miss daisy Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 Hvor mange sesonger bruker dere sesongklærne på jobb? Henter dere frem vår/ sommerjakken dere kjøpte for 1 eller 2 eller 3 år siden til å bruke våren / sommeren 2009? Hva med: Kåpa / boblejakken / støvlettene en kjøpte i fjor vinter? Dressjakken/ vårjakken en kjøpte sist vår? Skjortene/blusene kjøpt sist vår? Vår/ sommerskoene en kjøpte sist vår? Hva med ikke så sesongbetonte klær? Jeans / svarte jobbbukser /skjørt / genserer / cardiganer?
GodsChild Skrevet 29. mars 2009 #2 Skrevet 29. mars 2009 Bruker klaere til de er slitte eller jeg ikke liker dem lenger. Spiller ingen rolle om de er 2 mnd eller 5 aar gamle.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #3 Skrevet 29. mars 2009 Jeg bruker dem til jeg er lei, eller de er for slitte. Har aldri hatt en jobb hvor det er så nøye med kleskoden, men ville nok brukt klærne flere sesonger uansett, så lenge de så hele og pene nok ut.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #4 Skrevet 29. mars 2009 Hvor mange sesonger bruker dere sesongklærne på jobb? Henter dere frem vår/ sommerjakken dere kjøpte for 1 eller 2 eller 3 år siden til å bruke våren / sommeren 2009? Hva med: Kåpa / boblejakken / støvlettene en kjøpte i fjor vinter? Dressjakken/ vårjakken en kjøpte sist vår? Skjortene/blusene kjøpt sist vår? Vår/ sommerskoene en kjøpte sist vår? Hva med ikke så sesongbetonte klær? Jeans / svarte jobbbukser /skjørt / genserer / cardiganer? Bruker kåpa jeg kjøpte for 7 år siden omtrent hver dag. Støvlettene som jeg bruker tredje vinter nå begynner å bli ganske slitte, så regner med at neste vinter blir det nye. Kommer snart til å finne fram vårjakken som er 2 år gammel. Finner også fram igjen alt av bluser, skjørt, topper, sommersko hvorav noe er fra i fjor, og noe er fra mange år tilbake, sikkert 5-10 år det eldste. Bruker også bukser, gensere, cardiganer som regel til de blir slitt/begynner å se stygge ut, eller til jeg plutselig har begynt å ikke like de lenger.. Enkelte plagg som er favoritter bruker jeg også lenge etter at de har begynt å se slitt ut
Liss Skrevet 29. mars 2009 #5 Skrevet 29. mars 2009 Hm, nå har jeg jobbet i klesbutikk de siste årene jeg da, så da har det faktisk vært obligatorisk med sesong skifte når det gjelder klærne siden vi har vært nødt til å bruke relativt nye klær fra butikken på jobb. Man må jo nesten se litt oppdatert ut i det yrket. Ellers så bruker jeg de klærne jeg føler for å bruke fram til de blir slitte.. Men jeg liker personlig å følge trendene og fargene for hver sesong, så da blir det jo en del utskifting også. Syns det er like stor fryd hver gang det kommer nye farger og trender i butikkene. Går feks. ikke med såkalte lyse sommerfarger på vinteren, men tar dem gjerne i bruk sommeren etter igjen hvis disse fargene er en del av fargekartet som gjelder da, og av og til selv om de ikke er det å.. Kommer litt an på. Når jeg skal ha jobbantrekk er jeg veldig opptatt av å bruke det som er in av farger akkurat den sesongen, må som sagt se oppdatert ut. Jakker og kåper har jeg stortsett i plaine farger som hvitt, svart og brunt, så de bruker jeg fram til de er slitte og ikke kan brukes mere. Når det kommer til sko bruker jeg det jeg har hvis jeg er fornøyd med det.. Men frisker gjerne opp med et par sko i en av sesongens farger også da. Det gjør seg utrolig mye, syns jeg.
Vera Vinge Skrevet 30. mars 2009 #6 Skrevet 30. mars 2009 Jeg syns det var et litt underlig spørsmål, men jeg vet jo at mange tilpasser garderoben veldig etter hva som gjelder akkurat for øyeblikket. Jeg bruker stort sett klær til de er for slitte til å brukes. Hvis jeg blir lei noen plagg, legger jeg dem bare bakerst i skapet, og så tar jeg dem stort sett fram igjen etter en stund. Klær kan kombineres på mange måter, og jeg syns stort sett det bare er å kombinere dem på nye måter eller med nye plagg, for at de skal bli mer oppdaterte. Jeg kjøper få plagg som er veldig spesielle trendplagg, som jeg vet jeg ikke vil gå med lengre enn én sesong.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå