrevet
- Spytter på deg fordi du stryker de på en innlevering de har kopiert fra nettet

Det syns jeg er helt greit, faktisk. Det er sånn det er, dersom du ønsker å komme videre i livet, må du sleike lærerene oppetter ræva, men om du allikevel ikke kommer noen vei med dem, så lag kvalm og bare gi faen. Elever er rettsløse, kan like godt ta igjen.

Skrevet (endret)
Det syns jeg er helt greit, faktisk. Det er sånn det er, dersom du ønsker å komme videre i livet, må du sleike lærerene oppetter ræva, men om du allikevel ikke kommer noen vei med dem, så lag kvalm og bare gi faen. Elever er rettsløse, kan like godt ta igjen.

Dette var dagens :)

Innlegget er endret. -jolie (mod)

Endret av jolie
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg syns ikke at å ringe på og stikke av er det verste... men jeg fikk litt hakeslepp en dag jeg var ute og solte meg (forrige sommer), og en gutt sto og ropte til meg at jeg skulle putte nudelpakka han holdt i hånda, inn i fitta mi. DET syns jeg er frekt. Han sto så langt unna, og jeg vet ikke hvem som er foreldrene hans, så jeg lot det bare gå. (Ignorerte ham.) Det burde jeg sikkert ikke ha gjort, foreldrene burde få vite om det, slik at barnet opplever at voksne setter grenser. Det var nå bare en digresjon.. Syns ikke det er bra å dra barn i ørene for "ingenting", slik du gjorde da. Men helt greit/fint at du sa fra til foreldrene.

:sjokkert::hakeslepp:

Skrevet
Jada, det er et uskyldig pek å ringe på dørklokka og så stikke av. Men det betyr ikke at foreldrene bare skal le av det. Om barna blir tatt på fersken må jo foreldrene vise seg som tydelige voksne som sier ifra at dette ikke er greit å gjøre.

Det er utrolig mange små rampestrekere som vi voksne vet er uskyldige og som vi sikkert har gjort selv som små. Det betyr ikke at vi kan lene oss tilbake og si til barna "bare ramp i vei, det er jo bare uskyldig moro". Da er faren stor for at de små rampestrekene utvikler seg til langt verre ting med tida. Foreldre SKAL sette grenser for barna, fortelle dem forskjell på rett og galt. Og det er galt å ringe på hos naboen og så stikke av, uansett hvor ufarlig det er.

På samme måte blir det når barnet er blitt tenåring og tester ut røyk og alkohol. Vi voksne vet at dette er en naturlig del av ungdomstida, vi har vært der selv. Men det betyr ikke at vi skal sette oss ned og røyke og drikke sammen med ungdommen. Vi skal være grensesettere som sier at vi ikke synes om at de gjør sånt før de er 18, vi skal vise oss som voksne og ikke kompiser med barna våre. Vi trenger ikke gå av skaftet og fly i taket over ting vi vet er en naturlig del av oppveksten, men vi kan ikke le av sånt og akseptere det heller!

Jeg synes ts gjorde rett jeg, med unntak av å holde barna i ørene. Dersom ikke det bare var en talemåte da. ;)

Godt svart.

Neste generasjon vil alltid ønske å sjokkere og alltid søke reaksjon fra oss. Derfor er det viktig at vi reagerer som forventet selv på små ting. Ellers vil forsøkene / rampestrekene bli verre og verre.

De gir seg nemlig ikke før de har fått den reaksjonen de forventer...

...og det gjorde jo ikke vi heller.

Skrevet

Hmmm...........regner med at dette var dagens leksjon i ironi?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg reagerter mest på at du sier du dro de i øra. Hadde du kommet hjem med mitt barn dratt i øra hadde jeg blitt rimelig forbannet! Greit nok at du ville fortelle meg hva ungen min hadde gjort, men avstraffelser er ikke ditt område.

Skrevet

Hadde du dratt ungene mine i ørene, hadde jeg dratt deg i ørene!

Nei, jeg hadde ikke ledd hvis noen hadde kommet og klagd over at ungene mine hadde tulleringt på døren din. Det har de ikke lov til. Men jeg hadde tenkt for meg selv at det gjorde jeg også når jeg var liten, og at det var skrekkelig morsomt. Jeg hadde nok ikke gitt de husarrest for å si det sånn... :P

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, det er moro når vedkommende blir forbanna ja, men IKKE særlig moro når vedkommende får fatt i en! Dette drev jeg med ofte selv i barndommen, og de som ikke svarte eller de som bare gikk inn igjen, fortsatte vi å ringe på og stikke av hos, fordi før eller senere var vi sikre på å få en reaksjon. Det som derimot ikke var så kjekt var om vedkommende kom etter oss og kanskje også fikk tak i oss. Mamma ga meg faktisk ris foran en av dem som tok meg på fersken en gang.... herregud jeg skulle ønske dette fortsatt var lov!! Syns ts gjorde rett i å reagere, skjønt jeg ville ikke dratt i ørene, ville tatt tak i armen jeg, eller håret... en kroppsdel man ikke skader i alle fall.

Skrevet

Er helt enig i at det er mange frekke unger for tida, men synes ikke ringe på og stikke av er så frekt. Og heller ikke noe nytt ;) Blir langt mer provosert av frekke kommentarer fra "drittunger" - ringe på og stikke av er en uskyldig rampestrek spør du meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...